Hallo Allemaal,
Ik heb een Senzo SP50 overgenomen die slecht liep. km stand is pas 7000 en bouwjaar 2018 een injectie uitvoering dus.
De scooter starte zeer slecht (dit wist ik toen ik hem kocht) dus heb het een en ander na gekeken.
Bij het loshalen van de kleppendeksel bleek de timing van het T merkteken op het vliegwiel ten opzichte van het tandwiel van de nokkenas niet helemaal te kloppen.
grote middelste gat stond vooruit en de twee kleine gaatjes van het tandwiel stonden niet recht boven elkaar.
Ketting zat een beetje los dus het vliegwiel op het merkteken T gezet ketting strakker gezet en de nokkenas op tijd gezet en kleppen gesteld maar dit mocht geen verbetering geven.
Daarna heb ik de kleppen vervangen voor de juiste lengte incl de seals enz. Ook de zuiger vervangen aangezien ik de compresie niet helemaal vertrouwde. Alle pakkingen vernieuwd maar nog steeds zeer slecht tot niet willen starten. ik weet trouwens dat er een accu aan moet zitten bij een injectie.
Nu bleek tijdens het vervangen van de zuiger dat het BDP punt van de zuiger dus het hoogste punt niet overeenkomt met het T merkteken van het vliegwiel.
Het vliegwiel zit op de juiste manier op de as met de spie. dus wat is wijsheid? het BDP punt aanhouden en dan de nokkenas op tijd zetten en de kleppen stellen?
Ik heb trouwens op beide manieren de timing geprobeerd dus op het T teken op het vliegwiel en op het BDP punt van de zuiger.
Inlaat staat op 0.08 en uitlaat op 0.10.
Of zouden mijn kleppen lekken die ik vervangen heb en is het toch beter de kop te vervangen incl nieuwe kleppen?
Dit is trouwens een kop met tempratuursensor en die kan ik nergens vinden....
mvg Rene
Ik heb een Senzo SP50 overgenomen die slecht liep. km stand is pas 7000 en bouwjaar 2018 een injectie uitvoering dus.
De scooter starte zeer slecht (dit wist ik toen ik hem kocht) dus heb het een en ander na gekeken.
Bij het loshalen van de kleppendeksel bleek de timing van het T merkteken op het vliegwiel ten opzichte van het tandwiel van de nokkenas niet helemaal te kloppen.
grote middelste gat stond vooruit en de twee kleine gaatjes van het tandwiel stonden niet recht boven elkaar.
Ketting zat een beetje los dus het vliegwiel op het merkteken T gezet ketting strakker gezet en de nokkenas op tijd gezet en kleppen gesteld maar dit mocht geen verbetering geven.
Daarna heb ik de kleppen vervangen voor de juiste lengte incl de seals enz. Ook de zuiger vervangen aangezien ik de compresie niet helemaal vertrouwde. Alle pakkingen vernieuwd maar nog steeds zeer slecht tot niet willen starten. ik weet trouwens dat er een accu aan moet zitten bij een injectie.
Nu bleek tijdens het vervangen van de zuiger dat het BDP punt van de zuiger dus het hoogste punt niet overeenkomt met het T merkteken van het vliegwiel.
Het vliegwiel zit op de juiste manier op de as met de spie. dus wat is wijsheid? het BDP punt aanhouden en dan de nokkenas op tijd zetten en de kleppen stellen?
Ik heb trouwens op beide manieren de timing geprobeerd dus op het T teken op het vliegwiel en op het BDP punt van de zuiger.
Inlaat staat op 0.08 en uitlaat op 0.10.
Of zouden mijn kleppen lekken die ik vervangen heb en is het toch beter de kop te vervangen incl nieuwe kleppen?
Dit is trouwens een kop met tempratuursensor en die kan ik nergens vinden....
mvg Rene