Senzo Rivalux Achterband

Gwa040

New Member
Hallo allen, ik had een vraagje over de achterband van mijn senzo rivalux. Het bertreft een model uit 2015 met 8000km op de teller. Het is een 50cc 4t met een gy6 motorblok. voor de bijbehorende Foto's, klik op de tekst. Alvast bedankt!

Hoort de achterband van een senzo rivalux zo eruit te zien (ik zit op de scooter bij de foto's), want ik heb soms weleens het gevoel dat bij een bocht nemen met een redelijke normale snelheid het soms kan aanvoelen dat de achterkant wegslipt, terwijl ik hem vandaag nog heb opgepompt tot 2.5 bar. Waar kan het aan liggen? heb er 1 maand geleden ivm lek zelf een propje erin geschoten dus vandaar. Bij een bocht maken met een straat met kinderkoppen of een normale autorijweg kan dat probleem zich nog weleens voordoen, maar het is alleen met bochten.
 
Advertisement - register to remove this

is veel te zacht! zeepsop maken en er overheen spuiten met een plantenspuit of oude glasreiniger-spuitfles, kijken waar ie bellen blaast als je 'm weer oppompt.. hij kan ook tussen band en velg lekken door corrosie ònder de lak/coating van de velg, of door schade van een bandenlichter bij de vorige wissel (band ziet er relatief nieuw uit?)
 
is veel te zacht! zeepsop maken en er overheen spuiten met een plantenspuit of oude glasreiniger-spuitfles, kijken waar ie bellen blaast als je 'm weer oppompt.. hij kan ook tussen band en velg lekken door corrosie ònder de lak/coating van de velg, of door schade van een bandenlichter bij de vorige wissel (band ziet er relatief nieuw uit?)
Zou een nieuwe velg/band dan een eventuele optie zijn? Toen ik hem kocht was het een sleutel project waarbij de vorige eigenaar mij erbij informeerde dat de scooter al die tijd (zon 1 tot 1,5 jaar) buiten stil gestaan heeft? Zou daardoor eventuele corrosie vorming door ontstaan kunnen zijn? Achterband was toen ook al lek, de lek bleek toen een kleine spijker te zijn die erin zat. Toen der tijd spijker verwijderd en een propje in geschoten.
 
band kan dus ook oud en uitgedroogd zijn?
eerst checken of/waar hij lekt lijkt mij de eerste stap.. en àls het je velg is, band eraf, kijken of je die corrosie of schade ziet, zo ja kan je 'm ook glad schuren en overspuiten (de rand waar de band in valt) ik zelf heb dit bij meerder autovelgen (2 sets, voor verschillende auto's) zo met succes weer goed dicht gekregen.
schuren gaat heel vlot en goed met een nylon schuurborstel (dus wel met een schuurkorrel in de borstelharen) op een boormachine, daarna alu primer en een beetje goede verf (ik had appliance-silver gebruikt, zilverkleurige lak voor bijvoorbeeld wasmachines, dat kan wel tegen een stootje)
 
band kan dus ook oud en uitgedroogd zijn?
eerst checken of/waar hij lekt lijkt mij de eerste stap.. en àls het je velg is, band eraf, kijken of je die corrosie of schade ziet, zo ja kan je 'm ook glad schuren en overspuiten (de rand waar de band in valt) ik zelf heb dit bij meerder autovelgen (2 sets, voor verschillende auto's) zo met succes weer goed dicht gekregen.
schuren gaat heel vlot en goed met een nylon schuurborstel (dus wel met een schuurkorrel in de borstelharen) op een boormachine, daarna alu primer en een beetje goede verf (ik had appliance-silver gebruikt, zilverkleurige lak voor bijvoorbeeld wasmachines, dat kan wel tegen een stootje)
Thanks voor de tip! Zal er binnenkort dan maar eens mee naar een garage gaan wellicht. Had al gecheckt waar een evt lek zou zijn, waar geen resultaat uit kwam.. Sinds ik voor een band qua gereedschap niet verder beschik over meer dan alleen een propjes set, moet ik er denk ik ff mee langs de garage!
 
Als er een prop in zit, verwacht ik eigenlijk dat hij bij de prop lekt. Kan simpel opgelost zijn met een nieuwe prop, vraag dan ook of ze hem goed insmeren met solutie, (dat gebeurt HEEL erg vaak niet) dan zit het waarschijnlijk wel weer dicht.

Maar controleer het inderdaad even met wat sop.

Proppen set kan je ook gewoon voor een paar euro bestellen. https://www.powerplustools.nl/geree...to-motor-scooter-banden-prop-set-8-delig.html
Automaterialen zaak in de buurt hebben ze ook, maar daar kunnen ze wel eens prijzig zijn. Maar als je voor verzenkosten moet betalen tikt online natuurlijk ook aan.

Als je het zelf wil doen, kan ik ook wel even uitleggen hoe het werkt, of een goed filmpje opzoeken.
 
Back
Top