scootercontest

Bedankt MadMan! Ik weet dat HEEL veel mensen een Rally niet zo mooi vinden. Ja het is inmiddels al weer een oud modelletje (1996) Ik zal eerlijk toegeven dat het ook niet mijn favoriete model is,maar ik wilde iets anders dan mijn toen 3,5 jaar oude Amico Sport LIfe (Blauw Zilver)en kon toen voor weinig deze nagenoeg nieuwe Rally kopen (Het meisje waar ik hem van kocht en die ik zelef ken, had hem nieuw voor haar verjaardag gehad ooit en er een paar keer maar op gereden.) Toen ze haar rijbewijs had gehaald, wilde ze hem verkopen en dat heb ik dus gedaan. Ding was nog 100% standaard. En ik wilde ook niet een Aerox, SR, SF of Runner(niks mis mee,maar daar rijden er hier al zoveel van rond) Inmiddels is er zeer veel aan veranderd. Dit moet toch wel een van de mooiere Rally's van nederland zijn. (ahem, ja ik ben een egotripper!
wink.gif
)Er zit zoveel tijd en moeite in(en geld)
Contest foto's zijn alweer iets gedateerd, maar binnenkort zal ik ff een siteje maken.



[This message has been edited by Royal Rally (edited 30 November 2000).]
 
Ach kom op, zoveel tijd en moeite....de velgen zijn wel bruut, maar de lak is origineel. En zo bruut is ie nou ook weer niet opgevoerd.

Die groene SR van Alfonso en zeker die Speedfight van Ramey zijn veel vetter!

Wat bedoel je trouwens met voorvork en dashboard in carbon gezet?? Stickertje erop geplakt?
biggrin.gif
 
Hee Royal, no offence ik val je niet persoonlijk aan!

Ik vind een Rally helemaal niet lelijk, vind het zelfs wel een cool ding, die van jouw ook! (Maar die veer he..
wink.gif
)

Goed, ik wilde je bij deze uitnodigen op een scootermeeting die ik organiseer op 29 en 30 april (Koninginnedag ja) bij mij in het dorp. Dan kan ik dat ding met eigen ogen zien. Goed plan? Het wordt heeel gaaf, die meeting, iedereen die zin heeft kan komen trouwens!

Volgende punt: "Je denkt toch niet dat ik echt carbon ga halen?"

Waarom niet?

Ik ben bezig om een plaatje echt carbon te maken waar mijn digitale tellers inkomen! Het is echt niet zo moeilijk als je denkt, met carbon werken. En ook de prijs valt reuze mee.

Een vriend van mij heeft op zijn ZipSP een carbonkevlar achterspatbord gemaakt! Da's pas gaaf!

Ik heb m'n Zip verkocht omdat ik dacht dat het scootertijdperk over was voor mij....

Maar 2 weken later had ik al weer een nieuwe ZipSP die ik nu aan het "opknappen" ben. Er komt bijna alleen MHR spul op...
smile.gif
Wel weer een Jolly. De paint wordt nog bruter dan de vorige en er komt nog meer speciaal spul op
biggrin.gif


Reply nog maar door hoor, lachen toch?
 
OK Arne, dan ben ik hier weer! Gelukkig is alles cool, ik ben hier ook niet om mensen zwart te maken(behalve PEER!)Echt carbon is mooi ja, maar naar mijn weten is het niet buigbaar(toch juist extra sterk)??, dus plaatje voor dashboard zou kunnen ja, maar om me voorvork? Waar haal je trouwens echt carbon?En hou duur? He ik bedenk me net, er zijn naturlijk carbon dempers, dus tuurlijk is het buigbaar, maar daar zal je wel speciale apparatuur voor nodig hebben.
Ik zocht ik de pauze ff naar de Scootin'(ja die lees ik!) van augustus. Dus dat ben jij. Zonde dat je hem verkocht hebt,wel wreed dingetje.
Die meeting lijkt me top, maar ik weet niet meer of ik nou net in Scootin' las waar je woont, maar ik geloog niet dat dat in de buurt is, anders zou ik zeker langskomen (ik woon in Het Gooi(NEE,ik ben geen gooise kakker!)
Ok, ik wacht op je reply!
 
Ik woon in Klaaswaal, 20 km onder Rotterdam. Als je in het Gooi woont is het wel te doen, zo'n 80 a 90 kilometer en een zeeeer relaxte route, ben zelf ook een aantal keren naar Flevoland gereden, dwars door het Gooi.

Op zich is het wel zonde dat ik hem verkocht wordt, maar mijn nieuwe wordt super!
Ik heb al een Malossi radiateur liggen en de Paioli HAT's zijn besteld, voor voor en achter.
biggrin.gif


Verder ben ik nu bezig met het polijsten van de velgranden. Daarna zijn het carter en het carterdeksel aan de beurt. Wordt een teringwerk maar wel mooi.

Carbon kun je in matten kopen, de prijs weet ik niet, ik dacht iets van een vierkante meter voor 60 piek. Je hebt wel twee lagen nodig. Je moet een speciale hars gebruiken, en als je een mal maakt kun je elke vorm maken die je wil.

Carbonkevlar matten zijn iets duurder maar wel moeilijker om mee om te gaan. Je hebt een superschaar nodig om het kevlar te knippen en je schaar is heel snel bot!

[This message has been edited by Arne@Piaggio (edited 30 November 2000).]
 
Jep Alfonso's SR is zeker mooi,ik had ook eigenlijk verwacht dat hij ruim zou gaan winnen, ik ben inderdaad verrast. Tweede worden na Alfonso is geen probleem, maar dan komt er zo'n PEER. Haal maar gerust 40 stemmen eraf(vanavond zal hij wel weer gaan stemmen op zichzelf tot hij weer 1 staat)Maar dan heb ik nog een ruime voorsprong op Alfonso en wij twee op de rest. Maar laat mijn ene foto je niet bedriegen. Als het zou kunnen zou ik zeggen kom langs en bekijk het met je eigen ogen. Maar ja... Stickertje erop. WTF? Je denkt toch niet dat ik echt carbon ga halen? En dan is het nog niet ff stickertje plakken. Allemaal op maat moeten maken. Als je het dashboard van een Rally kent, weet ke dat ik heel fijn heb moeten snijden op de rondjes van de tellers en lampjes mooi te krijgen. En er zit nog relief in het dasboard ook, dus "bedankt" voor je support met ff sticker plakken.
Echt hoor, je mag hem zo lelijk vinden als je wilt, dat is jouw mening/smaak en die respecteer ik. Maar die SF van Peer is niet bijzonder en daarmee bedoel ik dat er niks aan gedaan is. Alleen dingen die je zo kunt kopen en dat is alleen nog maar een uitlaatje ook. Ja me lak is standaard, maar je ziet haast niet meer die origineel zwarte rally's en het is me favoriete kleur, dus die wil ik niet veranderen. Als je wilt stuur ik wel wat meer recentere foto's. Deze zin wat oud en de zijkanten zijn hier nog kaal, op die ene sticker na dan.
Ok dit wordt me laatste reply hierover.
Echt mensen, het maakt me niet uit verder, dit gaat op principes.

Nog ff over de opvoer spullen: Jep je hebt gelijk. Heb niet geinvesteerd in (dure) snelle spullen. Had daar toen geen trek in. Ik reed al 3,5 jaar op 50cc(ja je hoort het goed) op mijn trouwe Amico'tje. Dus dit was voor mij al een hele verademing. Maar ja het went he. Nu zou ik inderdaad nog wel sneller willen. Het is nu sparen en dan ga ik shoppen voor andere krukas+lagers en een snel alu cilindertje. Maar ook dat zal op den duur weer "gewoon" lijken en wil je weer harder. Zo blijf je aan de gang.
PS: Arne, waarom heb je die special Zip van je verkocht?

Too much haters in this world........I'm out!



[This message has been edited by Royal Rally (edited 30 November 2000).]
 
He Arne, ik moet zeggen dat ik me me scooter altijd binnen me woonplaats blijf. HEEL soms kom ik erbuiten, maar ik neem vaak het risico niet. Me scooter is nogal opvallend (geluidje) en ik andere plaatsen ken ik de politie niet zo. Misschien volgend jaar bij de scooterrace van Lelystad?? Ik vind het knap van je dat je 80-90 Km met je scoot rijdt. Zo lang houd ik dat nou ook niet meer uit. Ik heb OV dus meestal pak ik bus en/of trein als ik verder weg moet. Mijn scoot gebruik ik meer voor show, dan als een vervoermiddel.
Dat carbon klinkt zeker interessant. Misschien als ik ooit ergens een stuk zie.
Jij had op je Zip zo'n Malossi remschijf + blokken. Merkte je echt een duidelijk verschil? Ik ga namelijk de Braking 4-zuiger klauw bestellen binnenkort (zoals op De Sprinter van De Jager)weet jij daar iets over?


Ik post nu pas weer,omdat gister op me werk de server plat lag.
 
De server van scooterz.nl lag ook plat, dus tis niet erg.

Als ik zulke lange stukken rijd dan ga ik meestal naar de race, met vrienden, en soms alleen. De langste rit was naar Valkenswaard, dat is echt ver! Wel net zo ver als Lelystad maar zo'n kloteroute. =(

Ik heb mijn scooter verkocht aan Tim van het forum hier, en toen ben ik ff in m'n eentje naar Almere geknald, 120km of zo, in ongeveer 3 1/2 uur gereden. =) Overal over provinciale wegen...heb ook nog een stukje van de ring bij Utrecht meegepakt =)

Maar ik gebruik mijn scooter ook bijna nooit als vervoermiddel, ik heb ook een auto dus ik heb hem niet perse nodig.

Over die remmen, die Brakingschijf is zeker met de bijbehorende remklauw een superaanrader!

Malossi is ook heel erg goed trouwens, je staat in no time stil, hij hapt super!
 
OK bedankt!
Die braking set die ik ga halen is dus die 4-zuiger klauw +220mm schijf. Probleem is alleen dat een Rally AC 10" wielen heeft en de schijf dus niet past (althans, past wel, maar dan past je klauw niet meer) Maar ik bestel toch maar die set want: klauw+schijf 399, alleen klauw 349, maar schijf los +- 200! Dus dan maar 50 piek extra investeren in alvast die schijf. Mocht ik ooit nog aan 13" SR velgen (oude model) komen of Aerox velgjes, dan heb ik vast die schijf. Moet eigenlijk ook nog me standaard rubberen leiding vervangen door kevlar met alu banjo's. Dan zou ik wel aardig moeten remmen...

Aha de scooterz.nl server lag plat, dat is het dus geweest.
 
Aha... k*tserver!

Ik dacht al dat ik gek werd, ik heb jullie gemist
wink.gif
!

Hee Royal Rally, hoe oud ben je dan eigenlijk, als je om te beginnen al 3,5 jaar op een Amico hebt rondgereden?

Ik ben trouwens ook als bijna 21, en ik heb de sch*rft aan mensen die mij KINDERACHTIG (ja, ze zijn er echt) vinden dat ik op m'n 20ste nog scooter rijdt!

Daarom vind ik het bijv. vet als Arne "denkt" dat z'n scootertijdperk voorbij is, en gewoon overnieuw begint! Ben ik niet de enige "ouwe-lul-scooterrijder
smile.gif
"!

Bijvoorbeeld; een vriend van mij verkoopt z'n Rally met 70DR, en koopt een Golf III 1.4. Een half jaar later; Bart, wat is de snelste cilinder die er is, want ik heb een 2e hands Runnertje (een zilveren DD
smile.gif
) op de kop getikt, die Golf vond ik maar saai!

Heeft nu dus 1 Golf III voor het vervoer, en 1 Runner + 70cc Evo + SPL voor de lol....

I love it.

Greetz.
 
Jep hzelfde verhaal voor mij: na 3,5 jaar was mijn scootertijdvoorbij dacht ik. Dat was in 99 toen was ik al 20. Had me rebewijs al,maar ik heb geen auto nodig en anders pak ik onze eigen auto wel. Na 1 MAAND! miste ik me scooter zo erg, dat toen een meisje wat ik ken haar zo goed als nieuwe Rally verkocht, ik die maar gekocht heb. Sindsdien rijd ik lekker scoot! Scooters zijn gewoon te handig op binnen je woonplaats mee te racen. Vooral het geluidje! Op 2 wielen door het leven is beter. (ja ok tenzij het hard regent). Ga ook zeker me motorrijbewijs halen, maar voorlopig zit al me geld in me scoot en ik ben nog lang niet klaar.
En laat die kleine 16 jarige gasten maar lullen. Ze denken dat ze al supergoed kunnen rijden, maar ondertussen. Ik rijd nu meer dan 4 jaar scoot en kan nu ongeveer zeggen dat ik aardig kan rijden. Gastjes zijn net 16, nooit op scoot gereden, kopen meteen andere uitlaat BOEF binnen een week scooter tegen iets aan (pas hier nog meegemaakt met een gast die ik ken, ik zei nog tegen hem, leer rijden, maar nee ze spiksplinternieuw SR werd meteen van een Nardo voorzien en binnen een week had hij zijn scooter voorzien van een mooi gat van voren. (voorkap kompleet aan gort))
Dat zijn trouwens ook de gastjes die hun certificaat al na 10 keer halen. "ja ik dacht dat ik de regels wel wist..." Maar ach, zo waren we allemaal op die leeftijd. En vooral niks van oudere personen aantrekken, want je bent een eigenwijse puber......



[This message has been edited by Royal Rally (edited 01 December 2000).]
 
Back
Top