Show je eigen auto #20

Status
Not open for further replies.
Heb ook een lichte tegenslag gehad met de Golf1. 2 weken terug oid het remsysteem ontlucht met zo`n apparaat ervoor. Kwam bij mijn neef zijn werk weg (werkt bij VW garage). Daar zat dus dot5 remvloeistof in (origineel dot3/4), wat volgens hem totaal geen probleem is. Ik heb er toen verder ook niet zoveel bij nagedacht en dus hebben we het erin gepleurd. Blijkt dus dat je absoluut geen dot5 in een systeem mag gooien waar al dot3/4/5.1 in heeft gezeten :rolleyes: Kwam er achter, omdat er in 1 keer een dikke plas remvloeistof bij mijn linkerachter wiel lag :P

Wat research gedaan @ internet:

DOT 3, 4 en 5.1 zijn synthetische, op glycol gebaseerde vloeistoffen, en zijn onderling mengbaar. DOT 5 is gebaseerd op siliconen en mag NOOIT gemengd worden met DOT 3, 4 of 5.1. Als het wel wordt gemengd, dan ontstaat er vlokvorming in de vloeistof en is het remsysteem onbruikbaar. DOT 5 mag alleen maar gebruikt worden als het remsysteem nog nooit gevuld is geweest of gereviseerd.

Gebruik dus nooit siliconen remvloeistof in een systeem waar al normale vloeistof heeft gezeten, dit zal zeer agressief reageren op elkaar wat levensgevaarlijk kan zijn.

Oeps :+

Beetje klotig dus, maar zoals ze zeggen shit happens. Heb zonet in 2 uur tijd het complete remsysteem gedemonteerd en alle leidingen schoon geblaascht met de compressor. Morgen maar bij de VW dealer alle cups/afdichtingen nieuw bestellen. Weet ik zometeen iig ook zeker dat mijn remsysteem 100+% is :)
 
Tom, mooie rims! Lieuwe, balen, maar dit zijn inderdaad typische dingetjes die je over het hoofd kunt zien (ik weet zeker dat nog geen 5% van de mensen dit van tevoren had kunnen zegggen)...

En Maykel, stfu :P
 
Tom als je m laat spuiten neem dan eerst zo een spoon spoliler, Kan je die gelijk mee laten spuiten.

Heb er nu ook een op zitten en is echt goed tov :D
 
Taylor.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top