This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Selletra met eprom kastje?

qwerasdf

Manston driver
Ik heb misschien een domme vraag maar me bobine/cdi is van me selletra rotor kapot en heb nog eprom kasje liggen van me ouwe malossi rotor en me vraag is kan dat eprom kasje op een italkit rotor?
 
Het moet gewoon kunnen. Als je de spoelen + rotor van de Italkit set gebruikt en de Bobine/CDI/Eeprom van de Malossi werkt het gewoon. De voorontsteking moet je wel mee uitkijken dan, ik weet niet meer hoe het met merktekens enzo zat.
 
het werkt dus echt wel, had het zelf ook zo zitten, eeprom van oude malossi rotor + bobine, op selletra rood. alleen de vooronsteeking klopt geen moer meer van, dus niet op 1.6 van de ital zetten, en ook niet op de 2.4 van de malossi (wat waren de waardes die in de boekje staan d8 ik, uit het hoofd)
maar ff met strobo opnieuw meten.
 
Idd mol , als je de eprom en de bobine pakt kan het gewoon.
Wat dus niet kan ( wat sommige in het verleden vroegen ) is alleen de eprom kopen en dan de std italkit bobine gebruiken.

Maar de eprom is als ik het goed gezien heb dik over de 150 euro ( ex bobine ).
( zal het zo wel even opzoeken )

Dus als je je rotor verkoopt ( zonder bobine/cdi ) voor een eurotje of 100 ( moet lukken ) dan kan je beter een compleet nieuwe malossi kopen.

Ik edit zo de prijzen wel even


edit : alleen de eprom = 190 euro
bobine kan ik niet vinden maar laten we bescheiden doen = 60 euro
dan zit je op 250 ... verkoop je oude rotor voor 100 en je hebt 350.

Voor 300 kan je al een nieuwe malossi rotor kopen.
 
Last edited:
qwerasdf said:
ik heb eprom nog liggen en en spoelen en rotor van van een italkit dus ik moet alleen ff een bobine halen
En die heb ik nog wel liggen denk ik. PM maar bij interesse.
 
qwerasdf said:
ben net langs dealer geweest en heeft een bobine besteld overmorgen was ie binnen dus kan ik het zien


wel vertellen of het allemaal gelukt is ...ik heb er wel vertrouwen in ieder geval. De rotor zelf is eenmaal het zelfde.
 
Mij lijkt gewoon dat je de voorontsteking van een malossi rotor moet gebruiken.
Want de rotors zijn toch precies hetzelfde op de bobine en cdi na?

Of zit ik er nu gigantisch naast?
 
qwerasdf said:
dus ik zou gewoon de malossi waardes kunnen aanhouden?


voor zekerheid ff checken met strobo, dat de groene teken opdezelfde plek staat heb je volgens mij niet veel aan?, naja ik heb er gewoon strobo bij gepakt
 
De italkit ontsteekt precies op die streep. De malossi niet ( alleen in het begin ). Als je de eprom van een malossi pakt... dan moet je de waarde aanhouden van de malossi.
Je moet dus gewoon duidelijk weten welk streepje je moet pakken.

Je kan de italkit ( zonder eprom dus ) ook op 2.25 zetten... Aleen de voorontsteking word niet "terug gedraaid" bij hogere toeren. Dus je gaat problemen krijgen omdat ie 2.25 BLIJFT voorontsteken.

Dus de italkit blijft ontsteken op het streepje ( 1.4mm ) en de malossi alleen bij lage toeren (2.25) en zal gaan verlaten bij hogere toeren zodat ie BV ook weer op 1.4 komt.

Voor de duidelijkheid : italkit met eprom.... malossi waarde aanhouden

Ik ben altijd een lekkere beunhaas in uitleggen maar hopelijk begrijp je het