Show je eigen auto (2)

Status
Not open for further replies.
Wijne said:
Miss een beetje domme vraag maarre kunne die dinge wel gechipt zijn:X omdat het al vrij oude oto's zijn. Werke die niet gewoon nog met carbrateurs en dat soort shit, dus weinig elektronica want heb nog nooit gehoord van een chip voor dat soort oude oto's...

GTI = Grand Turismo Injectione :p
 
Heineken said:
Vet 8) Als je zelf een beetje handig bent erg leuk, die blokken hebben standaard 160pk :D

:W

Edit: gek, 180pk :eek:

Hoe lang heb je je rijbewijs als en hoe lang wil je het houden (en blijven leven :p )
heb mn rbw bijna een jaar(volgende maand)


Marehhh, mi16 bak ligt er ook onder:+

Ik ga vrijdag kijken, neem kapseis mee, die kent alle in's and outs een beetje bij een 205.

Zie wel wat het is, wat die jongen me zo verteld klinkt in iedergeval wel goed, geen gerammel etc.
 
Jules said:
wat is dat mi16 voorn blok dan?
1.9 16v ofzo? verder wat speciaals?
opzich is 160pk best veel voor zo'n blok :W
2.0 16v

Maar deze heeft dus schijnbaar 180 pk, rijd wel wat bokkerig zei die jongen, als dat echt storend is ga ik denk op zoek naar standaard nokken(als ik m koop)

Mn moeder gaat r btw ook in rijden:+, kopen het autotje eigenlijk alleen maar omdat we af en toe een auto te kort komen , wat nogal irri is.

En dat er een mi16 blok in ligt is alleen maar een plus punt:+
 
rieju-pim said:
heb mn rbw bijna een jaar(volgende maand)


Marehhh, mi16 bak ligt er ook onder:+

Ik ga vrijdag kijken, neem kapseis mee, die kent alle in's and outs een beetje bij een 205.

Zie wel wat het is, wat die jongen me zo verteld klinkt in iedergeval wel goed, geen gerammel etc.

Vriend van me heeft ook een 205 met mi16, wel vet :) Hij heeft er alleen nog niet mee gereden, ding is na 3 jaar nog steeds niet af... telkens als het bijna klaar is moet het weer helemaal anders 8P

Edit: Hahaha, je moeder gaat er ook in rijden? :D Die komt na het eerste ritje thuis zovan: DIE AUTO GAAT WEGGGG!!!!! :p

Edit2 voor Jules: MI16 is in feite de 1.9 uit de 205gti maar dan een 16klepper.. onder andere geleverd in de peug. 405 mi16. Een T16 zou nog beter zijn natuurlijk :p
 
Heineken said:
Edit2 voor Jules: MI16 is in feite de 1.9 uit de 205gti maar dan een 16klepper.. onder andere geleverd in de peug. 405 mi16. Een T16 zou nog beter zijn natuurlijk :p

T16 :~
2.0 16v is btw ander blok, dit is 1.9
 
Heineken said:
Vriend van me heeft ook een 205 met mi16, wel vet :) Hij heeft er alleen nog niet mee gereden, ding is na 3 jaar nog steeds niet af... telkens als het bijna klaar is moet het weer helemaal anders 8P

Edit: Hahaha, je moeder gaat er ook in rijden? :D Die komt na het eerste ritje thuis zovan: DIE AUTO GAAT WEGGGG!!!!! :p

Edit2 voor Jules: MI16 is in feite de 1.9 uit de 205gti maar dan een 16klepper.. onder andere geleverd in de peug. 405 mi16. Een T16 zou nog beter zijn natuurlijk :p


mwoa mn ma weet hoe snel die is(hoeveel vermogen anyway)

en ik denk niet datze bang wordt van dat ding:p rijd nogal erg vlot nmlijk:)


edit: Eigenaar net weer gebeld, distributie riem is +/-18000 km oud, hij heeft de auto 3 jaar en heeft er maar 18 K mee gereden.

Olie verbruik is ong een litertje op 10000km, niet schrikbarend dus
 
Last edited:
Tim_xsh said:
kweenie, vind al dat tuning en overspuiten enzo nooit echt goed.

in duitsland mindert zoiets de waarde...

Ik kan het wel waarderen, zeker als het met goede smaak gedaan is :) Zoals die 205, gewoon origineel aan de buitenkant maar de striping vervangen door chroom, en een dik blok 8)

Weet ook nog ergens een 309gti met 16klepper uit een 306gti te koop, zal ook wel gek gaan denk ik met 165pk :D
 
in elk autoblad word je afgeraden om een getunede kar te kopen hiero. natuurlijk iets overdreven maar ik kan me er best wat bij indenken.

als ik me polo tune en weer verkoop zou ik dat ook std doen met losse onderdelen@ ebay ofzo
 
Tim_xsh said:
in elk autoblad word je afgeraden om een getunede kar te kopen hiero. natuurlijk iets overdreven maar ik kan me er best wat bij indenken.

als ik me polo tune en weer verkoop zou ik dat ook std doen met losse onderdelen@ ebay ofzo

maar dan is de vraag: wordt de auto daar beter van? Maar ok ik snap ook wel dat je gewoon handig moet zijn als je uberhaubt aan een auto als een 205 met mi16 wilt beginnen.. bij de dealer zullen ze er niet veel mee aankunnen denk ik, bovendien is ie best oud :+
 
Ze zeggen het vaak omdat er met getunede auto's harder word gereden. Dus als jij je polo tuned en dan alles er weer af haalt kan de volgende koper een kat in de zak kopen omdat hij/zij denkt dat het een standaard auto is.
 
Hoe zit het met de keuring? Is hij bij de RDW geweest voor een goedkeuring? Want anders kom je denk ik niet zomaar met MI16 door apk... :?
 
Maitre R. said:
Hoe zit het met de keuring? Is hij bij de RDW geweest voor een goedkeuring? Want anders kom je denk ik niet zomaar met MI16 door apk... :?

APK is iets compleet anders dan een rdw keuring.. Je moet bijvoorbeeld aan bepaalde emissie eisen doen bij de apk, maar die zijn niet zo streng, en in het geval van een 205gti van een bepaald jaar (weet niet welke) moet er een lambda (ofzo) sonde in de uitlaat zitten...

Die 205 mi16 die ik ken zou zo door de apk komen op een paar kleine dingen na, waren twee katalysatoren onder gebakken (tijdelijk :p ) om aan de emissie eis te voldoen, en de lambda sonde zat in de uitlaat ja... dat het draadje wat daaruit kwam vervolgens nergens naartoe loopt komen ze niet achter :+
 
Jesse@SR said:
Ze zeggen het vaak omdat er met getunede auto's harder word gereden. Dus als jij je polo tuned en dan alles er weer af haalt kan de volgende koper een kat in de zak kopen omdat hij/zij denkt dat het een standaard auto is.

mwa, andere velgjes en verlaging is net wat anders dan een nokkenas en motorswap, niet? :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top