Ampère tang geeft bij het lopen van de scooter zo'n 4A aan. Met motor uit ca 1A.
Waarschijnlijk veranderd het plus-tekentje, voor de waarde die je meet met de stroomtang, in een min-tekentje of visa-versa en meet je bij lopende motor niet het verbruik maar de laadstroom van de spanningsregelaar naar de accu.
Het zou ook niet goed zijn dat er 4 Ampere getrokken wordt uit de accu terwijl je met de scooter rijdt, de accu zou dan na een uurtje rijden aardig leeg zijn.
Een fout die niet continue aanwezig is, is meestal moeilijk te vinden, te analiseren.
Een zekering automaatje is zeker geen slecht idee zolang de sluiting blijft optreden en je nog aan het zoeken bent.
Wel de bereidster even uitleggen hoe dit werkt zodat als ze eventueel stil komt te staan dit zelf kan verhelpen.
Heb je al eens met de bedrading gemorreld terwijl de scooter stationair draait?
Vooral op plaatsen waar de kabelboom/bedrading van de scooter langs het frame wrijft als je bijvoorbeeld een bocht neemt.
Of gaat de zekering alleen defect als het bijvoorbeeld nat weer is?