Scooter zuipt als een achtelijke

Dus omdat jij wel eens een race blokje bouwt heb je zelfs meteen verstand van dingen die je niet getest hebt.(Knap)
Jij roept zonder het zeker te weten dat je die gaatjes hoort, terwijl ik erbij zeg dat je ze niet hoort tov het uitlaat geluid.
Ding 1 waar jij dus eigenwijs in bent ik niet.
Ik heb er 3weken geleden nog mee op roller gestaan en hij was stillen dan een helemaal standaard viva van een meisje die er daarna werd op gezet.
Dus dan kan ik zonder eigenwijs te zijn zeggen dat je dom lult want die gaatjes hoor je dus NIET.

Punt 2 roep je er meteen bij dat de gaatjes en dus extra lucht niet helpen, terwijl ik het al tig keer getest heb, en ie minder vel werd naarmate ik gaatjes dicht plakte.
Dus das ook gewoon eigenwijs van jou kant en logisch dat ik me daarop verdedig, want jij veegt 2dingen die ik proef ondervindelijk vast heb gesteld van de kaart met woorden.
En zou uberhout niet weten waar jij mij een verwijt wil maken van eigenwijsheid? want ik zeg en meld iets wat ik vast gesteld heb.

Jij hebt alleen maar woorden om het te ontkrachten en dan ook alleen in de eigenwijs vorm.
Want je roept alleen dat het onzin is wat ik reply als ik er daarna op in ga kom je niet met feiten, nee je gaat zielig in de verdediging dat je wel weer verder gaat met je raceblokjes en daarmee wil aangeven hoe goed je bent en je dit dus ook gewoon beter weet.

Tewijl je beter met een goed argument zou kunnen komen ipv respeckt verwachten omdat je wel eens een race blokje bouwt.
Je ontkracht iets wat ik vast gesteld heb dus kom dat met argumenten ipv dat je wel eens race blokjes bouwt dat heeft er namelijk niks mee te maken.
En je geeft zelf al aan dat afstellen en een blokje opbouwen niks met elkaar te maken hebben.

de hele opbouw van het blok en alle onderdelen er omheen zijn JUIST de basis voor de latere resultaten ,en de afstelling die je moet gaan gebruiken , ALLES in het blok heeft hier invloed op..

over testen gesproken , proefondervindelijk ben ik al ruim 15 jaar bezig in de scooters , heb er jaren in gewerkt , zelf op gereden , is mijn hobby altijd geweest ,en daarnaast heb ik veel rondgelopen bij verschillende races , 50cc, 70cc , 125cc wegracers , classicracer , in de jaren heb ik heel wat aan dit spul gesleuteld en zelf 4 jaar geraced en dus ook zelf gemaakt en afgesteld e.d. ...

dat is mijn achtergrond , je kunt dus wel nagaan dat ik niet uit mijn nek lul als ik zeg dat je ZONDER gaten te boren dit ook netjes kunt afstellen , ZELFS een 21mm....

mja , goed , zoals ik al eerder zei , ik verspil mijn tijd hier gewoon en ga dus weer in mijn schuur mijn eigen dingen doen , en/of andere mensen op het forum helpen die wel goed geholpen willen worden...

verder kun je van afstand nooit een brommer maken , als het echt zo'n probleem is om zo'n ding goed klaar te maken zit er of gewoon iets fout (of meerdere dingen tegelijk) , of je kunt niet afstellen , of beide..

en afstellen is juist belangrijk , je moet gewoon sproeiers , naalden , stationairsproeiers etc. etc. op voorraad hebben en gaan testen , net zo lang tot je eruit bent. en dat kan in dit geval (afgezien van het feit dat de aansluiting anders is dan std carb) gewoon met een geheel std filter.

je moet ook goed nadenken wat er gebeurd , en dat word hier niet gedaan , want naar een carb kijken en eruit op maken dat als de kelk groter is dat ie dan meer lucht aanzuigt is natuurlijk onzin , ga dan eerst eens goed na hoe alles werkt , en waarom het doet wat het doet....
 
Nuttige post. Heb ik erg veel aan. Dus niet. Je komt me alleen maar vertellen wat jij allemaal weet van scooters en zo, en dat je al 15 jaar ervaring hebt. Wat heeft die info te maken tot betrekking van me post? Totaal niets. Dus schiet er ook niks mee op.

Als je me niet kan vertellen hoe het afgesteld zou moeten worden. Of enige infomatie kan verstrekken van waar ik ongeveer moet beginnen. Maar om alleen maar elkaar in de nek te vliegen schiet niet op.

Dus geeft eens een beschrijving waar je zoal op moet letten. En eventueel ongeveer denkt wat ik zou kunnen proberen.
 
Ik zou het probleem niet durven zeggen dan zou ik hem moeten zien en horen want je probleem kan alle kanten op.
Ik wou je alleen een tip doen dat een stage6 spruit beter is dan het spruit wat je wil bevestigen en de foto erbij zodat je kan zien dat orgineel filter ook behouden kan worden.

En dat melf dan meteen roept dat die gaatjes wel lawaai maken terwijl ik duidelijk zeg van niet en dat ze ook niet zouden bijdragen terwijl ik duidelijk weet van wel.
Moest ik me daar wel even op verdedigen zeker als ie mij ook nog eigenwijs noemt terwijl ik niks eigenwijs zei.

En wat die 15 jaar ervaring ermee te maken heeft weet ik ook niet, ik was op m,n 13e ook al batavusjes aan het opvoeren en das nu ook 15jaar terug.
En ik verdiep me op alles met 2takt, motors, auto,s, alles zolang het maar geen 4takt is:) Maar dat wil niet zeggen dat ik alles beter zou weten en dingen kan ontkrachten die anderen vast gesteld hebben.
Tenmiste zo voel ik dat niet.


Maar goed om ontopic te gaan.
misshien dat er een keerring lek is?
En anders zou ik cilinder, carb, spruit alles eens opnieuw monteren dat je zeker weet dat daar geen fouten inzitten.
En controlleer of je vacuum stysteem wel helemaal oke werkt.
En anders zou ik het ook niet weten, kan ook zo iets electronisch wezen ik weet niet hoe het hoort als ie loopt.
 
Last edited:
Nuttige post. Heb ik erg veel aan. Dus niet. Je komt me alleen maar vertellen wat jij allemaal weet van scooters en zo, en dat je al 15 jaar ervaring hebt. Wat heeft die info te maken tot betrekking van me post? Totaal niets. Dus schiet er ook niks mee op.

Als je me niet kan vertellen hoe het afgesteld zou moeten worden. Of enige infomatie kan verstrekken van waar ik ongeveer moet beginnen. Maar om alleen maar elkaar in de nek te vliegen schiet niet op.

Dus geeft eens een beschrijving waar je zoal op moet letten. En eventueel ongeveer denkt wat ik zou kunnen proberen.

zet eerst eens de std carb erop en kijk wat die doet , als ie daar goed mee loopt en stukken minder zuipt ligt het aan de 16mm , doet ie nog hetzelfde weet je dat je ergens anders moet zoeken...
 
zet eerst eens de std carb erop en kijk wat die doet , als ie daar goed mee loopt en stukken minder zuipt ligt het aan de 16mm , doet ie nog hetzelfde weet je dat je ergens anders moet zoeken...
Is dit drama nou nog gaande, hij blijft maar vragen/zeuren. Maar de tips die hij krijgt probeert hij niet. Laat die gozer het lekker zelf uitzoeken als je het mij vraagt, wat een onzin dit.
 
zet eerst eens de std carb erop en kijk wat die doet , als ie daar goed mee loopt en stukken minder zuipt ligt het aan de 16mm , doet ie nog hetzelfde weet je dat je ergens anders moet zoeken...

Is precies het zelfde van DR70 naar orginele cilinder gaan.Het lijkt mij dat een grotere carb op peugeot (bijv 17,5mm) best goed en zuinig te krijgen is op peugeot. Daarvoor hoef ik echt niet terug naar 12mm.
 
sinds ik dit topic doorlees, heb ik al een halve zak chips op.... In diezelfde tijd had ik ook een carb. kunnen verwisselen...
Op empirische wijze heb ik vastgesteld dat gaten boren in luchtfilterbakken resulteerde in een toename van het aantal decibels.
Verder is het niet zo dat per defenitie een 17,5/16 meer lucht/brandstof transporteerd dan een 12mm. De stromingssnelheid van een 12 kan dusdanig hoger liggen, dat dit geheel gecompenseerd word.
 
Is precies het zelfde van DR70 naar orginele cilinder gaan.Het lijkt mij dat een grotere carb op peugeot (bijv 17,5mm) best goed en zuinig te krijgen is op peugeot. Daarvoor hoef ik echt niet terug naar 12mm.


Jamaar hij bedoeld dat als ie met de 12 beter loopt dat je dan weet dat de 16 niet klopt want een carb kan ook stuk of min wezen ondanks dat ie er goed uitziet.
En anders moet je eens langs een scooterzaak gaan, want de scooter zaak hier in de buurt had voor 50 euro een heel eind gekomen qua carb monteren en checken cq afstellen.

@ost-puch
Ik heb op empirische wijze getest dat het niet zo is en heb zelfs 2pigs die dat met me eens waren:)
Want een viva van een 16jarig meisje die helemaal standaard was en en keurig 43km liep maakt meer herrie als mijn snor met 45km op de rollerbank.
 
Is dit drama nou nog gaande, hij blijft maar vragen/zeuren. Maar de tips die hij krijgt probeert hij niet. Laat die gozer het lekker zelf uitzoeken als je het mij vraagt, wat een onzin dit.

eigenlijk wel heh...

anders stuur ik m door naar da mol tuning ;)
 
Vandaag de vario eraf gehad, de keering was idd schuin gaan zitten. Waarom weet ik niet want hij zat er wel goed erin. Maar er was geen lek te zien, zat dus wel helemaal dicht.

Dus net even een nieuwe erin gezet. Ik laat het wel weten als het beter loopt.
 
Back
Top