Show je eigen auto #88

Status
Not open for further replies.
Vandaag de daily civic laten keuren, na een tik op het motortje en een slangwissel voor de ruitenwisservloeistof kwam hij er in 1x doorheen.
Beide motortjes voor de ruitenwisservloeistof zaten vast, na een tik deed het motortje voor de achterkant het wel dus toen maar even het slangetje omgewisseld.
Ik dacht ook nog dat er een stuurkogelhoes lek was maar dat was niet zo dus weer een mooie meevaller. Echter kosten die motortjes wel 45 euro excl btw.
Dus dat heb ik nog even uitgesteld tot volgende maand:#

Voor de ek4 hebben we nog wat leuk spul liggen:
skunk2_lca_clear.jpg

images

spoon_sports_duracon_shift_knob.jpg


En een foto van de uitlaat:

a6t8y.jpg


Die is nog niet af, ik moet nog een flens klaar maken en de flens voor de verbinding met het spruitstuk is onderweg.
OOk nog even een spruitstuk kopen met een 2,5" collector zodat het allemaal netjes gaat passen en natuurlijk hopen op een kleine vermogenswinst.
 
In mijn ogen is dat het probleem uitstellen ipv verhelpen. Die motortjes zijn ook al een jaar of 16 oud en hebben dan ook roest en oxidatie er in zitten. Ik ga nog wel even kijken of ze bij de automaterialen zaak hier geen vervangingsmotor hebben voor wat minder geld. Maar het liefst koop ik alles oem, die dingen lijken net iets beter en de pasvorm is dan sowieso ook goed.
 
Maar het liefst koop ik alles oem, die dingen lijken net iets beter en de pasvorm is dan sowieso ook goed.

Zo'n simpel ding als een ruitenwisser motor kan je prima een imitatie van kopen hoor, en voor het bedrag van een nieuwe kan je 5 keer eentje van de sloop halen, die zeker wel langer dan 1/5e van de levensduur van een nieuwe meegaan.
 
Lars, wat zou je willen halen dan?


Dunno yet. Zit wel is te denken aan een raceauto ofzo. Haal ik uit engeland gewoon een EVO6/7 ofzo met 400/500 pk. Aanhanger erbij en alleen maar circuitsessies en time-attack gaan rijden.

Aan de andere kant is zo'n monster voor op de openbare weg ook wel heel erg vet.

R34 blijft ook hoog op de lijst staan. Maar tegenwoordig schaars en vrij duur.
 
Aad, heb je wel backinggas gebruikt bij het lassen van die uitlaat, of heb je nu allemaal van die mooie bloemkolen aan de binnenkant?
 
Geen backing gas gebruikt, maar ik heb geen bloemkolen aan de achterkant. Daar was ik eerste ook bang voor maar viel me niet tegen hoe het er uit zag.
Ook de segmentenbocht vind ik goed gelukt, nu even wachten op de flenzen en een spruitstuk en dan maar afmaken.

Ik zit er btw over te denken om ze voor de verkoop ook te gaan maken, het voorbereidende werk is gedaan. Nu kan ik alles zo volgens tekeningen maken. Misschien dat het wel interessant is.
 
Last edited:
Nice, 15 inch 7J velgen met 165/45/15 bandjes? Ziet er iig goed uit. Ik had de velgen zonder striping gedaan en als ik er dan toch striping op zou doen werd het wit :p. Is wel erg rood zo allemaal.
 
Vind die striping wel owkee... Leuk om hem als trein te laten fungeren :p

Anything else to flame?

Neuh, het boeit me ook niet zoveel... Bedenk alleen dat dit soort "grapjes" alleen leuk zijn voor insiders, en dat je voor de rest vrijwel nooit positieve reacties uitlokt met dit soort "accessoires", en de positieve reacties krijg je alleen van luitjes die jezelf ook allang ongroeit bent Misha :)

Hier ook wat dingetjes gedaan aan de a4 :D

IMG-20120913-WA0001.jpg


IMG-20120913-WA0007.jpg


Nu nog op zoek naar facelift koplampen en het dak glanzend zwart wrappen :D

Huh, niet meegespoten deurklinken? Wist niet dat dat bestond op een B5...
 
Dacht ik dus ook al, lijkt wel erg goedkoop zo.

Morgen een kijker voor de Golf. Hopelijk koopt ie 'm, kan 't geld wel gebruiken :p
 
Dacht ik dus ook al, lijkt wel erg goedkoop zo.

Morgen een kijker voor de Golf. Hopelijk koopt ie 'm, kan 't geld wel gebruiken :p

Bedankt hé :D is een prefacelift. Wil er wel wat aan doen, maar aan de andere kant hoort het er een beetje bij en past bij de zwarte strips...zeg maar :p
 
Bedankt hé :D is een prefacelift. Wil er wel wat aan doen, maar aan de andere kant hoort het er een beetje bij en past bij de zwarte strips...zeg maar :p

Ik heb zelf een B5 ('01 Avant) gehad, en weet zodoende dat ik echt nog NOOIT een B5 zonder meegespoten deurgrepen heb gezien, net als de eerste A3 bijvoorbeeld... Of je nu vierkante (prefacelift) of afgeronde (facelift) handgrepen hebt, ze zijn altijd meegespoten... Check dit, meer basic wordt het niet:

96audia4.jpg
 
Ik heb zelf een B5 ('01 Avant) gehad, en weet zodoende dat ik echt nog NOOIT een B5 zonder meegespoten deurgrepen heb gezien, net als de eerste A3 bijvoorbeeld... Of je nu vierkante (prefacelift) of afgeronde (facelift) handgrepen hebt, ze zijn altijd meegespoten... Check dit, meer basic wordt het niet:

96audia4.jpg


Misschien waren niet meegespoten handgrepen wel optioneel en koos bijna niemand hier voor.

conspiracy-keanu.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top