This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Setup verbeteren voor een hogere top

piwi491

Well-Known Member
Ik heb de volgende setup:
Minarelli hor
70cc Stage6 racing
Gianelli racing uitlaat
21mm dell met dopler lucht filter
Malossi rode drukveer
Zwarte trekveertje ( de zwaarste die ik kom krijgen )
Polini speed control met zwarte rolletjes ( gewicht onbekend zaten bij de uitlaat )
nu nog een standaard koppeling ( hebo racing verstelbaar besteld )

Scooter trekt goed hard op en haalt ongeveer 90 op een auto teller.
Mijn vraag is of z'n top niet wat aan de lage kant is ( on getuned ). Als dit wel het geval is zou ik graag wat sugesties horen om de top iets te verhogen.

Groeten Piwi
 
gianelli shot? dan klopt het dat je veel kracht onderin heb maar top wat minder, zelf heb ik ong de zelfde setup alleen een yasuni 16 uitlaat en rij ong 110 op autoteller
 
Yep Gianelli Shot... Wat je zegt klopt zeker.. hij is ondering erg sterk maar moet wel veel toeren maken ..
Ik zag in een aantal posts dat er gesproken wordt over een geledrukveer met 3,8 gram rolletjes voor 70cc. geld dat ook voor een setup als deze ? of is de rode drukveer met zwarte trekveertjes beter? hij maakt met optrekken veel toeren maar is dan ook lekker snel weg...
 
Maat van me met Malossi Sport, Shot, 21mm en Multivar.
Hadden we die witte drukveer in gedaan met 4.4g rollen. liep 110!! op autoteller. Met rode drukveer en4.7g begon hij bij 80 al in de overtoeren te lopen. Ik weet bijna haast wel zeker dat een gele goed genoeg is.
 
Het voelt minder heftig aan maar in feite behaal je er alleen maar winst mee omdat je je scooter dan wat meer op koppel weg laat rijden. Je moet mar es een gele proberen en met die rolletjes die je nu hebt, als ie bij bv bij 50 harder begint te trekken moet je gewoon die rolletjes op later wegen bij een locale scooterzaak en wat lichtere erindoen.
 
Helaas had ik geen gele drukveer liggen.. heb vanavond een witte malossi geprobeert met een mix van 7 en 3,8 gram rolletjes.. optrekken ging minder snel maar haalde nu wel 105 op de zelfde auto teller.. morgen nog even verder proberen met andere rolletjes.