This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Setup vraagje

Status
Not open for further replies.

Giante

Well-Known Member
Ik rij dus met booster spirit (oud model)
en zou wat willen veranderen paar mensen die ik ken hebben me dit al gezegt dat ik moest veranderen en hier komt het op neer:
- Malossi rollen van 4.5g
- Malossi gele drukveer
- Malossi rode trekveertjes
- varioring eruit (is ondertusen al gebeurt)

Ik rij nu met sito + uitlaat (nog begrensd, later wordt gj nog ontgrensd) en doe ongeveer een 65km/u (doordat ik lang begrensd heb rondgereden geef mijn boost net moeite om op voledige snelheid te komen, het is net alsof gj hoger wil maar net een soort groef (heb ik ook gezien in vario zelf) waar hij moeilijk over raakt).

En hierbij zou ik jullie comentaar eens weten..
zal hij goed optrekken (bij het vertrekken dus), mooie snelheid behalen en rap naar de top gaan?

Edit: bijkomend vraagje voor iemand die het mss zou weten, hoeveel gram zijn de standaard rolletjes?
 
Last edited:
je moet het gewoon testen... een paar setjes rollen en trekveren en een paar drukveren halen en dan maar testen... verder zou ik je variateur vervangen als je idd een groef erin hebt zitten...
 
is dat dan testen op overtoeren (zodat ik die niet maak)?
en welke vario stel je dan voor? passend bij bovenstaande setup natuurlijk dan
(ik dacht van full Malossi te gaan als ik iets verander, delta cluch fzo? zou het niet weten, wat denken jullie?)
(liefst niet alles baseren op een nieuwe vario, ik zal nog even proberen met mijn huidige vario)

de groef komt er waarschijnlijk doordat ik vrij lang (enkele jaren) met varioring heb gereden en zo mijn v-snaar niet hoger heeft kunnen klimmen daardoor die groef denk ik en nu varioring erover is denk ik dat het bovenste stuk nu beetje per beetje moet afslijten (ofzoiets ) zodat ik er zonder problemen over kan (want aan 60 -65/h zit hij daar eventjes vast en vandaag ging hij tot 70 na tijdje)
 
Last edited:
Je zal toch altijd die groef blijven voelen, ik zou een power1 vario kopen die is veel slijtvaster dan malossi

std rolletjes bij booster zijn 6.8 gram

ik zou je uitlaat ontgrenzen en dan gewoon testen met rolletjes, drukveer en trekveren
 

Nog enkele mensen die hun reactie/commentaar kunnen geven over deze setup?
 
ik heb een vespa,piagio vespino f18 maar hoe groot zijn die rolletjes en hoe veel gram moet ik dan hebben om hem wat sneller te laaten gaan
als iemand het weet stuur dan een berichtje naar jessy_schutte@hotmail.com ook toe te voegen op msn
ik wil alles weeten over het vervangen van rolletjes en hoe ik de bergrenzer er uit haal en wat de bergrenzer is ik ben een beginende tuner dus weet nog niks ik hoop zo snel mogelijk antword trug te krijgen
met vriendelijke groet jessy schutte.
 
Hij zal toch wel wat toeren maken voor die aangrijpt met rode trekveertjes, ik zou eerder witte of gele trekveertjes nemen en een witte en gele drukveer proberen
gele druk en gele trek zal ik vannamiddag (als het wat beter weer is, want regent beetj hier) eens proberen. en dan vrijdag fzo (moet ze bestellen daardor vrijdag pas) rond 5 gram (Malossi 4.8 of zwaarder?) rollen?

Zou ik dan rapper optrekken (als ik vertrek) en doortrekken (tot topsnelheid?) door dit alles?
 
Last edited:
k lol effe iets over het hoofd gezien..
dealer rade me aan gele drukveer en rode trekveren
maat die zei dan iets van gewichten (in koppeling) dat ik zwaarder moest steken omdat ik anders veel toeren moet maken voor ik vertrek (hij zei 7gr en stazndaard is dat 6gr), kan iemand me hier iets meer over zeggen of dit goed is of wat ik moet doen?
Dus dat zou dan worden:
- Malossi gele drukveer
- Malossi rode trekveren
- Malossi 4.5gr (of iets hoger? hoeveel?) rollen
- 7gr gewichten (???)

en als ik de koppeling wou los doen bleef die door draaien, ook al houdt ik het wiel vast fzo :s is er dan iets als blokkeersleutel fzo (net als bij vario gebruik ik zuigerstop..) of andere manieren?
 
Last edited:
in een koppeling zitten geen gewichten, je dealer had het wss over de vario

er valt niet te zeggen wat het beste loopt, dat is gewoon testen.

Ik zou starten met 4.5 gram rollen en witte drukveer en gele trekveren

eventueel gele drukveer proberen

edit: je koppelinghuis kan je ook loshalen met een luchtsleutel en dan de koppeling van de poulie halen
 
in een koppeling zitten geen gewichten, je dealer had het wss over de vario

een vriend van me zegt dat bij deze foto http://forum.scooterforum.net/forum/f50/trekveertjes-vervangen-56176/ (met die blauwe trekveren) dicht bij de trekveren (bij iedere trekveer aan rechterkant) die grijze dingen zitten (zijn er dus ook 3) hij denkt dat dit de gewichten zijn..?
Ik heb ook iets gelezen op een topic hier (vind het niet meer trug) strakkere trekveren = strakkere segmenten fzo...?

ik heb dit nog nooit gehoord daarom ik het vraag of ik hebt het mis op of hem xD
 
Last edited:
dat zijn idd gewichtjes die waarschijnlijk in je koppelingsschoentjes geplaatst moeten worden..
eigelijk hetzelfde idee als bij een Deltaclutch..

hoe meer gewichtjes erin hoe eerder de scooter zal aangrijpen
 
ok, mijn maat had het dan toch juist
@ vinnie, niet dat ik wijsneus wil spelen, ken er eigenlijk niets van van die gewichtjes, maar is het niet hoe zwaarder de gewichtjes hoe eerder hij vertrekt? wat er zijn maar 3 plaatsen voor die gewichtjes..

Nuja mijn dealer zei dat ik dit moet proberen en wel zal lukken:
- malossi gele drukveer
- malossi rode trekveren
- malossi 4.5 gram rollen
- 7 gram van die gewichtjes (eerst ori proberen zei hij, grijpt hij te traag aan, 7 gram)
 

standaard roller zijn 6.8
 
Status
Not open for further replies.