Septembermaand = kentekenmaand

Een vriend van me had gisteren de keuring laten doen bij Van Nieuwkerk in Amstelveen, moest 50 euro dokken! Voor alleen de keuring dus! Fuck dat kenteken dan maar hoor.
 
air2air said:
Een vriend van me had gisteren de keuring laten doen bij Van Nieuwkerk in Amstelveen, moest 50 euro dokken! Voor alleen de keuring dus! Fuck dat kenteken dan maar hoor.

Dan ben je keihard genaaid :X

Prijs is 12,5 voor het keuren , 22,5 daarna en 22,5€ om kenteken te maken , dat alles bij elkaar en je hebt een kenteken

En die prijzen zullen niet veel hoger ligge , anders zou ik maar eens die dealer erop aanspreken , volgens mij MAG dat nieteens , misbruik maken van deze situatie
 
ik heb eff een vraagje, ik moet een ander carterdeel kopen voor me benelli, dat is dan toch een ander bloknr hoe zit dat dan? want het originele blok nr is toch gekoppeld aan je frame?
 
Wou ik idd. net vragen.. hoe zit het dan als je blok scheurt/stuk gaat oid.. en je dan een 2e hands blokje wilt kopen? Kost je zeker ook weer een hoop geld qua overzetten ofzo?
 
Dat weet ik niet , maar ik laat me project ook keuren iig om diefstal tegen te gaan ( hou je nooit tegen maarja beter als niks :rolleyes: ) en heb begrepen dat licht het wel moet doen , word dus kabelboompje weer erop planten ;) ...

Hier nog een stukje voor diegene die het nog niet helemaal snappen ... :

Kenteken en schouwing:
Per 1 september 2005 worden alle nieuwe scooters uitgeleverd met een kenteken. Dit kenteken wordt vergelijkbaar met het kenteken van auto’s en motoren en hiermee wordt de scooter dus op naam van de eigenaar gezet.
Het bekende bromfietsplaatje wordt vanaf die datum niet meer op nieuwe bromfietsen , snorfietsen, brommers of scooters geplaatst. Wanneer u voor 1 oktober een scooter of bromfiets aanschaft is er overigens geen enkel probleem.

Alle oude bromfietsen , snorscooters en bromscooters moeten in de loop van 2006 geschouwd worden waarna ook een kenteken op deze oude brommers en bromfietsen wordt geplaatst. Vanaf 1 oktober gaat deze schouwingperiode in en deze loopt tot november 2006 (volgens de laatste bekende gegevens). Mensen met een oude bromfiets of snorfiets hebben dus 14 maanden de tijd voor deze schouwing. Dit schouwen van bromfietsen en scooters kan door elke door het RDW erkende scooterdealer of bromfietszaak worden gedaan en is normaal in een mum van tijd gebeurd. Tijdens de schouwing wordt het originele framenummer genoteerd en na toestemming van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (de RDW) kan een kenteken worden afgegeven. Overigens wordt de scooter of bromfiets niet echt technisch gekeurd. Waar vooral opgelet wordt is of de scooter niet gestolen is. Scooterdieven hebben dus een probleem en ook alle mensen die een gestolen scooter hebben gekocht.

Hoe dan ook: misschien wel het beste advies wat wij u mee kunnen geven is: Koop geen tweedehandse , gebruikte scooter of bromfiets waarbij u twijfelt of deze wel eerlijk is. Kijk altijd naar het frame nummer of dit duidelijk leesbaar is en pas sowieso op bij de aanschaf van gebruikte bromfietsen van particulieren. U kunt begrijpen dat de eigenaren van gestolen scooters er dit jaar snel van af willen want na oktober is er voor hen geen plaats meer op de openbare weg.

:*
 
RemcoV said:
Dan ben je keihard genaaid :X

Prijs is 12,5 voor het keuren , 22,5 daarna en 22,5€ om kenteken te maken , dat alles bij elkaar en je hebt een kenteken

En die prijzen zullen niet veel hoger ligge , anders zou ik maar eens die dealer erop aanspreken , volgens mij MAG dat nieteens , misbruik maken van deze situatie
prijzen mogen ze zelf bepalen. ik was dus 17,5 kwijt voor schouwen en 20 euro voor plaat.

Dat apparaat voor kenteken kost iets van 10.000+nog een onderdeel van 6.000 dus 16.000 daarom doet niet iedereen mee aan de nieuwe platen maken.

En dat van de schouwing, soms komen ze er moeilijk bij, moeten kappen er af, of moeten ze de code ophalen als het verroest is(niet leesbaar). Dus die prijs kan verschillen in arbeidsuur.
 
nick-nick said:
en als er geen nummer meer opstaat?



Zijn er nog een paar cijfers leesbaar bij een oud blok dan proberen ze het via de importeur te achterhalen , is het een redelijk vers blok waar de nummers overduidelijk van weg zijn gevijld dan kan je het vergeten .
 
ik zag vanmiddag een scooter staan met een blauw kenteken,... wat is dat dan voor iets? kan je je eigen kleur kiezen ofzo :p :+ zal wel vet zijn :p
 
casey120 said:
Zijn er nog een paar cijfers leesbaar bij een oud blok dan proberen ze het via de importeur te achterhalen , is het een redelijk vers blok waar de nummers overduidelijk van weg zijn gevijld dan kan je het vergeten .

idd, zonder nummer kan je het vergeten
 
Razma said:
idd, zonder nummer kan je het vergeten
Weet iemand hoe het zit als je later een ander blok eronder hangt met een ander nummer?
Moet je dat dan weer gaan ommelden ofzo? :/

Ik heb sowieso een standaard en een snel blok wat ik omwissel.
 
AirWolf said:
Schouwing duurt 10 min of zo... Ook al egdana met mijn scooter

Dat verschilt ook zwaar erg per dealer.

Zo heeft ,, Half-fords '' hier een aanbieding , schouwen + plaat laten maken voor cheap

Nu hebben hun dus mensen die echt totaal NIKS snappen van scooters

Kom ik daar met vriend ze Aprilia RS , waar het bloknummer dus ergens onder de kappen verborgen zit.

* ja hier beginnen we niet aan , we moeten dan alle kappen gaan demonteren om naar het nummer te gaan zoeken en daar hebben we geen ervaring mee *

Waarom schouwen jullie dan? :L
 
Back
Top