Show je eigen auto #26

Status
Not open for further replies.
En toch weet ik zeker dat je helemaal stront wordt gereden als je tegen de 1.6 VTEC van EGT hier op het forum rijdt ;) (B16A) Koppel of niet....toeren zijn sowiezo de shit :W

Mij zal je ook niet horen zeggen dat ik een VTEC eruit rijd :P, die honde hokken zijn veel lichter en zijn totaal andere catagorie :P
 
Nokkenasversteller kan je er niet zomaar uithalen. En dan zou je maar 100PK uit een 1.6 twinspark halen. De nokkenasversteller werkt van 4500 tot 6700 toeren. Dat laatste wat je zegt klopt dus redelijk. De kleppen gaan onder een andere stand werken waardoor je dus meer vermogen tot beschikking krijgt. Merk je ook in het rijden :)


@ Mitsjoel

1.6 Vtech heeft stock 153 NM en stock 155 1.6 16V 144 Nm :+ Dus die Vtechs zijn vrij kopppelloos :P

1.6 vtec is ook maar een 1.6 16v hoor ;)
Ging meer om de reactie dat jouw 160nm netjes was voor een 1.6 en vtec altijd afgebrand wordt met z'n 153nm.
Beetje kromme reactie van diegene imo.

Mgoed, don't really care :D
 
Honda krijg gewoon veel koppel door een goede luchttoevoer Dat is alles ...

8apmzxs.jpg
 
Ik begin nu verdomd zwaar te twijfelen.

Over 2 maand heb ik stage / werk 5 minuten van me huis af. Dat ga ik dus op de fiets doen.

Dan kan ik of de 205 verkopen of gewoon zo laten en dan savonds meer rijden en sweekends.

Maar van de ene kant wil ik hem ook wel is keer helemaal leeg halen.
Alle ice eruit en alleen in de voordeuren 2 goede speakers doen.

(foto van de ice)
[ir]http://www.tn-langeveen.nl/meijer/PIC06801.JPG[/ir]


Wat zouden jullie doen als je in mijn plaats was? Alles eruit en mooi kaal maken (binnenkant mooi laten spuiten.)

Of dit er gewoon in laten en zo verder rijden?
Of verkopen en dan een andere auto weer kopen?
 
Maar als ik hem verkoop is al dat geld en moeite wat ik er in heb gestoken voor niks geweest.

Foto-L37SNOXE.jpg

Foto-4EFREPBH.jpg


zoiets vind ik dan wel weer vet.
Alleen jammer dat ik een 1.6 heb :(
 
ICE eruit dan heb je een nette auto

en raceland inkleuren met watervaste stift :X

Wat is er nu mis met raceland?

Heb je er ooit ingezeten, nou ik wel dus:P
Ze zitten gewoon heel lekker, kan er niks anders over zeggen.

Wat kan mij dat nou boeien dat er raceland op staat?
 
Maar ik vind jouw auto wel mooier dan een Haaaaaanndaaaa Chivic hoor homie :*

:*


1.6 vtec is ook maar een 1.6 16v hoor ;)
Ging meer om de reactie dat jouw 160nm netjes was voor een 1.6 en vtec altijd afgebrand wordt met z'n 153nm.
Beetje kromme reactie van diegene imo.

Mgoed, don't really care :D

Jah maar dat is ook volkomen terecht. Honda's positinering van V-TAK gebeuren veroorzaakt dat. Iedereen verwacht een hele hoop maar als er dan ineens 153 nm staat gaan mensen achter hun oren krabbelen :P Marketing blabla :* Gaat erom wat ieder zelf prettig vind. Eeuwige discussie over koppel en vermogen en auto type.


Wat weegt jouw auto?

1200 Kg :P Maar heb er al wat gewicht uitgesloopt :P

En voor de mensen die willen weten wat een Nokkenasversteller nou is :P

Alfa Romeo heeft altijd (al 90 jaar) voorop gelopen in het bedenken van constructies om zo veel mogelijk lucht in de cilinders te krijgen. Sinds jaar en dag kent Alfa Romeo de nokkenasversteller op de inlaat nokkenas. Deze slaat eigenlijk twee vliegen in een klap. Stationair staat de versteller in de ruststand, men krijgt daardoor een rustig lopende motor. Zodra er een bepaalde belasting wordt gevraagd vanaf een bepaald toerental versteld de nokkenas 30 hoekgraden vooruit. De inlaatkleppen gaan dus eerder open wat zorgt voor een beter vulling bij hogere toeren. Daarnaast heeft Alfa Romeo op z'n laatste generatie Twin Spark motoren het zogenaamde variabele inlaatlengte systeem. Ook hier een soortgelijk principe als de nokkenasversteller. Bij lagere toeren een lang inlaatkanaal voor meer vulling. Vanaf een bepaalde belasting en toerental een verstelling waardoor de lengte van de inlaat kanalen korter worden. Betere vulling bij hogere toeren.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top