Sfera en NRG

tothemax

Tothemax
Ik heb een Piagio Sfera en een NRG , beide zijn ze redelijk compleet en bijna lopend.
Maar van deze 2 kan ik dus wel een goede complete maken.
Mijn vraag is dus in hoever zijn de onderdelen uit te wisselen.
Bijvoorbeeld de complete achterzijde incl motorblok van de NRG op de Sfera zetten.
ik weet dat de wielbasis verschillend is.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

blok is langer van een nrg , maar waarom niet gewoon het sfera blok gebruiken?

verder zijn er meerdere dingen anders , het is maar net wat je wel en niet wilt overzetten.

welk type nrg is ook beangrijk!
 
Dank je,

Op het kenteken staat alleen NRG verder niets...

Ik heb de nrg deze week voor weinig gekocht, maar bij nader inzien weet ik niet of deze helemaal eerlijk is. Op de RDW site staat dat er niets bekend is over de tenaamstelling.. vandaar....

Het blok van de nrg is snel, ik heb er een 70cc malossi, 20.5 dell en een laser pot onder.
De nrg valt op door de kleuren en dergelijke. De Sfera valt niet op, is lekker lomp en zeer lelijk, vandaar dat ik deze wil gebruiken.
Ik moet natuurlijk alle techniek overzetten..
 
zal niet lekker rijden (te lang), ik zou gewoon de Sfera carters gebruiken en alles van het nrg blok overzetten , als het een oude type nrg is past de ingaande overbrengingsas ook en heb je ook de mogelijkheid om de nrg koppeling en schijven en koppeling te gebruiken (beter)

ben je alleen een ander snaartje nodig eigenlijk!
 
Hmm, daar moet ik dan ff flink over nadenken...

Vandaag heb ik het blok lopend gekregen, hij zat flink verstopt met oude benzine denk ik..

Op de CArb zit ook en elec choke, deze is niet aangesloten, nou heb ik wel het 1 en ander hier over gelezen. Maar is mij niet echt duidelijk hoe deze aan te sluiten.

Het lijkt mij dat het een oude type nrg is. Want ik kan nergens wat anders vinden.
Op de RDW site staat ook niets...
Wat zijn opvallende verschillen met de nieuwere types? Lijkt me wel handig om te weten, want ik moet nog wel een paar kleine dingen hebben voor de nrg....
 
Is goed, maar ik heb vandaag alle kappen eraf gehaald, omdat ik deze zwart ga spuiten. Hij is nu groen, geel en zwart. Dat valt te veel op.

Hij lijkt erg op de nrg 2, dit heb ik vergeleken met een paar foto's op MP.
Ik maak wel een paar van de kappen.
 
Back
Top