sfera makkelijk beetje vlotter laten maken.

baardje86

Well-Known Member
Ik heb dus een sfera, standaard op de uitlaat na die is van technigas.
Rijd nu ongeveer 50 maar trekt niet echt vlot op.
Iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen om hem wat sneller te laten optrekken en misschien dat hij ook wat sneller kan zo tegen de 60 ofzo.


groetjes
 
Advertisement - register to remove this

de prop is uit de uitlaat, maakt meteen veel herrie en is meteen afgesteld toen waardoor hij nu wel redelijk veel zuipt.
En hoe dat met de varioring zit weet ik niet denk dat die er nog inzit maar weet niet echt hoe ik die moet verwijderen en hoe die eruit ziet.
 
ik heb het even opgezocht op een forum en kwam het met tekst en uitleg met foto's tegen en dat is wel te doen denk ik. maar is het normaal dat je tank snel leeg is. Ongeveer 50 km gereden gister en was zeker een helft uit. 8euro dan is hij vol.
 
8 euro = 6.0-6.5L benzine ofzo.
Dus dan rijd je brommer 50 km op 3L.

50/3 = 16-17 km per L.

Dus is gewoon normaal.

En ja, het ligt wel aan je afstelling natuurlijk, maar je zal niet ineens 1 op 30 gaan rijden met een betere afstelling.

Mijn Zipje rijd ook 1 op 15 ofzo. (wel Yasuni R en 17.5 mm carb)
 
Ja ik ga bij zo doe het zelf pompje, die vraag tussen de 1.30 en 1.35, afhankelijk van ze bui. :p
Kom nooit bij de BP, Shell, Texaco, etc.
Alleen bij de BP voor me Castrol olie en een broodje ei. :p:p

Maarja, weer OT maar.
 
goedemorgen,
ik bedoelde inderdaad stationair kon even niet op het woord komen gister, sorry.
Ben blij te horen dat hij niet zuipt zegmaar.
De prijs van de benzine is hier in belgie ongeveer 1,50, ik kom oorsprokelijk uit alkmaar en woon nog maar net hier en de prijs is ongeveer het zelfde dus maak daar geen verlies op haha.

Ik had gelezen dat sommige mensen een powerbox op hun scooter plaatsen, zou dat nut hebben op die van mij als de varioring verwijderd is. schijnt goed te zijn.
 
Ik heb trouwens hier in de buurt een soort boer gezien die diesel en benzine verkoopt voor een leuke prijs. Was euro 95 voor een prijs van 1,23 dus dat is dan beter maar me tank was al vol dus had geen nut daar te tanken en heb nu verlof dus zal daar ook voorlopig niet gaan tanken ook
 
Back
Top