Seizoen 2012

tja , wanneer wel dan? IMO is het dan kiezen of delen..

maar dan moet je maar SBO kiezen , sobw doet nou eenmaal vaker op zaterdag.

maar aan de andere kant word er ook wel op zondag gereden , en op 1e pinksterdag enz.

sommigen rijden op zondag ook niet (3x raden waar die vandaan komen)

ik begrijp het probleem , maar als het gewoon niet anders is...

ik wist het wel...
 
Toch fijn om het zuiden te wonen. Best te doen. Zodra je een beetje weerstand wil hebben als top 3 rijder zal je bij sobw minder op je plaats zijn Dan bij sbo.

Maar goed ieder zijn keus,
 
Toch fijn om het zuiden te wonen. Best te doen. Zodra je een beetje weerstand wil hebben als top 3 rijder zal je bij sobw minder op je plaats zijn Dan bij sbo.

Maar goed ieder zijn keus,

Volgens mij weet jij niet helemaal waar je het over hebt. Dat het rijders veld kleiner was klopt (als waren er in de open 70 dit jaar ook weinig rijders). Maar ik voel me best aangevallen als je zegt dat de top (dus ook ik) langzamer is dan bijvoorbeeld Jos, Sarik en Mitchell.
 
ben je de slechte omstandigheden vergeten.
1race op een racedag van 15min ,en dat je maar 45min reed op een wedstrijddag.
Of dat je na een zwarte vlag weer terug op de baan mocht !!
Geen regenbanden mogen gebruiken (waren niet van dunlop)
Het ging er niet zo heel eerlijk aan toe.
Doordat iedereen opstapte hebben we een punt gemaakt en "daarna"heeft de sobw zich aangepast en is het zoals het nu is .
anders was het nog steeds 50cc en alleen op zaterdag.

Nu mag je wel met heidenau k58 banden rijden!:!
 
Dat is toch ook zo ;-)
Volgens mij weet jij niet helemaal waar je het over hebt. Dat het rijders veld kleiner was klopt (als waren er in de open 70 dit jaar ook weinig rijders). Maar ik voel me best aangevallen als je zegt dat de top (dus ook ik) langzamer is dan bijvoorbeeld Jos, Sarik en Mitchell.
 
Tja, als je hem zelf voorgeeft Bart, wordt hij ingekopt.
Jos, Mitchell en Sarik, zijn over een heel seizoen waarschijnlijk een heel stukje sneller.

En dat is helemaal niet erg, jij zal waarschijnlijk beter worden als je snellere mensen om je heen hebt. Waardoor de anderen zich ook weer kunnen ontwikkelen.

Een mooi passende spreuk is " je bent zo goed als je concurrentie" en die was de jaren dat jij kampioen werd ver te zoeken.

Ik denk dat Jos de laatste kampioen was ergens in 2007 die nog echt concurrentie had van meer als 1 tegenstander. Daarna is het helaas erg dun geworden met de tegenstand.

Dus racers van Nederland, zoek elkaar op en maak elkaar beter en racen leuker.
 
Gé i agree with you fully. En of dat nu bij SOBW of 2Race is we moeten samen rijden.

Zelf ben ik van mening wel dat een Scooterracer meer op zijn plek is bij 2Race als de SOBW. Maar ik begrijp ook waarom mensen in de huidige situatie voor de SOBW zouden kiezen.

Dat vind ik jammer, want ik heb een keus moeten maken om de sport zoals we hem kennen een toekomst te kunnen bieden. Ik hoop dat men dat begrijpt en ik hoop dat men ook 2Race als hun hoofdstichting kiest!

Kwa reizen zal het zeker wat duurder zijn, maar je kan doorgaans 2 dagen trainen en daarnaast krijg je op een dag meer rijtijd. Verder vind ik zelf Clastres en Juvaincourt verschrikkelijk vette banen en alleen daarvoor al wil ik 2Race rijden :p
 
Tja, als je hem zelf voorgeeft Bart, wordt hij ingekopt.
Jos, Mitchell en Sarik, zijn over een heel seizoen waarschijnlijk een heel stukje sneller.

En dat is helemaal niet erg, jij zal waarschijnlijk beter worden als je snellere mensen om je heen hebt. Waardoor de anderen zich ook weer kunnen ontwikkelen.

Een mooi passende spreuk is " je bent zo goed als je concurrentie" en die was de jaren dat jij kampioen werd ver te zoeken.

Ik denk dat Jos de laatste kampioen was ergens in 2007 die nog echt concurrentie had van meer als 1 tegenstander. Daarna is het helaas erg dun geworden met de tegenstand.

Dus racers van Nederland, zoek elkaar op en maak elkaar beter en racen leuker.

Ik ben het daar helemaal niet mee eens maargoed. Alle wedstrijden dat Mitch bij ons kwam rijden heb ik zeker niet voor hem onder gedaan en volgens mij heb ik op Adria ook bewezen snel te zijn.

Maarja deze discussie hebben we al vaker gehad...
 
Bart je bent donders snel en dat meen ik!
Maar ik weet zeker dat jij nog sneller kan zijn als je constante uitdaging hebt. En ik denk dat dat ook is wat Gé probeert aan te geven!
 
Daar ben ik zeker mee eens maar zo staat het er niet.

jij bent ook zeker snel bart. wij liggen aan elkaar gewaagd.maar dat komt ook omdat jij een hele goeie volger bent.altijd tijdens trainingen enzo volg ons om een snelle ronde neer te zetten en niet op eigen vermogen.Het is niet erg want meestal heb je een goeie tijd.Maar als voorbeeld op veldhoven zit je de heletijd in me nek en in de laatste ronde ging ik op me bek helaas. maar de 2de manche liet ik je voorbij en zetten veel druk waardoor je vaker valt dan de bedoeling is dus vandaar dat ge zegt op een seizoen lang komen wij hoger uit dan jou
 
en dan haal ik ook adria erbij snel zijn is een must maar finishen is nog belangrijker. je was zeker sneller dan mij in adria daar geef ik je een groot gelijk in .maar als je de totale uitslag bekijkt was ik sneller omdat ik bleef zitten
 
Last edited:
Voor de rest. als iedereen met een twijfel zit kwa waar ze moeten racen is het beter dat iedereen kijkt waar iedereen zich inschrijf. en beter maken we die keus met ze alle nu jos zegt dat hij bij 2race blijft rijden is mijn keus ook alweer bijna definitief en dat is sbo/2race we moeten met ze alle gewoon blijven rijden.En de banen in frankrijk zijn wel gewoon heel dik waar ik zowizo wil rijden.En wat meer met elkaar carpoolen dan komt het helemaal goed
 
jij bent ook zeker snel bart. wij liggen aan elkaar gewaagd.maar dat komt ook omdat jij een hele goeie volger bent.altijd tijdens trainingen enzo volg ons om een snelle ronde neer te zetten en niet op eigen vermogen.Het is niet erg want meestal heb je een goeie tijd.Maar als voorbeeld op veldhoven zit je de heletijd in me nek en in de laatste ronde ging ik op me bek helaas. maar de 2de manche liet ik je voorbij en zetten veel druk waardoor je vaker valt dan de bedoeling is dus vandaar dat ge zegt op een seizoen lang komen wij hoger uit dan jou

Maar dat kun je ook omdraaien voor jou. Jij ging ook op je plaat doordat ik druk zette. En volgens mij kon ik de laatste keer op veldhoven ook héle snelle tijden rijden zonder iemand! Kom nou niet met dat Jos voorop reedt want in de quali moest ik het alleen doen!

Volgens mij heb ik ook altijd voorin meegedaan bij de SBO zowel dag als jaar inschrijvingen en volgens mij ben ik nooit in de achterhoede of middenmoot geeindigd :rolleyes: . Ik ga ook niet zeggen dat ik beter ben dan wie dan ook maar ik ben zeker niet minder snel!!

Maarja, ik stop de discussie. Waar iedereen wil gaan rijden moet hij zelf weten maar het zou mooi zijn als we eens allemaal samen zouden komen en weer startvelden van 30-40man zouden krijgen.
 
Ja SOBW meer wedstrijden ja maar per saldo zal je bij 2race meer rijtijd hebben.

Groot voordeel bij 2race is voor velen dat je zowel op zaterdag en zondag kunt rijden.
Wat het ook weer gelijk meer de moeite maakt om meer kilometers te maken om er te komen.

Ik hoop voor beide organisatie dat ze online het deelnemers veld bij gaat houden zodat twijfelende mensen daaraan kunnen beslissen. lullig als je inschrijft en je staat met 7 man aan de start.
 
Ik denk Als puntje bij paaltje komt rijd iedereen bij de sobw!
Het is gewoon te ver plus dat de sobw meer racedagen heeft.

Te ver voor wie? Niet voor iedereen namelijk. Voor mij is het heel ver maar niet TE ver. Voor iemand die in het noorden van het land woont kan dit wel eens TE ver zijn. Verder is een groot deel die hier niet op het forum actief is gewoon tevreden met de kalender.

Als ik stukjes lees over de SOBW dan gaat het voornamelijk over de NSFcup, opstap naar Moriwaki, samen met KNMV werken aan het opleiden van jong talent etc etc. Voor mijn gevoel is de SOBW de scooters liever kwijt dan rijk maar dat is een gevoel die ik krijg doordat ze haast geen scooter nieuws, ontwikkelingen of ook maar aangeven graag scooters naar een hoger niveau te willen tillen. Het is overigens zakelijk gezien wel echt een heel goede richting die SOBW op gaat!

Kortom; als je jou standpunt baseert op enkel deze paar leden die zich zorgen maken over de kalender hoeft niemand je serieus te nemen.

Nu nog dit:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=MF1weOOR9VI"]Stage6 Cup Latina 2010 - EXPERT A.mov - YouTube[/ame]

en dan zal iedereen zich bij sbo/2race inschrijven:p Ik realiseer en onderhoud SBO2RACE.tv wel ;) Er was eens een hele vette Nederlandse commentator die zichzelf 'scheurendoorhetzand' noemde op het internet. Iemand enig idee wie dat is?

Wat een klote naam om te typen, uit te spreken en uit te leggen eigenlijk: 'sbo/2race' wanneer komt er een nieuwe naam?

Kan iemand mij de mailing door mailen want ik ben overgeslagen: patrickelon(at)gmail.com

Thankss!!
 
Back
Top