Setup keuze stress

Aerox.2005

Member
Hallo ik ik wil dus voor de zomer een nieuw blokje gaan bouwen voor mijn aerox alleen zit ik een beetje te twijfelen tussen hoe en wat ik ben opzoek naar een nieuwe krukas cilinder (binnen rotor ontsteking leek me ook wel leuk ) alleen ik weet dus niet wat ik moet hebben ik zit een beetje te twijfelen tussen de top performance TPR 77cc inclusief krukas ect. Of roze top met losse binnenkop en dopler endurance ofzo alleen
Ik weet niet wat ik moet kiezen en ik hoop dat jullie mij wat ideeën kunnen geven of jullie mening hier over kunnen delen als julie denken zo van nee je moet dit halen of dat reageer maar dan helpt dat ookal een hoop mijn setup is nu
-airsal eurokit 70cc
-17,5mm/19mm carburateur
-yasuni r kevlar
-malossi vario met 3-6 gram rollen
-Polini 3G koppeling
-blauwe druk/trek veren

Het liefste wil ik meer kracht en veel snelheid ik woon namelijk bij allemaal afgelegen wegen waar ik lekken kan stunten en crossen met me vrienden
Mvg Milan
 
Advertisement - register to remove this

Zou gewoon iets nemen wat makkelijk te onderhouden is en de kosten laag is om iets te vervangen..

Nadeel van de due plus is, dat deze geen gehard wand heeft en dus sneller slijt..

Daarom zou ik zelf eerder voor alu kiezen..


Alleen als je iets speciaals kiest, worden de kosten ook hoger.. Dus als je er een speciale krukas voor je cilinder kit nodig hebt dan telt het wel aan.
 
Ten eerste moet ik ff zeggen dat je al aardig op weg bent.

Stunten en crossen kan je natuurlijk met allebei de cilinders/setups. Dus het volgende waar je naar zou kunnen kijken is wat je voor vermogen of snelheid je wil behalen. Of ook niet geheel onbelangrijk, wat is je budget.
Want bij de 77cc komt stiekem heel wat meer kijken dan je misschien denkt.
En wil je die 77cc tot zn recht laten komen dan heb je ongeveer alles motorisch nodig.
Dus mijn tip/advies is om te beginnen met een Due+, dan kun je de 19mm en de suni R gewoon overzetten.
En de overbrenging kun je mooi opnieuw gebruiken, geld wat je daar beetje mee bespaard zou ik steken in een krukasje zoals je al zei.
Want je kunt jezelf wel voor je kop slaan als het straks ivn elkaar zit en je krukas begeeft het ben je nog meer kwijt. Dus beter de eerste keer meteen goed doen.

Hoop dat je hier wat mee kan en anders hoor ik het wel
 
Ten eerste moet ik ff zeggen dat je al aardig op weg bent.

Stunten en crossen kan je natuurlijk met allebei de cilinders/setups. Dus het volgende waar je naar zou kunnen kijken is wat je voor vermogen of snelheid je wil behalen. Of ook niet geheel onbelangrijk, wat is je budget.
Want bij de 77cc komt stiekem heel wat meer kijken dan je misschien denkt.
En wil je die 77cc tot zn recht laten komen dan heb je ongeveer alles motorisch nodig.
Dus mijn tip/advies is om te beginnen met een Due+, dan kun je de 19mm en de suni R gewoon overzetten.
En de overbrenging kun je mooi opnieuw gebruiken, geld wat je daar beetje mee bespaard zou ik steken in een krukasje zoals je al zei.
Want je kunt jezelf wel voor je kop slaan als het straks ivn elkaar zit en je krukas begeeft het ben je nog meer kwijt. Dus beter de eerste keer meteen goed doen.

Hoop dat je hier wat mee kan en anders hoor ik het wel
Ik sluit me hier idd bij aan, zeker als je een binnenrotor erop zou zetten op de lange termijn met een iets snelle pijp loopt dat ding echt mooi. En is gietijzer dus slijt niet bepaald onder je reet vandaan (uit eigen ervaring)
 
Zou gewoon iets nemen wat makkelijk te onderhouden is en de kosten laag is om iets te vervangen..

Nadeel van de due plus is, dat deze geen gehard wand heeft en dus sneller slijt..

Daarom zou ik zelf eerder voor alu kiezen..


Alleen als je iets speciaals kiest, worden de kosten ook hoger.. Dus als je er een speciale krukas voor je cilinder kit nodig hebt dan telt het wel aan.
Ik heb niet echt een bepaalt budget Max €1000 alleen ik heb geen zin om me Carters te moeten kotteren anders zou ik wel voor de 94cc polini gaan
Post automatically merged:

Ten eerste moet ik ff zeggen dat je al aardig op weg bent.

Stunten en crossen kan je natuurlijk met allebei de cilinders/setups. Dus het volgende waar je naar zou kunnen kijken is wat je voor vermogen of snelheid je wil behalen. Of ook niet geheel onbelangrijk, wat is je budget.
Want bij de 77cc komt stiekem heel wat meer kijken dan je misschien denkt.
En wil je die 77cc tot zn recht laten komen dan heb je ongeveer alles motorisch nodig.
Dus mijn tip/advies is om te beginnen met een Due+, dan kun je de 19mm en de suni R gewoon overzetten.
En de overbrenging kun je mooi opnieuw gebruiken, geld wat je daar beetje mee bespaard zou ik steken in een krukasje zoals je al zei.
Want je kunt jezelf wel voor je kop slaan als het straks ivn elkaar zit en je krukas begeeft het ben je nog meer kwijt. Dus beter de eerste keer meteen goed doen.

Hoop dat je hier wat mee kan en anders hoor ik het wel
Dus gwn de roze top met andere krukas en daar uit verder gaan
 
Ja man, maar als je budget 1000 euro is kun je zoveel leukers bouwen
Waarom meteen een 94cc polini? Gewoon een 70cc 7t blokkie kun je vast zo kant en klaar afgesteld en wel vinden op marktplaats ofzo. Kun je je huidige blok compleet houden mocht je een keer moeten wisselen. Blok wisselen is max een uurtje werk als je het een keer hebt gedaan. Dat lijkt me nog een sneller beter en leuker plan van aanpak
 
Back
Top