scooterband demonteren op autobandenapparaat

Status
Not open for further replies.

Erwin280

Well-Known Member
Ik heb hier 2 scootervelgjes liggen van mijn aprilia sr 2000

Ik was van plan ze morgen (zaterdag) te demonteren op mijn werk op een bandenapparaat voor autobanden.

1. Nu ik ze eraf heb zie ik dat het midden van de velg gelijk is met de lengte van de buitenkant in breedte. Autovelgen zijn zeg maar hol. Ik kan het niet echt precies uitleggen maar kan je op een autobandenapparaat een scooterband van de velg halen.

2. nog iets ik ga mijn velgen laten coaten en in mijn voorwiel zit een wiellager. DUH. Kan ik die op een of andere manier afplakken of moet dat hele lager gedemonteerd worden. Zo ja hoe haal je dat eruit.

3. ik wil alvast mijn lagers op mijn krukas slaan alleen bedenk ik net dat ik op mijn werk zo'n drukpers staan kan ik niet beter mijn lagers erop zetten met de drukpers of gewoon mijn lager erop slaan.
 
Advertisement - register to remove this

ja ,als ik een apparaat had deed ik het ook niet zo hoor :p , maar dan moet ik dus eerst in de auto stappen en heen rijden ,en omdat ik de banden vaak bij iemand anders weghaal zien ze mij natuurlijk ook niet graag aankomen daarmee :p

en ik kan sneller de band eraf halen en er weer opzetten dan dat ik heen en weer moet rijden :p

ik zet er regelmatig banden om , in de afgelopen 2 weken iig al 9 keer banden gwewisseld :p
 
Sandor said:
banden eraf kan je doen met een goede kniptang, die banden heb je toch niet meer nodig, anders hoeven ze er ook niet eraf :p
voor de rest kan je doen wat melf zegt

Knip je niet zo 123 door.. +er moet ook weer een band op, dus als dat je niet lukt wil erop wss ook niet...

Maja banden apparaat voor scootervelgen is toch wel gemakkelijker+pippi+
 
banden zijn er al af. Op mijn werk hadden ze blijkbaar een opzetstukje zodat de klauwen hoger liggen en hierdoor raakt het middenstuk de plaat niet.

Het lager moet eruit omdat de velgen gestraalt en gecoat worden. En dan moest het lager eruit volgens melf omdat ie anders kapot gaat vanwege de hoge temperatuur. Dit staat in een van de eerste reacties. schijven heb ik er trouwens al af alleen het wiellager nog. Ik zie een beetje teveel verschillende dingen in het lager :p foto's 9e post

Een lager kan je trouwens toch nog wel opnieuw monteren als ie gedemonteerd is.
 
het beste koop je nieuwe lagers , ze worden er niet beter van als je ze eruit haalt en ze kosten erg weinig , voor dat kleine bedrag zou ik mijn leven niet willen wagen ;)

de lagers tik je er dus zo uit vanaf de andere kant..

alleen is het probleem dat alles gestraald word voor het coaten , dus ook de algerpassingen , dus als ik jou was zou ik zorgen dat je er iets in hebt , ik heb er alu propjes voor gemaakt , maar de oude lagers zou je er ook in je kunnen laten zitten tot na het coaten
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top