Setup 72cc

Tgroen14

Member
Hai,

Iemand die een goede setup weet voor 72cc gy6? Heb nu:
7 gr rollen
Gele malossi drukveel
+1000 rpm trekveren op originele koppeling
Sproeier 82
Std nokkenas

Groet
 
Advertisement - register to remove this

Wat zijn je verwachtingen ervan? Heb zo`n idee dat je 72cc maar wat magertjes vind?

Als je harder wilt moet de nokkenas eigenlijk wel vervangen worden voor een sport versie.
 
Er moet i.i.g geen te zware drukveer in zitten.. Anders verlies je gewoon veel van je top snelheid.
Ik heb zo`n 72cc zelf nog nooit geprobeerd. Dus echt praktijk ervaring heb ik er nog niet er mee opgedaan.

Maar kan mij niet voorstellen dat een 72cc 4takt cilinder net zoveel kracht zou leveren dan een 70cc 2takt.
 
Er moet i.i.g geen te zware drukveer in zitten.. Anders verlies je gewoon veel van je top snelheid.
Ik heb zo`n 72cc zelf nog nooit geprobeerd. Dus echt praktijk ervaring heb ik er nog niet er mee opgedaan.

Maar kan mij niet voorstellen dat een 72cc 4takt cilinder net zoveel kracht zou leveren dan een 70cc 2takt.
Dus witte drukveer ? Ga ik wel ff klooien met de rollen!
Post automatically merged:

Dus witte drukveer ? Ga ik wel ff klooien met de rollen!
Wat zou een goeie grammage met sproeier zijn? Met std nokkenas
 
Last edited:
Gewoon de witte erin doen en dan rollen afstellen (even wat diverse grammages proberen) En kijken of je het goed lopend krijgt.

Anders iets zwaardere veer erin en dan weer opnieuw rollen afstellen.




Wat zou een goeie grammage met sproeier zijn? Met std nokkenas

Denk rond 82 a 84. Maar om zeker te weten zal je het moeten proberen. Kwestie de kleur van de bougie in de gaten houden.

Denk vooral de overgang van 50cc naar 60cc weinig verschil is.


Wat wel zo is dat je met meer CC altijd iets hoger in rollen gewicht moet gaan dan met een standaard cilinder. Kracht komt vooral uit de lagere toeren.
 
Ik heb vandaag toevallig de originele drukveer, met originele koppeling terug geplaatst en hier trekt hij perfect mee op, 6,5grollen ,ga mischien naar 6g in me Naraku vario... maar loopt nu goed...
 
Ik zou geen 6 gram doen hoor. 6,5 gram is al aan de lichte kant. Ik heb nu 6,8 gram met een sportvario en 72cc. Dat trekt prima, en meer toeren wil je eigenlijk ook niet maken.

Een zwaardere drukveer is ook niet nodig.
 
Ik zou geen 6 gram doen hoor. 6,5 gram is al aan de lichte kant. Ik heb nu 6,8 gram met een sportvario en 72cc. Dat trekt prima, en meer toeren wil je eigenlijk ook niet maken.

Een zwaardere drukveer is ook niet nodig.
Nee, je hebt gelijk, kon niet lekker test rijden daarstrax, was op mijn werk met de scooter bezig...
Had een Naruku koppeling ,die liet ik uit mijn handen vallen waardoor er een segment afbrak , vandaar de standaard koppeling nu...
Hij trekt goed op maar moet toch een andere drukveer doen, heb nu vanaf de 25km een dip... Twijfel tussen de Malossi wit, of 1 van de Naruku wit 1500rpm,zwart 1500rpm of rood 2000rpm set die ik heb... Dilemma's lol
Post automatically merged:

Nee, je hebt gelijk, kon niet lekker test rijden daarstrax, was op mijn werk met de scooter bezig...
Had een Naruku koppeling ,die liet ik uit mijn handen vallen waardoor er een segment afbrak , vandaar de standaard koppeling nu...
Hij trekt goed op maar moet toch een andere drukveer doen, heb nu vanaf de 25km een dip... Twijfel tussen de Malossi wit, of 1 van de Naruku wit 1500rpm,zwart 1500rpm of rood 2000rpm set die ik heb... Dilemma's lol
Mijn setup is nu,
Bobotech Racing 72cc
Bobotech Racing nokkenas
Naruku Racing V2 Vario 6,5g
Standaard koppeling met standaard trekveren
Standaard drukveer
18,5mm carb met 84 sproeier
 
Last edited:
Rollen en drukveer gaan samen gepaard.
Vaak is Malossi Wit de juiste drukveer voor standaard Set Up`s en Middeltoerige Set Up`s.
Is de drukveer te zwaar , zal de Vsnaar nooit onder in de achter Poelie komen , en over toeren gaan maken.
Post automatically merged:

Ik heb vandaag toevallig de originele drukveer, met originele koppeling terug geplaatst en hier trekt hij perfect mee op, 6,5grollen ,ga mischien naar 6g in me Naraku vario... maar loopt nu goed...
Om wat voor Scooter gaat het eigenlijk , goede info zou fijn zijn , wat is je Set Up.
 
Rollen en drukveer gaan samen gepaard.
Vaak is Malossi Wit de juiste drukveer voor standaard Set Up`s en Middeltoerige Set Up`s.
Is de drukveer te zwaar , zal de Vsnaar nooit onder in de achter Poelie komen , en over toeren gaan maken.
Ik vind juist met die dip dat hij weinig toeren maakt, vandaar dat ik er een een zwaardere veer in wil steken en dan uiteraard de rollen...
Maar las ook ergens dat ik even moet controleren of mijn gladde variobus lang genoeg is, en anders er een shim ring bij moet plaatsen...
Dat zou best kunnen want met mijn vorige vario (1sport ofzo) moest ik er 3 tussen doen, die van Naruku is wat langer dus had ik ze weg gelaten maar mischien moet er toch 1 of 2 tussen
 
Lengte van Vario bus controleren is simpel , als de Vsnaar op de bus ligt , moet de Tand van de riem ( dus smalle gedeelte van de Tand ) , gelijk liggen met het einde van de Vario bus , is de bus te kort , shim ring er bij , is de bus te lang , andere bus kopen / erin zetten.
Wat je ook kan doen is voelen of de Torque Driver soepel loopt .
 
Lengte van Vario bus controleren is simpel , als de Vsnaar op de bus ligt , moet de Tand van de riem ( dus smalle gedeelte van de Tand ) , gelijk liggen met het einde van de Vario bus , is de bus te kort , shim ring er bij , is de bus te lang , andere bus kopen / erin zetten.
Wat je ook kan doen is voelen of de Torque Driver soepel loopt .
Ja, volgens mij lag de snaar goed gelijk , maar kijk er morgen op mijn werk wel ff naar...
 
Back
Top