Scooter wilt niet starten na vervanging van een pakking bij de zuiger

User50

New Member
Hallo,

Ik heb paar dagen geleden mijn scooter uit elkaar gehaald om een pakking te vervangen, omdat er een scheur in zat. Nu heb ik de pakking vervangen, mijn scooter op tijd gezet, mijn bougie op vonk gecheckt en toch wil die nog niet starten...... De scooter draait gw goed rond, in de zin van 'hij is niet verkeerd op tijd gezet'. Ik had zelf gehoord van te weinig compressie op het internet, maar wat zou ik dan nog kunnen controleren naast de bougie en op tijd zetten? Ik hoor graag.

Nog ff handig om er bij te vermelden: bij het elektrisch starten maakt de scooter een ander geluid, dan normaal?

Het gaat om een Vespa lx50 4t.
 
Advertisement - register to remove this

Bij deze wat foto's van mijn zuiger kop. ik heb dus al nieuwe zuigerveren om mijn zuiger gedaan. Ziet mijn zuiger er nog goed uit of is die ook beschadigd. Ik wil namelijk niet dat als ik mijn nieuwe cilinder kop erop op zet dan mijn zuiger weer mijn klep op een of andere manier kan beschadigen. PS; die lichte krasjes zijn van het schoonmaken. Ik hoor graag.IMG_9033.jpegIMG_9031.jpegCF478541-541B-49D6-9A56-F33FEE91B913.jpeg
 
Horen die deuken in de zuiger te zitten?

Ken wel wat auto's met uitsparingen in de zuiger voor de kleppen, maar bij brommer, nog niet gezien.

Ikzelf zou het vervangen!
 
Oke, weer wat geleerd :tonguewink:

Zou verwachten dat als het hoort ze niet op de rand van de zuiger zouden zitten, en parallel aan elkaar zouden zitten. Vind dit er vreemd uitzien. Maar als jullie zeggen dat het klopt zal het wel zo zijn!
 
Back
Top