Show je eigen auto #20

Status
Not open for further replies.
bmw's zijn altijd hoog aan de achterkant.. Ik vind het wel wat hebben:)
nice autotje trouwens! zoiets kan wel eens mijn volgende auto worden ipc deze e36:)
 
Je mag niet eens keuren op een 2 koloms hefbrug.



idd dat moet op een 4 koloms brug.

maargoed uit ervaring kan ik je zeggen dat dat waar ik werk lang niet altijd gebeurt :)



Het is trouwens wel APK afkeur als je de brug niet opkomt, veel van die kevers die op de vloer liggen komen de brug niet op en dan ben je gewoon de sjaak. Kun je eerst alles omhoog zetten.


Bla bla bla......... Tuurlijk hoef je niet percee te keuren op een 4 kollomer!
Een stempelbrug of schaarbrug kun je ook gebruiken! Of zelfs een smeerput!

En op een 2 kollomer kun je een aantal dingen niet doen voor de keuring, speling op kogels bijv.

En afkeur is het al helemaal niet! Omdat het per brug verschilt hoe hoog hij is.
Voor de campers op mn vorige werk was de brug een stuk hoger als bij de mercedes waar ik ook gewerkt heb.

En bij een vriend van me in de garage issie verzonken in de grond.

Bij mij op het werk hebben we niet eens een 4 kollomer!
Alleen maar stempel bruggen of schaarbruggen.
En wij keuren gewoon (bij de dealer).
 
Nog effe over dat 4 kollomer ,Overal waar ik stage liep Mocht je een auto Voorkeuren op een gewone brug dus gewoon een 2 kolommer enz...Maar had je een steekproef dan moest ie op een 4 kollomer staan..Of het moest zo druk zijn in de garage en brug was bezet Maar bij steekproefen moest ie altijd op een 4 kollomer staan..
 
205-40-16

Morgen maak ik foto's, dan liggen de velgen erop :)

Woensdag gaat de civic naar de spuiter, gaat de beste man even kijken wat t geintje kosten gaat en dan word ie volgende maand als het goed is compleet overgespoten :W

Tegen die tijd zullen dan ook wel wat xtra lipjes en een spoon spoiler aanwezig zijn. 8)

Als je het goed laat doen, en in een andere kleur, dan noem je het geen geintje meer ;)
 
Golf 3 dashbord zal ook niet misstaan, ik vind het er in ieder geval een stuk beter uit zien dan die van een type 2.
 
Ik vind dat het alleen staat als de auto redelijk is aangepast, in een std. auto moet je het niet doen... (heb 't over een ander dashboard)
 
Woensdag gaat het puur om het precieze bedrag, ik heb al een vrij nauwkeurige schatting gekregen.
En zoveel kost mij het spuitwerk niet, dat ik er nog 1 van ophalen kan.
 
Zou best kunnen, maar dan heb je m denk ik gewoon bij een erkend schadehersteller neer gezet.

Mijn hok word via via gespoten :P
2 werknemers van een erkend schadebedrijf kunnen de baas zijn apparatuur huren en hebben een loods erbij voor het voorbewerken, afwerken etc.

Dus ik ben voor dezelfde kwaliteit goedkoper uit, duurt alleen wat langer maar ben m alsnog nog geen maand tijd kwijt.
 
Hangt ook van de kleur af hé, kleur van scully zal wel duurder zijn dan.
En inderdaad een goede schadehersteller rekent 60 euro per uur.
 
Kleur van mij is gewoon een standaard kleur van Volvo, dat valt dus wel mee. Afhankelijk van de uren die erin gaan zitten moet ik rekenen op een 3000 a 3500 Euro. Vergeet niet, dat de auto tot op het metaal is kaalgeschuurd, dat zal bij Tom niet het geval zijn denk ik ;)
De auto staat er nu al enkele maanden, mede doordat ze het erg druk hebben, en er wat personeel weg is gegaan.
Ben er vanmorgen nog even geweest, en van de week wordt de binnenkant en het motorruim aangepakt. De kooi zou ook gespoten worden, en daarna komt er eindelijk een laklaag op. Maar dat zal nog wel weer een paar weken duren :P
 
Aha. Wanneer moet dit zwijn btw. gaan rijden Scully, en wat is je specslijst/ geschatte vermogen wat het ding straks moet gaan hebben ? :P Ben best benieuwd eigenlijk :D
 
Dit zwijn gaat rijden als ie klaar is :P Heb geen deadline, het moet gewoon naar mijn smaak worden, en niet afgeraffeld. Speclijst is oa een Lysholm SR2 2087 compressor, Sprinter ic, 50 mm gasklep, grotere inlaat, G60 injectoren, afgedraaid vliegwiel, Sachs koppeling en nog wel meer dingen. Blok en kop worden eerst vrij standaard gelaten. Geschatte vermogen met grote poelie op de compressor zal zo richting de 170 a 180 pk gaan durf ik wel voorzichtig te stellen. Met 55 mm poelie, en de lange slag krukas die ook al klaar ligt zal het vermogen dik over de 200 pk moeten kunnen komen.
 
Hmm, maar ben ik nou de enige die dat vermogen redelijk tegen vind vallen ? Als je ziet dat bijvoorbeeld een Corrado standaard ook rond de 170pk zit :X

Als je daar een andere poelie op zet en een chipje maybe zit je zowiezo op dat vermogen. Dus wat is nou precies de motorische winst die jij haalt met die Lysholm :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top