Setup vraagje

StuntSnuiver

Slider Invasie!
Eyz

Ik zat te denken aan de volgende setup voor straatgebruik:

Stage 6 50cc cilinder LC
19 mm carb
Yasuni C16
Hebo powerfilter
En nog wat afstel spul

Nu vraag ik mij af of dit wel goed gaat lopen en of die powerfilter wel nodig is omdat ik veel negatief praat over die filters hoor voor op de straat..

En als ik een 19mm carb neem en geen andere cilinder gaat dit wel lopen?
Of een yasuni c16 met 19mm carb en standaard cilinder?
Heb wat nagevraagt maar die zegt weer wat anders dan de andere dus ik hoopte dat jullie me zouden kunnen helpen :S. Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ok goed om te weten. Dan wordt het geen C16 maar een R dan,dat werkt denk ik dan ook wel.

Dan denk ik aan deze 2 setup's:
Stage 6 50cc cilinder LC
19mm carb
Yasuni R
Standaard filter met prop er uit
En wat afstelspul

2de:
Standaard cilinder
19mm carb
Yasuni R
Standaard filter met prop er uit
En wat afstelspul.

Lopen beide setup's een beetje goed? Want dan zal ik binnenkort een keuze maken aangezien ik gau een ander uitlaatje nodig en de rest van men setup daar op bouw.
 
Das waar alleen wil wat harder trekken en dacht dat het met deze wel wou. Maar een ander zij weer dat mijn cilinder geen 19mm carb aankon omdat ie dan te veel benzine kreeg en dat er een powerfilter op moest omdat hij anders te weinig lucht kreeg.... En in mijn 1ste post die setup zij hij dat ik er een autowheelie mee kon trekken...

Maar die Yasuni R moet ik dan eens gaan halen en standaard luchtfilter, 19mm carb en afstelspul dan zal ik die cilinder nog eens overwegen.
 
als je gewoon harder wilt optrekken zou ik gewoon naar dit gaan kijken

Stnd cilindertje
17,5 carb
Mallosi delta clutch
mallosi vario
en yasuni r

denk dat je bij 19 mm wel heel veel moet tanken en dat het op een stnd cilindertje wel een beetje teveel van het goede is
 
Mmmm, ik kan deze carb via de vriend van men zusje krijgen... Zal eens zien of ik een andere carb kan vinden die ook zo in nieuwstaat is. Dan ben ik er kwa uitlaat wel uit. Wordt dus een R.
En welke type vario van malossi raden jullie mij dan aan? Malossi sport? of de MHR 2005?
 
deze is ook wel aardig

Stage 6 50cc cilinder LC
17,5 carb of de 19 die je goedkoop kan krijgen
hebo verstelbare koppeling
malossi sport vario
Evo 50 uitlaat
std filter zndr prop
 
de 2005 vario moet je aanpassingen voor doen , persoonlijk zou ik op een std setup zoals dit een Hebo vario oid gebruiken.

je kunt er ook een ander zuigertje in zetten , met 1 veer :)

mja , std cilinder is wel het meest vertrouwd voor op de weg..
 
een Hebo variateur zitten rollen en drukveer bij :) en als die hebo veer niet strak genoeg is heb je dan de malossi nog :)

persoonlijk vind ik de hebo vario wat beter en zeker slijtvaster , ik heb tot nu toe nog nooit eenn versleten Hebo vario bij iemand gehad en in de jaren behoorlijk wat gemonteerd , terwijl de malossi sport behoorlijk vaak er versleten uit komt.
 
een hebo verstelbare koppeling is beter dan een malossi sport koppeling omdat je de malossi sport wel onderhand kan vergelijken met een iets betere orginele koppeling.
vaak word er gekozen tussen een hebo verstelbare/delta clutch of af en toe een 2G koppeling als het gaat om top setups.
maar aangezien dat dit dus niet is zal ik gewoon gana voor een hebo koppeling, zo ver ik weet zijn die niet al te gek duur.

en om die andere vraag te beantwoorden: gebruik van een mhr 2005 vario of een sport > gewoon de sport nemen die andere heb je gewoon niet nodig :)

en de juiste afstelling vinden is gewoon nog altijd ene questie van proberen en proberen maar dat is al eerder gezegd in dit topic door verschijdende mensen :)
 
ok dus zou het dit worden:
std cilinder
17,5 mm carb
Hebo variateur
en de Yasuni R

Dan pleur ik wel malossi trekveertjes in in de koppeling en laat ik de rest zo. Denk dat dit wel aardig gaat trekken en een top van 80 km/u ofzo?
 
ProjectRox said:
ok dus zou het dit worden:
std cilinder
17,5 mm carb
Hebo variateur
en de Yasuni R

Dan pleur ik wel malossi trekveertjes in in de koppeling en laat ik de rest zo. Denk dat dit wel aardig gaat trekken en een top van 80 km/u ofzo?



+ hebo verstelbare kopp of orginele kopp. met gele malossi trekveren en de gele malossi drukveer..
een dayco V-snaar voor minarelli verticaal..
en ong rond de 5gr. rollers.

dan denk ik dat die wel aardig moet lopen :W
 
Ok dan weet ik genoeg:
std cilinder
17,5mm carb
Hebo variateur
Yasuni R
Luchtfilter prop er uit
en afstel spul

Bedankt voor de info
Heb nu een leuk straat setupje en wat goedkoper dan waar ik eerst aan dacht of geadviseert werd. Nogmaals bedankt.
 
ProjectRox said:
Ok dan weet ik genoeg:
std cilinder
17,5mm carb
Hebo variateur
Yasuni R
Luchtfilter prop er uit
en afstel spul

Bedankt voor de info
Heb nu een leuk straat setupje en wat goedkoper dan waar ik eerst aan dacht of geadviseert werd. Nogmaals bedankt.


dit is een lek setupje , dit loopt goed , kan best snel zijn , leuk koppel en het belangrijkste is dat het gewoon betrouwbaar blijft zo.
 
Back
Top