Scooter wilt niet meer starten

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo.
Mijn scooter wil niet meer starten ik de carburateur heb verwijderd.
mijn scooter hapte namelijk terug als op topsnelheid ree dus iemand had mij vertelt grotere sproeier te plaatsen.
Ik heb dat gedaan maar nu wil hij niet meer aan wat ik ook probeer bougie is gewoon goed Vonkt ook gewoon.
Ik heb mijn accu al vervangen voor een volle maar het werkt nog niet.
4takt scooter baotian
80 cc
 
Advertisement - register to remove this

Heb je wel genoeg compressie , en voel je hem zuigen als je je hand aan de carb aansluiting van het luchtfilter houdt?
Is de vlotterbak vol met benzine , komt er benzine uit de benz slang als je hem start ? Probeer hem eens te starten met een spuitje remmenreiniger . Heb je al eens de kleinere sproeier terug gezet. Allemaal dingen om eens te proberen.
En tot slot , je niet laten bijten als je op topsnelheid rijdt
 
Hallo Aidan,

Leuk om te zien dat je het forum toch maar weer eens probeert nadat je toch erg negatief erover was.

Is je scooter ineens uitgevallen tijdens het rijden? Wat bedoel je met terug happen op topsnelheid?
Als je er nu een te grote sproeier in hebt gezet dan kan het zijn dat hij nu teveel krijgt en daarom verzuipt.

Tot horens,:grimacing:
 
Hallo Aidan,

Leuk om te zien dat je het forum toch maar weer eens probeert nadat je toch erg negatief erover was.

Is je scooter ineens uitgevallen tijdens het rijden? Wat bedoel je met terug happen op topsnelheid?
Als je er nu een te grote sproeier in hebt gezet dan kan het zijn dat hij nu teveel krijgt en daarom verzuipt.

Tot horens,:grimacing:
Ook bedankt voor u antwoord
Als ik op topsnelheid rij voor 10 sec dan schiet me scooter gewoon terug.
En na een paar seconden wil die weer naar de top toe
Ik zal het zometeen nog maar eens proberen aan de praat te krijgen.
Post automatically merged:

Wat voor maat sproeier had je eerst? en welke heb je nu?
danku voor u antwoord
Ik had eerst als ik het goed kon zien 68 en nu 70 de maten zijn moeilijk te lezen.
 
Het is belangrijk om goed te begrijpen wat er is gebeurd op topsnelheid.

Hoeveel km komt hij terug?

Stottert hij (verbranding.)
valt hij terug in toeren?(vermoedelijk overbrenging.)
DDe topsnelheid is 70 en als ik daar op blijf zitten klinkt het net alsof hij zichzelf verzuipt.
Post automatically merged:

Is er meschien iets verkeerd aangesloten?
 

Attachments

  • 20211220_162116.jpg
    20211220_162116.jpg
    171.8 KB · Views: 13
DDe topsnelheid is 70 en als ik daar op blijf zitten klinkt het net alsof hij zichzelf verzuipt.
Post automatically merged:

Is er meschien iets verkeerd aangesloten?
Niet dat ik zo zie, misschien wat meer fotos maken van de zijkant enzo, maar haal alsjeblieft die powerfilter eraf en zet gewoon je normale luchtfilter erop. Maakt alleen maar herrie...
 
Niet alleen heeft een powerfilter een hoop herrie. Het zorgt er ook voor dat de scooter moeilijk af te stelllen valt. Als hij nu op top een bwoaaaaap geluid maakt en dan inhoud dan is dit aan het powerfilter te wijten. Een standaard filter proberen en dan is je probleem waarschijnlijk opgelost of minder.
 
Niet dat ik zo zie, misschien wat meer fotos maken van de zijkant enzo, maar haal alsjeblieft die powerfilter eraf en zet gewoon je normale luchtfilter erop. Maakt alleen maar herrie...
Zal ik proberen maar word dan mijn topsnelheid niet bijinvoeld?
Post automatically merged:

Niet alleen heeft een powerfilter een hoop herrie. Het zorgt er ook voor dat de scooter moeilijk af te stelllen valt. Als hij nu op top een bwoaaaaap geluid maakt en dan inhoud dan is dit aan het powerfilter te wijten. Een standaard filter proberen en dan is je probleem waarschijnlijk opgelost of minder.
Ik zal testen met normale lucht filter
 
Back
Top