selletra doet vreemd(knal uit pijp)

Jeffo

Evo Rocks ;)
Ik plaats het maar gewoon gelijk in gevorderden want hier verwacht ik de meeste reacties.
Mijn ik heb een probleem met me stator. Das is een ding wat zeker is, omdat
een malossi stator wel loopt met de andere onderdelen.
Als je gas geeft dan pakt hij heel even op en dan stopt hij er mee.
Of er komt een hele harde knal uit de pijp.
Ik ben dus de stator eens gaan meten.. en dan komt er het volgend uit :
hij begint bij 89 ohm. en hij loopt dan heel langzaam op tot 120 ohm
en loopt daarna weer terug tot 110 ohm.
Starten doet hij pefect alleen als er toeren moeten komen wil die niet.
Dus.. wat kan dit zijn is mijn vraag :D
Ik denk dat de spoel heb begeven.. maar daar ben ik niet zeker van.. kan het ook een lekkage zijn?
En eventueel een nieuwe spoel erin zetten is geen probleem..(daddy :D )
Maar waar haal ik die vandaan?
EDIT:
geen reacties plaats van koop een nieuwe;) want ik wil gewoon de uitdaging
aan gaan op het te repareren. :)
 
Advertisement - register to remove this

Om de spoel te verwisselen zal je toch de complete stator moeten slopen, waarna hij niet meer op een fatsoenlijke manier in elkaar is te zetten.

Als je het dan toch wil gaan proberen kun je zelf ook een spoel gaan wikkelen.
 
ik weet dat het geen probleem moet zijn (volgens die ouwe :P )
maar ik had gehoord van iemand dat ik zo een spoel los kon kopen.
Ik heb tom van hpi doorvoor gemaild maar geen respons gehad.
 
inderdaad die malossi rotor heeft een voorontsteking van 2.25mm en die italkit 1.4mm , mischien is het dat ? want ik had dit ook toen ik pas mijn hpi had , dat er knalle uit de uitlaat kwamen , maar toen bleek dat ik mijn strator met het verkeerde streepje had afgesteld..

En een rotor gaat niet zomaar kapot hoor , dan moet je er wel iets heel raars mee hebben gedaan eer je dat ding kapot wil hebben..;) controleer i.i.g het tijdstip nog even..

Mocht dat het NIET zijn , kan ik je helaas niet verder helpen , en lijkt het me toch verstandig om een nieuwe te kopen inderdaad.. want een nieuwe spoel wikkelen doe je niet zo 1,2,3 :)..

succes verder !
 
als je de + en - omwisseld is volgens mij gelijk de stator verrot. Hier ook wel eens gehad.. starten gaat maar toerendraaien niet en idd knallen uit de uitlaat. Gewoon nieuwe stator kopen kost iets van 80 euri ofzo.
 
je statorhuis is dood, moeilijk en voor zover ik weet NIET te repareren..
Heb dit ook bij me HPI gehad, maar het viel gelukkig onder de garantie :D
 
Ken dat.Zijn dunne draadjes en eentje zal wel
doorgebrand zijn en daardoor krijg je dat de
fonksterkte afneemt.
Zullen niet te repareren zijn.
Dus er is geen andere optie.
 
jorick said:
als je de + en - omwisseld is volgens mij gelijk de stator verrot. Hier ook wel eens gehad.. starten gaat maar toerendraaien niet en idd knallen uit de uitlaat. Gewoon nieuwe stator kopen kost iets van 80 euri ofzo.
van + en - omwisselen gaat het zaakje echt niet kapot hoor, het ontsteekt alleen 180 graden verkeerd. :)
 
Bij een hpi van een maat va mij was eerst een stuk kabel weg geschroeit toen kwmaen er ook knallen uit de pijp misschien is dit bij jou ook het geval
 
Ik heb dat ook gehad...je voorontsteking staat dan gewoon niet goed. Ik had het eerst gedaan zoals het hoort..op het bdp moet ie op het rode streepje staan en met 1,4mm voorontsteking zou hij dan op de groene moeten staan..(of andersom) Toen plofte hij bij mij ook. Toen heb geprobeerd wat hij zou doen als je 1,4mm rekent vanaf het "verkeerde" streepje(dus de rode ipv de groene). Toen liep hij perfect. Succes
 
Back
Top