Show je eigen auto (2)

Status
Not open for further replies.
RobinV said:
Jah, double overheaded camshaft.

Twincam= Twin camshaft.

V-tec is Variable Valve Timing and Electronic Lift. Betekent dus dat je bij lage toeren andere kleppentiming hebt dan bij lage toeren, je hebt nog steeds 1 nokkenas, maar die wordt bij lage toeren aangedreven door een andere tuimelaar dan bij hoge toeren. Hierdoor krijg je dus een heel andere timing.

DOHC is idd Double OverHead Camshaft.
 
Sjoerd said:
V-tec is Variable Valve Timing and Electronic Lift. Betekent dus dat je bij lage toeren andere kleppentiming hebt dan bij lage toeren, je hebt nog steeds 1 nokkenas, maar die wordt bij lage toeren aangedreven door een andere tuimelaar dan bij hoge toeren. Hierdoor krijg je dus een heel andere timing.

DOHC is idd Double OverHead Camshaft.

En niet alleen de timing veranderd :p

Klepjes die verder open gaan enzo.

Ontopic weer
 
Rooienaar said:
En niet alleen de timing veranderd :p

Klepjes die verder open gaan enzo.

Ontopic weer


Verder, en langer(tijd) waardoor (ook) meer overlap ontstaat.

Sjoerd,

volgens mij verandert nooi de tuimelaar. Dan zouden er meerdere tuimelaars dan zonder variabel systeem moeten worden gebruikt, wat weer extra (draaiende) gewicht met zich meeneemt.

Misschien zijn er meerdere systemen waarbij wel gebeurt wat jij zegt, maar zover ik weet wordt de nokkenas of tuimelaartje iets verdraait, waardoor nog steeds dezelfde tuimelaar/nokje de klep bedient, alleen door de veranderde stand de klep meer/minder lang/ver opent.

(ik heb ergens een hele mooi flash file van dit systeem, zal ff me pc doorspeuren)
 
Maar even me vts 16V posten ...

PICT0012.JPG


PICT0017.JPG


5816.jpg


5818.jpg


5819.jpg


5-picture1.jpg


[img=http://img175.exs.cx/img175/6448/saxo60ua.th.jpg]

Specs:
Devil uitlaat met inox spruitstuk
S-spec luchtfilter

-40mm
Geblindeerde ramen
Nog wat andere shizzle... niet al te veel mee gebeurt. Vind 'm wel mooi zo :) en staat nu toch te koop dus...
 
seat ibiza cupra(1.820VT)
3141.jpg

specs:
wel andere wielen ondertussen maar das vast al bekend;)
-borbet T's 16"
-groep A uitlaatsysteem(milltek sportkat-supersprint middendemper-en sebring eindstuk
-m2 spiegels
-pipercross filter
-forge dv
-andere achterlichten(zijn nu compleet rood gespoten/waren donkere lampen)
-ms design grill

toekomst:
-schroefsetje
-k04s turbo+ manifolt
-samco hoses+fmic
-chippie
-power boost valve
-andere bov
-betere schijven+blokken rondom
-carrosserie werk

thats it denks
 
Dis mijn s3:

IM000063_Small.jpg


IM000059_Small.jpg


IM000061_Small.jpg


Specs?

1.8 turbo blok std 210 pk en 270nm, mijne gechipt naar 250 pk en 400 nm
BCM carbon airbox gedoe ding
Eibach verlaagd + Bilstein b8 sprint dempers
Sportec 18"
EBC schijven + blokken rondom

Verder niks eigelijk :)

Enjoy...

Rob
 
Hier mijn 205je, op deze foto nog helemaal std.

peug.jpg


Heb ondertussen al wat spul aangeschaft:

- Andere velgen met banden
- Complete bodykit (bumpers, zijskirts, grill en spoiler)
- Andere spiegels

Dit moet er nog gebeuren:

- Motor swappen
- Auto word helemaal gespoten
- Ramen lichtjes blinderen
- Remmerij aanpassen (is onderweg)
- Andere achteras (is onderweg)
- Andere uitlaat van voor t/m achter

Zal later nog wat foto's toevoegen van andere spullen.
 
Last edited:
Folkert@MinaRally said:
Verder, en langer(tijd) waardoor (ook) meer overlap ontstaat.

Sjoerd,

volgens mij verandert nooi de tuimelaar. Dan zouden er meerdere tuimelaars dan zonder variabel systeem moeten worden gebruikt, wat weer extra (draaiende) gewicht met zich meeneemt.

Misschien zijn er meerdere systemen waarbij wel gebeurt wat jij zegt, maar zover ik weet wordt de nokkenas of tuimelaartje iets verdraait, waardoor nog steeds dezelfde tuimelaar/nokje de klep bedient, alleen door de veranderde stand de klep meer/minder lang/ver opent.

(ik heb ergens een hele mooi flash file van dit systeem, zal ff me pc doorspeuren)

Sorry voor de offtopic maar:

Je hebt gelijk, het zijn geen andere tuimelaars maar door een oliekanaaltje en hydraulische pomp worden de lage toeren nokken geblokkeerd waardoor de hoge toeren nokken het vooral overneemt:

Filmpje
 
Aerox Wijchen said:
nog plannen met golf ?

- BBS RS 3 delige velgen met 195/45 Toyo`s (ben ermee bezig)
- FK Schroefset (ligt al klaar)
- 8v GTi blok eruit (ligt er bijna uit na 2 avondjes werk)
- KR16v blok erin (ligt uit elkaar, onderblok needs revisie en cleaning)
- Andere nokkenassen voor de 16v
- Spaghetti spruitstuk met Groep A (zoekende)
- 2 Cobra Sebring Kevlar kuipstoelen (moeten nog beetje opgeknapt worden)
- Leuke audio installatie (grootste deel bij elkaar, zoek alleen nog monoblock)
- Misschien nog een rolkooi.

Dat is het wel zon beetje :)
 
OMG!!! :love: Robbie, hoe financieer je zo'n gruwelijke wagen!
Echt, wat een strak ding..

Zelf een Escort gekocht, wanneer het weer beter word, poetsen+ pics..
 
Die S3 is zeker mooi :~

Velgen + verlaging staan em echt ontzettend goed en interieur mag er ook zeker wezen.
 
Heb nog ouwe foto gevonden van hoe ie eerst waas met vleugel voor eerste x erop
was nog nei verlaagt en bumpers had ik toen nog niet binnegekregen

my.php


jeroen

edit: had toen ook nog niet em freeflow uitlaat er zat toen zo`n remus geval onder dit was zo`n beetje 3weken na dat ik em auto had overgekocht van em broer
 
Last edited:
Ja Robbie je hebt het al gehoord, maar ik moet ook zeggen: goed voor mekaar jongen. S3. Echt mooie bak. Wilde net nog ff speuren naar interieur foto op Google, maar je hebt hem zelf al geplaatst.
Ziet er goed uit dat leer en die mooie sportstoelen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top