Scooterracen kan ook betaalbaar !

Er zijn toch veel mensen die scooterraces echt vet vinden, maar nog steeds denken dat het niet mogelijk als je niet veel geld hebt...

SBO is daarom vorig jaar begonnen met de Stage6 Cup.
Hier op het forum is er veel over te vinden, maar veel mensen hebben eigenlijk nog maar weinig idee wat het juist allemaal inhoud, dus vandaar dit topic.

Wat is de point van de hele Cup ?
Met al een normaal budget kan je min. 9 wedstrijden rijden op kartcircuits met een toffe sfeer.

Een paar vooroordelen :
* Racen is onbetaalbaar
* Een pak alleen al kost honderden euro's
* Alleen met de snelste scooter kan je in de top rijden
* Als je niet vooraan rijdt is er nix aan
* Alleen met een zip kan je racen
* Als ik ga rijden wil de concurrentie me niet helpen
enzo enzo..

Een aantal dingen worden met de Stage6 Cup al gelijk ontkracht :
* Deelnemen in de Stage6 Cup is betaalbaar. Door het verplichte gebruik van de Stage6 onderdelen kost het al geen duizenden euro's aan een setup !
* Stage6 heeft voor de rijders van de Cup een volledig volwaardig racepak voor 250 euro ! Verder hoef je dus enkel rugprotector, helm, laarzen en handschoenen
* Door de verplichte onderdelen zijn er beperkingen voor de scooter, maar toch genoeg vermogen om goed te kunnen racen. De verschillen zijn kleiner.
* Doordat de verschillen kleiner zijn wordt er in het middenveld ook bikkelhard om de plaatsen gestreden.
* Niets is minder waar ! Niet alleen zips, maar ook minarelli's kunnen vooraan meekomen ! Niet alleen de snelheid is belangrijk, ook vooral de wegligging !
* Hulp nodig bij het afstellen, een onderdeel vergeten of vering afstellen ? Zeker weten dat anderen je willen helpen !!

Om het nog betaalbaarder te maken doet Stage6 ook nog eens een speciaal prijsje voor alle verplichte Stage6 onderdelen ! Hoe dat werkt kan je via email aanvragen (enkel voor mensen die hebben ingeschreven, denk dus niet om ff goedkoop aan onderdelen te komen !!)

Tijdens een wedstrijd heb je een vrije training, tijdstraining en twee wedstrijden. Voldoende rijtijd dus om 's avonds moe en voldaan in bed te kruipen !

Net als de SBO Sprints is de inschrijving voor de licentie 135 euro en 45 euro per wedstrijd voor de volledige dag.

Nog nooit op circuit gereden en wil je niet meteen de eerste wedstrijd tussen andere de baan op rijden ? Verschillende kartbanen hebben trainingsdagen waar je vrijblijvend voor een vergoeding (tussen de 24 en 40 euro) terecht kan. Wil je toch iemand om samen mee te rijden om te leren? Wellicht gaat een andere rijder ook wel, zodat je snel kan leren.

...en racen is een lifestyle...
Heb je eens de feeling, dan raak je er wellicht nooit meer vanaf :winner:

Wie nog voor het seizoen wil komen kijken wie er allemaal rijden en hoe het allemaal in z'n werk gaat is welkom op de Kartbaan Sloterdijk in Amsterdam op zaterdag 17 maart.


186-1151940882.jpg


188-1152305766.jpg


Vragen ? Aarzel niet om ze gewoon te stellen...
Ook al zijn het simpele, vanzelfsprekende dingen !

Deelnemers 2007:
-- - Ron Zalm
-- - Richard van de Velde ( richhie )
-- - Rémon Kok ( raymen is laat )
-- - Nicky Six
-- - Justin Vos
2 - Gerrit Hol
3 - Jerno Roufs ( J roufs )
7 - Roelof jan Krist ( Blastie )
10 - Martijn Berrevoets ( berre )
12 - Beau Rouwenhorst ( Scatman )
17 - Raymond Krowinkel ( RAYMOND )
19 - Paul de b
21 - Cuno de Bruin ( cunoh )
22 - Johan van Ballegooij ( Scarface. )
23 - Said Osmanovic ( pshyduck )
24 - Maicel Moreno
26 - Patrick Groen ( guzzip )
28 - Robert Pronk ( pronk )
32 - Jack Stolk
33 - Erik Westerlaken ( EW )
35 - Jimmy Megchelenbrink ( menace 2 society )
46 - Luuk van Wijk
47 - Herman van den Meerendonk ( haman )
51 - Albert van Oosterom ( avo-tuning )
64 - Remy van Wijk
69 - Mike Megchelenbrink ( mike #37 )
99 - Rianne Klinkenberg ( tragerdantraag )
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is het ook waar dat je niets aan het frame mag veranderen? Ik heb dat gehoord en om wat informatie te sprokkelen omdat ik van plan ben misschien in 2008 hieraan deel te nemen. Wat ik bedoel is om gewicht van het frame te halen zoals bij een sprinter of dingen bijlassen bvb een verstevegingsstang.

Grtz Koen
 
je mag er niet aan doen, en zo'n verstevegings stang kun je er tussen schroeven als je handig bent, maar deze vraag kun je beter stellen in het algemeen vragen topic bij de sbo races en niet hier
 
mooi stukkie tekst inne! ik zag net pas dit gedeelte van het forum ;) vandaar je vraag via de pb zeker? :D

verders zou ik het tof vinden als meer mensen gaan racen.. gemiddelde sprintscooter kost evenveel als stage 6 hok + seizoen racen!
 
je mag er niet aan doen, en zo'n verstevegings stang kun je er tussen schroeven als je handig bent, maar deze vraag kun je beter stellen in het algemeen vragen topic bij de sbo races en niet hier

Bedankt ;) De reden van men vraag was omdat ik aan een Zip sp 2000(excl blok) kon geraken, maar het was een sprintscoot dus enkele dingen afgeslepen. Dat was nl. het begin van die racescoot.
ff verder zoeken dus :p

grtz ;)
 
Kom er met de toekomst meer belgische circuits (of toch dichter bij de grens)?
Het hele idee van de stage6 cup, en de kleinere kost die ermee samenhangt, vind ik super voor amateurracers (jaja, ook voor de real ones :* ). Enkel voor belgen iets moeilijker om tot bv lelystad te reizen voor een race.

Ik zou het allemaal wel graag doen (scooterracen dan), maar ik wacht af tot ik m'n motor heb. Als ik dat leuker vind, doe ik met de motor dan enkele circuitdagen in een jaar.
 
Kom er met de toekomst meer belgische circuits (of toch dichter bij de grens)?
Het hele idee van de stage6 cup, en de kleinere kost die ermee samenhangt, vind ik super voor amateurracers (jaja, ook voor de real ones :* ). Enkel voor belgen iets moeilijker om tot bv lelystad te reizen voor een race.

.

Dat tot Lelystad reizen moet je ervoor over hebben. Ik woon zelf vlakbij lelystad (zo'n 15 minuten) en ik reis ook naar spa toe als ik daar moet racen. Je moet er juist de lol van inzien, je hebt gelijk weer een leuke weekendje weg.
 
Idd, maar als student is het nog niet echt mogelijk.
Mss na m'n studie ff een stage6 blokje in elkaar bouwen en hier in belgië summercup rijden (als dit nog bestaat :X) om te zien of ik het racen een beetje leuk vind.
Stage6 cup lijkt me eigenlijk wel te combineren met andere (dure) hobbies gezien de lage kosten :)
 
Idd, maar als student is het nog niet echt mogelijk.
Mss na m'n studie ff een stage6 blokje in elkaar bouwen en hier in belgië summercup rijden (als dit nog bestaat :X) om te zien of ik het racen een beetje leuk vind.
Stage6 cup lijkt me eigenlijk wel te combineren met andere (dure) hobbies gezien de lage kosten :)

ik ben ook een full time studentje :)
mij is het vorig jaar ook gelukt, en dit jaar gaat me ook weer lukke ;)
 
Kom er met de toekomst meer belgische circuits (of toch dichter bij de grens)?
Het hele idee van de stage6 cup, en de kleinere kost die ermee samenhangt, vind ik super voor amateurracers (jaja, ook voor de real ones :* ). Enkel voor belgen iets moeilijker om tot bv lelystad te reizen voor een race.

Ondertussen is er idd al een circuit bijgekomen niet ver van België, namelijk Veldhoven vlakbij Eindhoven !
 
hell yes, word dus goed uitslapen 8)

Ook lekker dichtbij om een keer te komen kijken/meedoen of je het leuk vind :)
 
Kvroeg me nou eens af, wat kost het ongeveer om het hele seizoen te rijden. Regelmatig te oefenen. Aanschaf onderdelen en scooter? Gewoon het totale bedrag (ongeveer dan). Misschien volgend seizoen maar eens overna denken, lijkt me heel vet.
 
tjaa je kan t zo gek maken als je wilt! je hebt er mensen tussen zitten die er 5000 of meer tegenaan pleuren per scooter :)

ik was vorig seizoen ( 1ste jaar ) ongeveer 3500 kwijt.
had nog helemaal niks he...

moest dus :

scooter
pak
motorische meuk
enz enz

maar moet zeggen dak wel redelijk low budget heb gesjeest
 
Back
Top