Show je eigen auto #89

Was al op de sloop wezen kijken toen ik een nieuwe motor heb opgehaald, maar zoals de auto's op de sloop staan kon ik het onderdeel er niet 1,2,3 af krijgen (was tegen sluit). Heb daarnaast ook nog een schakelstang nodig. Onderdelenlijn en onderdelenzoeker maar even afwachten.

Ben er zojuist achter gekomen dat het kunststof gedeelte aan de slag is het ontluchtingsnippel van het koelsysteem is.
 
Nieuwe remmenset gekocht! Nu ben ik alleen ff aan t kijken wat ik met mn hoofdremcilinder moet. Er zit nu een 21mm in. Weet niet of dit genoeg opbrengst gaat geven.. Iemand ervaring?

Gaat om deze set.. Alleen dan met 5x100 schijven 305mm diameter.

image_zps5ba7bb13.jpg
 
Ik had een Ibiza 6k2 tdi ( heeft Pepijn nu ) en daar was het geen probleem met std HRC. Zelfs ABS deed het nog.

Ik zou me eerder druk maken om de rem verdeling. Met een noodstop is het anders echt link!
 
Is hier al gemeld maar ff me verhaal. Vanochtend op weg naar een meeting ben ik in een bocht naar links in de slip geraakt en met de zijkant in de vangrail gekomen. Was oprit voor snelweg en reed achter een standaard kever ik denk 40 km/u. Combi van nat koud wegdek en banden en Rwd. Heb zelf niks behalve beetje stijf. Kever spatborden zijn rot koplamp kapot. Voor zover ik kan zien niks mechanisch. Wordt wel verzekeringswerk.
 
Nieuwe remmenset gekocht! Nu ben ik alleen ff aan t kijken wat ik met mn hoofdremcilinder moet. Er zit nu een 21mm in. Weet niet of dit genoeg opbrengst gaat geven.. Iemand ervaring?

Gaat om deze set.. Alleen dan met 5x100 schijven 305mm diameter.

image_zps5ba7bb13.jpg

Heb ook die rem setup idd op de oude ibi van Robert. Volgens mij ook dezelfde klauwen en met goodridge stalen remleidingen en 4x100 schijven. Abs werkt nog perfect en ook bij een noodstop geen probleem, wil ook niet meer zonder eigenlijk :p

Maar jij hebt 5x100 schijven, gelijk even een vraag voor jou. Zijn die 5x100 305mm schijven qua maten exact hetzelfde als de 4x100 variant op de steek na? Bevriende garage had nog een set nieuwe Brembo 5x100 305mm schijven liggen namelijk welke ik voor gratisch over kan nemen ;)
Mijn schijven moeten afgedraaid worden en dacht anders laat ik die 5x100 schijven omboren.

@Jesse, zag de foto;s idd! Balen idd en gelukkig is het bij wat blikschade gebleven :)
 
Jij hebt Clio V6 klauwen Pep... Niet hetzelfde ;) De laatste keer dat ik hard met dat ding moest remmen was hij bijna getold doordat de achterkant de voorkant voorbij wilde.
 
Clio Rs klauwen ;) Heb denk ik 3 keer echt een noodstop moeten maken, no problemo eerlijk gezegd :)

Over 2 weken iig wel de schijven afdraaien en even nieuwe blokken erop, merk wel dat ze minder hun werk doen nu.
 
Was van plan om te komen kijken, maar hoorde net dat ik zaterdag met mn neefje op stap moet, dus is nog niet zeker. Hoop in ieder geval wel op goed weer voor je. ;)

Thanks, gelukkig is 4WD altijd in voordeel bij negatieve weersomstandigheden tegenover de rest.
 
Back
Top