Show je cad tekeningen.

inventor.png


zwenkkraanrem voor werk,, 2 dagen cursus gehad
toch pittig snel onder de knie gekregen
 
AutoCAD 3D stelt niks voor bij inventor. Niet dat ik er zo een held in ben ofzo, maar inventor is 10x makkelijker en ook veel handiger aangezien je de werking gelijk te zien krijgt en dus eventuele fouten ook ziet.

Volgend jaar door school miss opgeleid worden om bij de worldskills 2011 mee te doen. Dit jaar waren ze 3e van de wereld geworden. Lijkt me in eerste instantie erg vet en je hebt er alleen een hoop voordeel van. Bijvoorbeeld dat je banen krijgt aangeboden ipv dat je er zelf naar opzoek moet:p
Nadeel is dat je veel vrije tijd moet opofferen en soms in het weekend moet oefenen.
 
Klasgenootje van me was Europees kampioen CAD en bij Worldskills was die 5e geworden dacht ik, 2 jaar terug of iets, John Tillema.
Krijgt ook baantjes aangeboden maar hij vind het niet leuk om heel de dag te CADten plus dat hij gewoon bij op de opleiding zit voor een beter baantje.
 
tya is maar waar je van houdt, lijkt mij opzich wel leuk maar het liefst word ik lasser. Alleen valt daar minder brood in te verdienen en is het in de toekomst makkelijk als je een betere opleiding hebt.
 
Zo slecht verdient een CAD tekenaar niet hoor, maatje van me kreeg 2800 bruto aangeboden als startsalaris met alleen een MBO diploma.
 
Is dat bedrijf knap stom om zoveel geld voor een schoolverlater te betalen :D

Ben op het moment deze machine weer netjes in het model aan het zetten, zal binnenkort wel ff een screenshotje plaatsen. Teken inventor 2010 :)
 

Attachments

  • fotos-1.jpg
    fotos-1.jpg
    198 KB · Views: 28
Last edited:
Schoolverlater? Hij heeft toch MBO ? ;)
En er is gewoon veel werk en weinig personeel, daarom betalen ze gewoon flink op dit moment ;) En ja, ik spreek uit ervaring ;)
 
Zo slecht verdient een CAD tekenaar niet hoor, maatje van me kreeg 2800 bruto aangeboden als startsalaris met alleen een MBO diploma.

AutoCAD tekenaars worden echt zwaar ondergewaardeerd IMO. Meestal dan, want bij ons zit een 3D AutoCAD tekenaar die meer verdient dan mijn projectmanager :D
 
Maar goed, dat _met alleen een MBO_ diploma verdraait de boel wel even. Als hij enkel ervaring heeft opgedaan met CAD op het MBO en hij krijgt daarvoor dat bedrag aangeboden is het natuurlijk buiten proporties. Het niveau CAD op een MBO is imho vrij beperkt. Als hij daarintegen CAD als hobby heeft en de ins-and-outs weet is het een ander verhaal. Maar goed, bakken met geld verdienen kan je met ieder beroep. Verhalen als "ik ken iemand die", zetten imho weinig zoden aan de dijk. Je pakt daarmee een piek en geen representatief gemiddelde.

CAD tekenen in de breedste zin van het woord is imho erg leuk. Als je dat ook nog eens kan koppelen aan een computational engines is het helemaal gaaf. Heb ik zelf ook nog eens gedaan om de krachten te simuleren bij een puntinslag op een staal plaat. Met diverse varabelen konden de krachten in de staalplaat gemodelleerd en gevisualiseerd worden. Was overigens voor een niet-destructief onderzoek waarbij eigenschappen van de plaat gemeten moesten worden.
 
Last edited:
Idd, programma's als Inventor en Solidworks zijn zo gigantisch uitgebreid dat je het met een schoolcursus echt niet meester bent. Daarnaast teken je iets dat gemaakt moet worden, je kies bewerkings methodes, passingen etc. Met 0 ervaring als schoolverlater (MBO is naar mijn weten ook een school) , ga je hier snel mee onderuit. Wat dus een financieel risico is voor je baas. Hierom geef je zo iemand ook niet veel verantwoording, omdat hij dus geen ervaring heeft, en die combinatie heeft het gevolg dat jee weinig verdient.

Tja en veel mensen tekort in de markt? Als ik mijn vorige uitzendbureau mag geloven is het eerder de omgekeerde wereld. Dat zegt een kameraad ook die uitzendbureau figuur was.

Kijk eens op internet naar salarissen vaan beginnende CAD tekenaars, dan mag je met 2000 bruto echt al eens heel blij zijn. En terecht imo :)
 
Ach jij zal het wel beter weten, wie heeft er net een contract ondertekend als cad-tekenaar/werkvoorbereider voor een stuk meer dan een modaal salaris? IK

Doel dus op je laatste zin.
 
Kijk eens op internet naar salarissen vaan beginnende CAD tekenaars, dan mag je met 2000 bruto echt al eens heel blij zijn. En terecht imo :)

Van Intermediair, voor een HTS-er met 4 jaar ervaring. Dat is vrij behoorlijk onder modaal.

Tekenaar werktuigbouw, werktuigbouwkundig tekenaar-constructeur

Per week € 462,93

Per maand € 2005

Per jaar € 24073

Uren per week


Tekenaar werktuigbouw, werktuigbouwkundig tekenaar-constructeur (excl liften)
OpleidingHBO
BranchBedrijfsleven
Meeste collega's zijn manNee
LeidinggevendNee
PromotieNee
WerknemersMinder dan 100
DeeltijdNee
Jaren werkervaring4
Van werkgever veranderdNee
 
Back
Top