Scooter wil maar niet starten

Skaffa079

Member
Goedenmiddag ik heb een beetje hulp nodig,

Ik ben bezig met een turbho cd50
Hij vonkt, krijgt benzine, heeft compressie, krukas staat op tijd met nokkenas, kleppen staan gesteld maar ik weet het even niet meer zou iemand een idee kunnen hebben wat t misschien zou kunnen zijn? Het is eem 4takt met eigelijk beetje standaard chinees gy6 blok

Alvast hartelijk dank voor de hulp
 
Advertisement - register to remove this

Dan waarschijnlijk je bobine, ik heb hetzelfde probleem gehad laatst. Schrale troost, ze kosten maar een euro of 8 online, excl verzending. Je krijgt dan de bobine inclusief bougiekabel en dop in 1.
 
Soms kunnen dingen heel simpel zijn: het staafje in de bougie is rot. Vervang de bougie eens door een nieuwe (en niet steeds wisselen met een andere die je nog in de bak had liggen :)) Of een breuk in je bougiekabel. of de bougiedop maakt geen goed contact met de bovenkant van de bougie of met de draad. Test: draai je bougie eruit en laat hem in de bougiekap zitten, leg de bougie op de cylinder en start. Als het goed is zie je dan een vonkje heen en weer springen, maar de vraag is, is dat vonkje sterk genoeg, vandaar mijn opmerking over een geheel nieuwe bougie. Bovendien moet de bougie aansluiten bij je setup, qua schroefdraad kan het wel passen maar het cijfer moet ook nog kloppen :cool:
 
Last edited:
Soms kunnen dingen heel simpel zijn: het staafje in de bougie is rot. Vervang de bougie eens door een nieuwe (en niet steeds wisselen met een andere die je nog in de bak had liggen :)) Of een breuk in je bougiekabel. of de bougiedop maakt geen goed contact met de bovenkant van de bougie of met de draad. Test: draai je bougie eruit en laat hem in de bougiekap zitten, leg de bougie op de cylinder en start. Als het goed is zie je dan een vonkje heen en weer springen, maar de vraag is, is dat vonkje sterk genoeg, vandaar mijn opmerking over een geheel nieuwe bougie. Bovendien moet de bougie aansluiten bij je setup, qua schroefdraad kan het wel passen maar het cijfer moet ook nog kloppen :cool:


Een vonkje buiten de cilinder is anders omdat er geen druk is.
Dus de sterkte kan je dan niet aflezen.
 
Als er benzine uit het slangetje loopt als je kickt, wil dit niet zeggen dat deze brandstof ook tot in de cilinder komt.

Heb je de carburateur al eens bekeken en schoon gemaakt?

Verder als je een aantal startpogingen hebt gedaan is de bougie dan vochtig?
 
Soms kunnen dingen heel simpel zijn: het staafje in de bougie is rot. Vervang de bougie eens door een nieuwe (en niet steeds wisselen met een andere die je nog in de bak had liggen :)) Of een breuk in je bougiekabel. of de bougiedop maakt geen goed contact met de bovenkant van de bougie of met de draad. Test: draai je bougie eruit en laat hem in de bougiekap zitten, leg de bougie op de cylinder en start. Als het goed is zie je dan een vonkje heen en weer springen, maar de vraag is, is dat vonkje sterk genoeg, vandaar mijn opmerking over een geheel nieuwe bougie. Bovendien moet de bougie aansluiten bij je setup, qua schroefdraad kan het wel passen maar het cijfer moet ook nog kloppen :cool:
De bougie die er in zit is met een hittegraad 8 lijkt me voldoende aangezien de scooter nou niet echt is opgevoerd het is niet dat die 80 of 90 loopt dan kan ik inderdaad misschien beter een 9 nemen maar dat is niet het geval maar inderdaad misschien een nieuw bougietje
Post automatically merged:

Als er benzine uit het slangetje loopt als je kickt, wil dit niet zeggen dat deze brandstof ook tot in de cilinder komt.

Heb je de carburateur al eens bekeken en schoon gemaakt?

Verder als je een aantal startpogingen hebt gedaan is de bougie dan vochtig?
Carb is inderdaad schoon ik heb m even laten weten in benzine (natuurlijk helemaal uit elkaar) sproeier nog ff voor de zekerheid goed doorgeprikt en daarna nog de hele carb uitgespoten met remereiniger om ook de doorgangen door te spuiten
En ja hij wordt wel een beetje vochtig ja maar vonkt wel
 
Back
Top