Show je eigen auto #16

Status
Not open for further replies.
Vandaag ff vermogensmeting gaan doen met de Polo..

Got torque ? :D

uitdraaipolowouter.jpg


tbm.jpg
 
Sow ey, ziet er echt heel goed uit hoor voor een polootje! Waar is die testbank ergens?
 
Dit is in Herentals (BE) bij TBM Tuning, een SuperFlow testbank.

JD Engineering in Lochem (NL) heeft ook een SuperFlow.
 
tering dat is echt ziek veel voor een polo!!

hoe heb je dat voor mekaar gekregen als ik vragen mag?

grtz Ken
 
Is dat een 8 klepper diesel of een 16 klepper..?

En mooi hoog vermogen idd, zit op het 156 forum ook iemand met een 2.4 JTD die met 205pk en een koppel van 400nm rond rijdt.. Alleen vind de standaard aandrijflijn dat niet zo leuk, en dan vooral de koppeling en het vliegwiel :P
 
Is standaard een 1.9 pd tdi 100pk/240nm. Aangezien ik het geluk heb dat het een versie is die (voor een groot deel) de internals heeft van de 1.9 pd tdi 130pk/310nm heb ik een goede basis om te chippen.

Dit is dus gewoon met een chip op maat, egr dicht, en kat leeg ;)

Het verschil tussen origineel en dit is gewoon niet in woorden te omschrijven :p. Op de autobahn laat ik heel wat dikke bmw/mb's/enz schrikken :+. 5de versnelling gaat van 120 tot 2... als een speer.

De 0 naar 100 heb ik al in 7,6s gehaald (gemeten met g-tech), maar dit was nog met een programma met iets minder pk's, dus het kan 100% zeker beter. Misschien met wat oefenen de +- 7s. Maar lekker boeiend wat de 0-100 tijd is, voor mij zijn de hernemingen en de forse power op hogere snelheden belangrijker!
 
Is dat een 8 klepper diesel of een 16 klepper..?

En mooi hoog vermogen idd, zit op het 156 forum ook iemand met een 2.4 JTD die met 205pk en een koppel van 400nm rond rijdt.. Alleen vind de standaard aandrijflijn dat niet zo leuk, en dan vooral de koppeling en het vliegwiel :P

Gewoon een 8-klepper ;)
 
Tering, 7 seconden :eek:

Dan moet je inderdaad al met een leuke auto aankomen om sneller te zijn.. Verder nog geen problemen tegen gekomen? Onderdelen die het vermogen niet aankunnen bijvoorbeeld? :P
 
Tering, 7 seconden :eek:

Dan moet je inderdaad al met een leuke auto aankomen om sneller te zijn.. Verder nog geen problemen tegen gekomen? Onderdelen die het vermogen niet aankunnen bijvoorbeeld? :P

De auto trekt het tot nu toe prima en zou ook gewoon geen problemen mogen geven, er is niet tot het hele uiterste gegaan, auto roet trouwens ook bijna niet met dit programma.

Enige wat ik wel nog eventueel verwacht dat mss vervangen zal moeten worden is de koppeling. Ach ja, dan maar een organische van Sachs er in. Verder hoop ik niet meer problemen als een standaard tdi tegen te komen. Ik beul de motor ook niet bepaald af. Ben niet zo'n stoplichtsprinter ;) Als er toch iemand tof wilt doen, hoef ik echt niet met gillende banden in 1ste te vertrekken, gewoon ff rustig naar 2, 3, dan ff volgas, en je zit zo van 50 naar 120 :7
 
Netjes :)

Voorbanden zullen alleen wel wat sneller op zijn lijkt me :X

Iemand die ervaring heeft met het gelijkmatig afslijpen (ofzo..) van gecupte banden? Die van mij maken echt herrie.. Best irritant eigenlijk :P
 
Netjes :)

Voorbanden zullen alleen wel wat sneller op zijn lijkt me :X

Iemand die ervaring heeft met het gelijkmatig afslijpen (ofzo..) van gecupte banden? Die van mij maken echt herrie.. Best irritant eigenlijk :P

banden cuppen vaak als ze niet worden aangedreven, als het eenmaal heel erg is kan je er niks meer aan doen.

anders zou ik zeggen wielen wisselen, neem aan dat je achterbanden gecuped zijn...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top