Selettra binnenrotor minarelli horizontaal

Orion1980

New Member
Goede morgen allemaal.

Ik heb van een selettra ontsteking gekregen van mijn vriendin voor mijn 2de scooter. Nu lijkt het mij logisch dat er een kill switch tussen moet, toch? Maar waar kan ik deze het beste bevestigen (op de scooter) wat is wijsheid, op of nabij het stuur, contactslot of wellicht bij de koelvloeistof tank (zit in een met sleutel te openen ruimte)
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Dit vond ik in de "PVL installatie scooterforum.net.pdf" file.

The ignition is switched off when the red connecting cable is connected to earth.

Dus als je de zwart/witte draad bij je contactslot afkoppelt en de vrijgekomen aansluiting van het contactslot verbindt met de rode draad van je nieuwe binnenrotorontsteking, schakel je de ontsteking uit op het moment dat je het contactslot op de standen "off, lock, check" zet.
Zet je het contactslot op "on" kun je de scooter gewoon starten.
Dus eigenlijk werkt het contactslot hetzelfde als het werkte met de originele ontsteking.
Dit vond ik in de "PVL installatie scooterforum.net.pdf" file.

The ignition is switched off when the red connecting cable is connected to earth.

Dus als je de zwart/witte draad bij je contactslot afkoppelt en de vrijgekomen aansluiting van het contactslot verbindt met de rode draad van je nieuwe binnenrotorontsteking, schakel je de ontsteking uit op het moment dat je het contactslot op de standen "off, lock, check" zet.
Zet je het contactslot op "on" kun je de scooter gewoon starten.
Dus eigenlijk werkt het contactslot hetzelfde als het werkte met de originele ontsteking.
 
Solution
Waarom moet je een kill-switch monteren dan?
Op sommige scooters zit deze aan de rechter zijde bij de stuurschakelaars (bij de startknop) en indien jouw scooter geen kill-switch heeft zet je de scooter toch gewoon uit met het contactslot.

Of is jouw scooter met de huidige setup en ontsteking een dusdanig racemonster dat je die kill-switch echt nodig heb voor de veiligheid?

Indien dit laatste is het misschien verstandiger om een aparte killswitch met polsbandje te monteren en je uitsluitend op het circuit te bevinden!
 
Als ik via het contactslot de on off voor de motor wil regelen, dan moet ik de zwartwit BN van de oude cdi hebben maar welke is dan de andere voor de on schakeling rond te krijgen.

Btw de verlichting is de volgende de bedoeling is via de accu en accu zelf bijladen.
 

Attachments

  • moto_schem_Malaguti_F15_Firefox_50_LC_euro2_scooter.jpg
    moto_schem_Malaguti_F15_Firefox_50_LC_euro2_scooter.jpg
    351.3 KB · Views: 9
Heb je een schema of een handleiding van deze ontsteking?

Ik heb me nooit verdiept in binnenrotorontstekingen maar in principe is het een kwestie van die switch (al dan niet bijgeleverd bij deze ontsteking) te vervangen door een contact van je contactslot.
 
De handleiding heb ik hier van het forum gehaald. Een pvl maar het idee zou het zelfde zijn.

De selettra die ik heb is vrij simpel, 1 curve. Kabel van de rotor naar de cdi/bobine. Basis is een p3356 met door demon gefabriceerde grondplaat en water koeling aandrijvings plaat.
 

Attachments

  • PVL installatie scooterforum.net-3.pdf
    253.1 KB · Views: 16
  • SelettraP3356instruction.pdf
    4.1 MB · Views: 19
Back
Top