selettra aansluiting

golden LC

Well-Known Member
heb een selettra rotor geplaatst op men spirit lc (nitroblok)
maar hij wil maar niet vonken ... (bougie = inorde)
heb hem van iemand over gekocht maar die zei dat ik nog een cdi appart nodig had x|, wat ik dus nergens kan lezen ofz .
(cdi/bobine) in één

waar zou dus dat kleine apparte draadje juist aan moeten om te kunnen zien of hij werkt ...? of heb je hier zoizo een killswitch voor nodig ..?

of hoe zou ik moeten meten met volt- of ohm-meter om te meten of de cdi/bobine ok is
:?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kun je het niet beter uitleggen, misschien ligt het aan mij maar ik snap niks van je verhaal...
 
Een Selletra rotor bestaat gewoon uit een rotor, de omhuizing en een kastje ( cdi/bobine )

Het extra draadje dat uit het kastje komt is om de killswitch aan te sluiten, die hoeft er niet op om hem te laten werken zover ik weer. Kastje zit gemonteerd aan je frame?

Als hij dan niet vonkt lijkt het mij dat je een kapotte set hebt overgenomen.
 
losse zwarte draadje is inderdaad voor je killswitch, zorg dat de bobine/cdi op een kaal stuk frame zit gemonteerd(massa)
Had je hierover ook niet al met dijkman gemaild?
 
Een Selletra rotor bestaat gewoon uit een rotor, de omhuizing en een kastje ( cdi/bobine )

Het extra draadje dat uit het kastje komt is om de killswitch aan te sluiten, die hoeft er niet op om hem te laten werken zover ik weer. Kastje zit gemonteerd aan je frame?

Als hij dan niet vonkt lijkt het mij dat je een kapotte set hebt overgenomen.

ja het kastje zit op een goed bloot stuk frame en maakt zeker goed contact ..
 
losse zwarte draadje is inderdaad voor je killswitch, zorg dat de bobine/cdi op een kaal stuk frame zit gemonteerd(massa)
Had je hierover ook niet al met dijkman gemaild?

ja klopt
maar wou me zeker stellen met genoeg info voor een nieuwe aan te schaffen als deze zeker stuk is ...

maar kan ik dan de bobine/cdi niet uitmeten ofzo voor de zekerheid ..?
 
ja het kastje zit op een goed bloot stuk frame en maakt zeker goed contact ..

Een rode selletra kun je niet verkeerd aansluiten. Vonkt deze niet, dan is of de stator kapot en/of dat kastje (bobine en cdi in één).

Mocht het de nieuwste rode selletra, de malossi/metrakit (gele) of polini (zwarte) dan is het een ander verhaal want dat moet je wel ff weten hoe hij aangesloten moet worden.

Onstekingen kun je altijd laten controleren bij de betere motor/scooter zaken.
 
nog steeds geen vonken !

pff heb vandaag de cdi aangekregen en aangesloten ..
maar nogsteed wil hij niet vonken...:(
heb 3 bougies getest ..
heb extra draad van kader naar blok getrokken ..

kan hij miss niet vonken doordat de rotor niet goed genoeg is afgesteld op de stator ...?
 
nee, kan de reden niet zijn
als de rotor in de stator ronddraait en alles doet het gewoon dan geeft ie altijd een vonk, hoe ie ook staat.
 
Wat er nu dus op neerkomt dat je cdi/bobine kapot is.

Wat ook niet gek is om te controleren is even kijken of de stekker nog wel goed is en of de draden er goed in/aan vast zitten. Als het een simpel kabel breukje is doet hij ook niks.
 
maar heb net een nieuwe laten komen ...
dus die zou ook stuk zijn ...?
of moet je een bepaalde bougie hebben ??
of bougiedop
 
soms een vonk

nu heb ik van iemand gehoord dat er toch een killswitch of een schakelaartje tussen de killswitchdraad en het frame moet ...
heb het met dat schakelaartje gedaan en heel soms krijg ik een enkele vonk ...
is dat nu door ergens slecht contact.. of zou het kunnen dat het met een killswitch opgelost is ..?
 
Last edited:
Je moet vanaf je killswitch een massa kabel aansluiten (groen/zwart)

En je bobine ook op een goeie plek op je frame/blok monteren :)
 
Back
Top