Klopt wat Rob zegt, dit alarm wordt gewoon direct op de accu aangesloten. Staat ook een fimpje op You tube hier van@Rob105 ,
ik ben toch zeer benieuwd welke scooter jij dit universele alarm hebt ingebouwd en wel op een manier zodat je niets moet veranderen aan de kabelboom?
Universeel betekent dat de draden van zo'n alarm niet zijn voltooid op een connector van connectoren en indien dit wel het geval is, er de onregelmatige connectoren gemonteerd zitten.
Je scooterkabelboom was al voorbereid voor een alarm en een speciale connector was voorzien waarvoor jij een geschikte connector hebt gekocht van de bestaande contraconnector met de juiste doorverbindingen aangepast door de juiste kabels van dit universele alarm hiërarchie aan te sluiten.
Als ik het mis heb, zou het zeer nuttig zijn, hiervoor een howtio te maken en te publiceren in de rubriek "Resources" van dit forum.
Hoeveel zwaar moet die zekering wezen. En heb je daar een zekeringhouder voor in de handel. Neem aan dat je die tussen de rode draad moet plaatsen zo dicht mogelijk bij de accu???Ah oké, geen startonderbreker, geen aansluiting op de knipperlichten, geen gewijzigde start op afstand, dus enkel een akoestische bewegingsmelder.
Ik zag nergens een zekerheid opgenomen in de voedingsdraden, die zou ik er op zijn minst tussen zetten als je de voedingsdraden direct op de accu aansluit.
Ik denk dat je 3 mAmp bedoelt. 0,03 mAmp is wel heel erg weinig. Dan zou hij in een maand (3x24x30)/1000=2,16 Amp verbruiken. Waarmee er nog genoeg prik in je accu overblijft om te starten. Maar hij gebruikt inderdaad minder dan ik had verwacht. 3 weken zonder druppellader is geen probleem en als ik de lader er dan aanzet staat die binnen no time weer op groen. En het is een lader die maar met een relatief lage stroom laadt.Het stroomverbruik heb ik gemeten en is 0,03 mAh
Klopt! Je hebt gelijk hoor. Ik bedoelde 0,003 A. Per 24u 0,072 A > Wil je nog wat overhouden van een 4 Ah accu dan is 41 dagen wel de max ( dan is er ca 3 A verbruikt). In hoeverre een 4ah accu dan leeg is weet ik niet precies, misschien dan zelfs al te leeg?Ik denk dat je 3 mAmp bedoelt. 0,03 mAmp is wel heel erg weinig. Dan zou hij in een maand (3x24x30)/1000=2,16 Amp verbruiken. Waarmee er nog genoeg prik in je accu overblijft om te starten. Maar hij gebruikt inderdaad minder dan ik had verwacht. 3 weken zonder druppellader is geen probleem en als ik de lader er dan aanzet staat die binnen no time weer op groen. En het is een lader die maar met een relatief lage stroom laadt.
Enige dat ik wat irritant vind is dat volgens de gebruiksaanwijzing je de gevoeligheid van het alarm kunt instellen. Alleen merk ik daar niks van, welke stand ik ook instel. Hij is best gevoelig en als iemand de deur van de garage wat hard dichtdoet dan gaat hij al staan loeien. Maar ach voor die paar centen moet je ook weer niet al te kritisch zijn.