Seizoen 2012

Te ver voor wie? Niet voor iedereen namelijk. Voor mij is het heel ver maar niet TE ver. Voor iemand die in het noorden van het land woont kan dit wel eens TE ver zijn. Verder is een groot deel die hier niet op het forum actief is gewoon tevreden met de kalender.

Als ik stukjes lees over de SOBW dan gaat het voornamelijk over de NSFcup, opstap naar Moriwaki, samen met KNMV werken aan het opleiden van jong talent etc etc. Voor mijn gevoel is de SOBW de scooters liever kwijt dan rijk maar dat is een gevoel die ik krijg doordat ze haast geen scooter nieuws, ontwikkelingen of ook maar aangeven graag scooters naar een hoger niveau te willen tillen. Het is overigens zakelijk gezien wel echt een heel goede richting die SOBW op gaat!

Kortom; als je jou standpunt baseert op enkel deze paar leden die zich zorgen maken over de kalender hoeft niemand je serieus te nemen.

Nu nog dit:

Stage6 Cup Latina 2010 - EXPERT A.mov - YouTube

en dan zal iedereen zich bij sbo/2race inschrijven:p Ik realiseer en onderhoud SBO2RACE.tv wel ;) Er was eens een hele vette Nederlandse commentator die zichzelf 'scheurendoorhetzand' noemde op het internet. Iemand enig idee wie dat is?

Wat een klote naam om te typen, uit te spreken en uit te leggen eigenlijk: 'sbo/2race' wanneer komt er een nieuwe naam?

Kan iemand mij de mailing door mailen want ik ben overgeslagen: patrickelon(at)gmail.com

Thankss!!

Mailing komt eraan Patrick, zal je ook weer ff in de lijst zetten ;)

Verder denk ik dat je mijn gevoel ook aardig verwoord. Bij de SOBW is minder plek voor de Scooter om het zo te zeggen. Scooters passen gewoon beter binnen 2Race/SBO!
 
Last edited:
Mailing komt eraan Patrick, zal je ook weer ff in de lijst zetten ;)

Verder denk ik dat je mijn gevoel ook aardig verwoord. Bij de SOBW is minder plek voor de Scooter om het zo te zeggen. Scooters passen gewoon beter binnen 2Race/SOBW!
j

haha ik gok dat je 2race/SBO bedoelt :+
 
bij de sobw zijn scooters helemaal geen pain in the ass of wat dan ook , alleen rijden er gewoon niet veel ;)

nsf hoor je gewoon veel over omdat dit veel internationaler is en daarnaast ook niet alleen door de sobw word georganiseerd , dat moet je niet vergeten!

en waar krijg je van de SBO wat van mee dan kwa publiciteit? ik zei daar ook niks van eigenlijk..

ik bemoei me er ook weer teveel mee :p
 
heeft er ook iemand een idee of je bij sobw dag inschijvingen kunt doen?
net zoals dat bij sbo kan?

en eventueel de kosten die daar bij horen.

groetjes sander:p
 
Het idee om met zijn alleen voor 1 stichting te gaan lijkt mij het beste plan. Carpoolen moet lukken!

Ik heb vandaag van me baas te horen gekregen dat ik een bus mag meenemen naar de races, en daar passen ZEKER 2 scooters in met alle overige spullen die je nodig hebt ! Ook kan ik denk ik wel zo'n opklaptent meenemen (die had hij nog liggen zei die) dus wat dat betreft heb ik daarmee erg geluk en ik ben ook zeker de flauwste niet en vind het helemaal geen probleem als er iemand wil meerijden met me naar de races in het buitenland.

Mensen vanuit het zuiden wil ik ook best mee carpoolen naar races in het noorden (emmen bijvoorbeeld, of assen als 2Race daar ook gaat rijden of als we samen een daginschrijving bij de sobw willen pakken als hun daar rijden).

Ik ga nog even heeeeeul erg hard nadenken over waar ik nou wil gaan rijden. Na het lezen van deze pagina is de stichting 2Race toch ook wel interessant. En omdat Tim dit geregeld heeft zodat we toch kunnen blijven racen is voor mij ook een goede rede.
 
bij de sobw zijn scooters helemaal geen pain in the ass of wat dan ook , alleen rijden er gewoon niet veel ;)

nsf hoor je gewoon veel over omdat dit veel internationaler is en daarnaast ook niet alleen door de sobw word georganiseerd , dat moet je niet vergeten!

en waar krijg je van de SBO wat van mee dan kwa publiciteit? ik zei daar ook niks van eigenlijk..

ik bemoei me er ook weer teveel mee :p

Deze reactie had ik al verwacht en is heel makkelijk uit te leggen. De SBO heeft op dit moment geen man kracht om de organisatie te blijven dragen laat staan marketingplannen te bedenken. Maar SOBW is toch gewoon gezond?

Volgens mij werd bij de SOBW in 2003 de automaat klasse opgeheven omdat er maar 6/7 deelnemers waren en tussen de schakels niet veilig werden geacht. Scooters zijn ook niet veilig tussen de andere klasses en dit kan aanleiding zijn om te kappen met de scooters en meer de KNMV kant te kiezen, wat zakelijk gezien voor hun de beste weg is.

SOBW had met de problemen die SBO heeft hard kunnen toeslaan om het scooter racen weer helemaal te domineren. Een goed scooter concept bedenken met leuke acties, een interactieve site en een variatie aan banen zou genoeg zijn. Bewust niet gedaan? Of zijn het slechte ondernemers?

Ik weet het wel..
 
Last edited:
@bart

http://www.sobw.nl/categorie.php?mylaps=type,run,runid,1826192

http://www.sobw.nl/categorie.php?mylaps=type,run,runid,1826193

http://www.sobw.nl/categorie.php?mylaps=type,run,runid,1682602

Nu schat ik mezelf zeker niet hoger in als de 3 snelle mannen bij de SBO, maar dit zijn de resultaten van de laatste 3 wedstrijden die wij tegen elkaar reden waarbij we beide de finisch haalden. De wedstrijden die ik afgelopen tijd heb mogen rijden tegen "The three" is het me wel gelukt in de buurt te blijven maar heb ze tot op heden nog nooit alle drie in 1 wedstrijd verslagen. Vandaar dat ik vermoed dat deze mannen een tandje vlotter en zadelvaster zijn.

Wat natuurlijk niet erg is, hoewel ik persoonlijk wel graag kampioen zou willen worden in de beste competitie, en niet dat je kampioen wordt van met alle respect de wat mindere goden. Hierdoor kan je de realiteit wel eens verliezen.

Dus nogmaals zoek elkaar op en maak elkaar beter en de wedstrijden meer fun, ik kan je vertellen uit (niet schrikken 10 volledige en een paar halve seizoenen scooterraces) ervaring, dat het veel vetter is om van 30 man te winnen, dan van 1. de voldoening die je daaruit haalt is enorm.(tenminste dat was bij mij zo)
 
Ik heb hier een scooter met een compleet nieuw basic blok staan.
Maar ik neig alsnog naar de sobw voor een jaarinschrijving, omdat ik denk dat er niet veel mensen zijn die echt elke race gaan pakken door de afstand waardoor de competitie toch minder wordt.
 
Deze reactie had ik al verwacht en is heel makkelijk uit te leggen. De SBO heeft op dit moment geen man kracht om de organisatie te blijven dragen laat staan marketingplannen te bedenken. Maar SOBW is toch gewoon gezond?

Volgens mij werd bij de SOBW in 2003 de automaat klasse opgeheven omdat er maar 6/7 deelnemers waren en tussen de schakels niet veilig werden geacht. Scooters zijn ook niet veilig tussen de andere klasses en dit kan aanleiding zijn om te kappen met de scooters en meer de KNMV kant te kiezen, wat zakelijk gezien voor hun de beste weg is.

SOBW had met de problemen die SBO heeft hard kunnen toeslaan om het scooter racen weer helemaal te domineren. Een goed scooter concept bedenken met leuke acties, een interactieve site en een variatie aan banen zou genoeg zijn. Bewust niet gedaan? Of zijn het slechte ondernemers?

Ik weet het wel..


de automatenklasse zou inderdaad tussen de sportklasse gaan rijden , en is niet doorgegaan en afgeschaft (is zelfs nog een rechtzaak over geweest @ lelystad) , echter hebben de scooters afegelopen jaar gewoon hun eigen race gereden , zelfs met 2 man op de baan zoals in Emmen laatste keer.

Sobw is verder nooit echt commercieel geweest vind ik , maar ik vraag mij af of er uberhaupt nog wel zoveel mensen zitten te wachten op publiciteit rondom het scooterracen. denk dat daar het probleem ook zit , vraag ook maar eens aan de gemiddelde of ie scooterraces kent..

en dan nog het steeds minder wordende aantal circuit's , nu lelystad dus ook al , Amsterdam was ook mooi , moest ook zo nodig weg ..

het word gewoon steeds moeilijker , anders wel duurder of verder weg , ik kan me dus ook voorstellen dat er mensen afhaken of overstappen..
 
ben hier nog al nieuw in.. en ben het nog allemaal un beetje aan het uit zoeken hoe alles in elkaar steekt.. en wil dit jaar mee gaan doen met sprinten.. dus mijn vraag is kan ik mee doen aan sprints met mijn 70cc runner of heb ik hem voor niets opgebouwd in de loop van de tijd haha algelopen week op de testbank geweest en de resultaten waren vrij aardig :) dus ben zeer benieuwd wat ie tegen andere sprinters doet zou fijn zijn als iemand mij der un beetje info kan geven der over
 
ben hier nog al nieuw in.. en ben het nog allemaal un beetje aan het uit zoeken hoe alles in elkaar steekt.. en wil dit jaar mee gaan doen met sprinten.. dus mijn vraag is kan ik mee doen aan sprints met mijn 70cc runner of heb ik hem voor niets opgebouwd in de loop van de tijd haha algelopen week op de testbank geweest en de resultaten waren vrij aardig :) dus ben zeer benieuwd wat ie tegen andere sprinters doet zou fijn zijn als iemand mij der un beetje info kan geven der over

Je zit hier in het verkeerde Topic. En SBO sprint blijft gewoon..

http://forum.scooterforum.net/forum/f90/slapgeouwhoertopic-50-a-200337/index10.html
 
@bart

http://www.sobw.nl/categorie.php?mylaps=type,run,runid,1826192

http://www.sobw.nl/categorie.php?mylaps=type,run,runid,1826193

http://www.sobw.nl/categorie.php?mylaps=type,run,runid,1682602

Nu schat ik mezelf zeker niet hoger in als de 3 snelle mannen bij de SBO, maar dit zijn de resultaten van de laatste 3 wedstrijden die wij tegen elkaar reden waarbij we beide de finisch haalden. De wedstrijden die ik afgelopen tijd heb mogen rijden tegen "The three" is het me wel gelukt in de buurt te blijven maar heb ze tot op heden nog nooit alle drie in 1 wedstrijd verslagen. Vandaar dat ik vermoed dat deze mannen een tandje vlotter en zadelvaster zijn.

Wat natuurlijk niet erg is, hoewel ik persoonlijk wel graag kampioen zou willen worden in de beste competitie, en niet dat je kampioen wordt van met alle respect de wat mindere goden. Hierdoor kan je de realiteit wel eens verliezen.

Dus nogmaals zoek elkaar op en maak elkaar beter en de wedstrijden meer fun, ik kan je vertellen uit (niet schrikken 10 volledige en een paar halve seizoenen scooterraces) ervaring, dat het veel vetter is om van 30 man te winnen, dan van 1. de voldoening die je daaruit haalt is enorm.(tenminste dat was bij mij zo)

Dit valt me best van je tegen dat je nu zoiets post. Je weet zelf donders goed dat je die laatste race mij eraf had gereden!

Volgens mij kon ik bij de SBO op Veldhoven ook goed mee komen, niemand kon Jos en mij bijhouden (Sarik nog redelijk in race 1). Dat ik er dan af ga oké, ik ging die dag ook maar voor één plek en op safe had ik beide races op plaats 2 uit kunnen rijden...

Ik stop deze discussie iig want het ging om wie waar ging rijden en ik rijdt zowieso niet dus misschien is het inderdaad beter voor jullie om bij de 2race te rijden voor échte competitie.
 
Oowja het is trouwens makkelijker om te zeggen dat ik de 'snelle 4' absoluut niet bij kan houden, dan is de discussie ook meteen klaar. Ik had me niet in de discussie moeten mengen haha.
 
Back
Top