Semina SeQuence Schakel Vario???

stuntpiloot

Well-Known Member
ik zag Semina SeQuence Schakel Vario op marktplaats staan maar begreep ut nie helemaal. kan iemand mij eens uit leggen wat het precies inhoud? kun je dan schakelen met je scooter ofzo????
 
Advertisement - register to remove this

Het vervangt dus je vario en maakt van je scooter een schakelbak, en ja met onbeperkt aantal op/neer schakelingen. D.m.v knopjes als het goed is kan je schakelen.. heb er nog niks over gehoord..
 
ja ik heb hier ook al vaker over gehoord, maar als er mensen zijn die dit systeem hebben, en over een camera beschikken zou ik heel rgaag een foto of nog beter een filmpje willen zien.
 
Originally posted by Renzsz
4 of 5 is wel ff iets anders dan onbeperkt he

hoe versnelt zo'n ding dan en waarom hoef je nooit meer je rollen te vervangen??

Gewoon als je op dat schakel knopje drukt dan draait je startmoter de vario naar voren(of naar achteren bij het terug schakelen), je v-snaar gaat dan weer klimmen. Maar als je niet schakelt dan klimt of daalt de v-snaar ook niet en dat blijf ie gewoon op de zelfde versnelling rijden.

Dit is denk ik wel slechter voor de vario want hierdoor zal je verschillende slijt plekken krijgen in je vario.

Het enigste voordeel wat ik erbij kan bedenken is, als je op het juiste tijd opschakeld dat je dat iets harder optrekt omdat je dan meer koppel voorhanden hebt. En verder is het gewoon een leuk ding en je krijgt dan ook een schakel geluid uit je scooter. Verder hoef je dan ook geen rollen meer te gebruiken!
 
Het systeem is volstrekt belachelijk. Inplaats van dat je de vario zelf het werk laat doen (traploos) maak je er een schakelbak van met WEL trappen.
Ok weliswaar schijft de vario nog steeds en is het niet zo als met tandwiel versnelling, die echt trappen hebben, maar het is natuurlijk bullshit 1e klas.
maar nu moet je zelf de vario gaan sturen, terwijl ie dat nog beter zelf kan doen.

Enige handige wat ik me kan bedenken is dat je hem ff iets langer in een lagere overbrenging kan houden en zo eventueel hem iets makkelijker over een dipje kan helpen.

Maar vergeet niet dat die vario veel in beweging is en je dus constant op die knoppen moet drukken. dat ben je denk ik ook heel snel zat.
 
ja dat denk ik ook, en dit is echt weer zoiets voor mensen met een technigas uitlaat die denken dat het vet is.....maar ik ben gewoon heel benieuwd hoe dit werkt, en wil graag van iemand horen ie er ervaring mee heeft.
 
Originally posted by zenith98
volgens mij heb ik ergens gelezen dat je het aantal schakelingen insteld .. en dan wel iets met voetschakel is,

Is geen voetschakel, niet zover ik weet. heb t ook een tijd willen proberen, het probleem is dat je je de tief*s schakelt. En met een beetje snelle setup is het helemaal nix. Het blijft natuurlijk wel leuk om zoiets te proberen :)
 
Het is gewoon voor mensen die eens wat anders willen...
De nieuwe Burgman heeft ook een keuze tussen vario en 'hand'. Bijna zelfde systeem als die semina.

Probleem is alleen dat veel scootersetups een enorm piekerige powerband hebben en dus voor geen meter rijden.
Typisch een idee dat op de tekentafel is geboren en met een standaarduitlaat is getest.
 
ik heb er al een gemonteerd het werkt als volgt het is een vario met een tandwiel erin dat geschakeld wordt door de startmotor en je kan hem tot 10 versnellingen instellen met een kastje .. er zitten geen rollen ofzo in
 
Back
Top