Nou hij trekt mwah op en top is 54 gps nu… had wel 60 gps verwachtWat zijn je verwachtingen ervan? Heb zo`n idee dat je 72cc maar wat magertjes vind?
Als je harder wilt moet de nokkenas eigenlijk wel vervangen worden voor een sport versie.
Originele drukveer ? Is dat niet veel te slap?Ik denk dat de drukveer al te zwaar is voor deze setup.
Zou een lichtere proberen? Ook al geprobeerd met een originele?
Dus witte drukveer ? Ga ik wel ff klooien met de rollen!Er moet i.i.g geen te zware drukveer in zitten.. Anders verlies je gewoon veel van je top snelheid.
Ik heb zo`n 72cc zelf nog nooit geprobeerd. Dus echt praktijk ervaring heb ik er nog niet er mee opgedaan.
Maar kan mij niet voorstellen dat een 72cc 4takt cilinder net zoveel kracht zou leveren dan een 70cc 2takt.
Wat zou een goeie grammage met sproeier zijn? Met std nokkenasDus witte drukveer ? Ga ik wel ff klooien met de rollen!
Nee, je hebt gelijk, kon niet lekker test rijden daarstrax, was op mijn werk met de scooter bezig...Ik zou geen 6 gram doen hoor. 6,5 gram is al aan de lichte kant. Ik heb nu 6,8 gram met een sportvario en 72cc. Dat trekt prima, en meer toeren wil je eigenlijk ook niet maken.
Een zwaardere drukveer is ook niet nodig.
Mijn setup is nu,Nee, je hebt gelijk, kon niet lekker test rijden daarstrax, was op mijn werk met de scooter bezig...
Had een Naruku koppeling ,die liet ik uit mijn handen vallen waardoor er een segment afbrak , vandaar de standaard koppeling nu...
Hij trekt goed op maar moet toch een andere drukveer doen, heb nu vanaf de 25km een dip... Twijfel tussen de Malossi wit, of 1 van de Naruku wit 1500rpm,zwart 1500rpm of rood 2000rpm set die ik heb... Dilemma's lol
Kom er niet echt uit, de 1 zegt van wel, de ander zegt van niet, de 1 zegt zwaardere rollen ,de ander lichter lol...Ik weet niet heel veel van drukveren, maar m.i. helpen ze niet zozeer bij dips in het toerenverloop tijdens het accelereren.
Om wat voor Scooter gaat het eigenlijk , goede info zou fijn zijn , wat is je Set Up.Ik heb vandaag toevallig de originele drukveer, met originele koppeling terug geplaatst en hier trekt hij perfect mee op, 6,5grollen ,ga mischien naar 6g in me Naraku vario... maar loopt nu goed...
Ik vind juist met die dip dat hij weinig toeren maakt, vandaar dat ik er een een zwaardere veer in wil steken en dan uiteraard de rollen...Rollen en drukveer gaan samen gepaard.
Vaak is Malossi Wit de juiste drukveer voor standaard Set Up`s en Middeltoerige Set Up`s.
Is de drukveer te zwaar , zal de Vsnaar nooit onder in de achter Poelie komen , en over toeren gaan maken.
Ja, volgens mij lag de snaar goed gelijk , maar kijk er morgen op mijn werk wel ff naar...Lengte van Vario bus controleren is simpel , als de Vsnaar op de bus ligt , moet de Tand van de riem ( dus smalle gedeelte van de Tand ) , gelijk liggen met het einde van de Vario bus , is de bus te kort , shim ring er bij , is de bus te lang , andere bus kopen / erin zetten.
Wat je ook kan doen is voelen of de Torque Driver soepel loopt .
Ik had dan geluk; met 72cc en rollen van 7 gram reed hij meteen goed. Gaat het trouwens of een Kymco of een Chinees? Mijn ervaring is gebaseerd op Kymco, Chinees zou weleens anders kunnen zijn.Kom er niet echt uit, de 1 zegt van wel, de ander zegt van niet, de 1 zegt zwaardere rollen ,de ander lichter lol...
Gaat om een Kymco Agility 50 4t 12inch....Ik had dan geluk; met 72cc en rollen van 7 gram reed hij meteen goed. Gaat het trouwens of een Kymco of een Chinees? Mijn ervaring is gebaseerd op Kymco, Chinees zou weleens anders kunnen zijn.