Scooter wiel draait automatisch als die warm is maar stationar niet (opgelost)

Aidan384838

Well-Known Member
HHallo allemaal jullie kennen mij nu wel.
ik heb sinds gister problemen met me scooter normaal vind ik een probleem niet zo super erg maar nu is het wel gevaarlijk me scooter ging eerst 2 keer kicken aan een bleef lopen nu moet ik me gas open gooien om hem als die koud is.
om. Hem ststionair te laten lopen lekker handig dus. Volgende probleem is dat het achterwiel mee gaat draaien als die warm is. Levensgevaarlijk vind ik dit zelf zou iemand mij kunnen helpen.
het gaat om een 4 takt 80 cc scooter
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij toch een kwestie van afstellen , bij mijn gy6 loopt ook het achterwiel mee bij het starten , omdat hij op de choke loopt. Maar ik kan de rem inknijpen en dan staat hij stil , en blijft de motor gewoon lopen. Loopt dan op de choke met volgens mijn ali toerenteller rond 3500 rpm
Maar na ± 1 min is het toerental zover gedaald ( rond 2000 rpm) dat het wiel stilstaat. Werkt je choke wel goed , omdat je vol gas moet geven wil hij blijven lopen.
Wat is de maat van de stationair sproeier?
 
HHallo allemaal jullie kennen mij nu wel.
Inderdaad, je hebt nog steeds de edit-knop niet gevonden!

En inderdaad, carburateur goed afstellen als de motor op temperatuur is en "de enricher" controleren.
Verder controleren op valse lucht, controleren of je luchtfilter lekvrij aangesloten zit en of je luchtfilter schoon is.
 
Lijkt mij toch een kwestie van afstellen , bij mijn gy6 loopt ook het achterwiel mee bij het starten , omdat hij op de choke loopt. Maar ik kan de rem inknijpen en dan staat hij stil, en blijft de motor gewoon lopen. Loopt dan op de choke met volgens mijn ali toerenteller rond 3500 rpm
Maar na ± 1 min is het toerental gedaald ( rond 2000 rpm) dat het wiel stilstaat. Werkt je choke wel goed , omdat je vol gas moet geven wil hij blijven lopen.
Wat is de maat van de stationaire sproeier?
Ik denk dat mijn schroef kapot is dan wil ik eigenlijk alleen maar de stationaire schroef aangepast.
de sproeier voor stationair weet ik niet maar daar heb ik ook niet aangezeten.
zou ik een choke van een andere carb kunnen pakken van een 24 mm carb. Ik heb zelf volgensmij er nu 18 onder
Post automatically merged:

Inderdaad, je hebt nog geen rossen de edit-knop niet gevonden!

En inderdaad, carburateur goed afstellen als de motor op temperatuur is en "de verrijker" controleren.
Verder controleren op valse lucht, controleren van je luchtfilter lekvrij aangesloten zit en van je luchtfilter schoon is.
GGa ik proberen dankjewel voor de moeite.
Post automatically merged:

Inderdaad, je hebt nog steeds de edit-knop niet gevonden!

En inderdaad, carburateur goed afstellen als de motor op temperatuur is en "de enricher" controleren.
Verder controleren op valse lucht, controleren of je luchtfilter lekvrij aangesloten zit en of je luchtfilter schoon is.
Hoe bedoel je de editknop?
 
Alleen de stationair schroef aanpassen is geen optie , je zal moeten zorgen dat ook je mengsel schroef goed functioneerd.
Je hebt nu het stationaire toerental zo hoog gezet waarschijnlijk , dat hij veel te veel gas geeft en daardoor het wiel meedraait.
 
Alleen de stationair schroef aanpassen is geen optie , je zal moeten zorgen dat ook je mengsel schroef goed functioneerd.
Je hebt nu het stationaire toerental zo hoog gezet waarschijnlijk , dat hij veel te veel gas geeft en daardoor het wiel meedraait.
Ik heb van een vriend gehoor dat me choke blijft hangen.
Heb je voor een choke automatisch accu stroom nodig?
 
Nee deze komt uit je stator als de motor loopt. Om te testen kun je wel een accu gebruiken. Ook zou ik even meten als de scooter loopt , of je dan spanning hebt op de connector van de choke. Staat daar geen spanning op ( let op scooter moet lopen) , dan eerst dit nakijken , dan doet de choke ook niets , en blijft het mengsel verrijken
 
Nee deze komt uit je stator als de motor loopt. Om te testen kun je wel een accu gebruiken. Ook zou ik even meten als de scooter loopt , of je dan spanning hebt op de connector van de choke. Staat daar geen spanning op ( let op scooter moet lopen) , dan eerst dit nakijken , dan doet de choke ook niets , en blijft het mengsel verrijken
Ik ga kijken. Ik laat het weten
 
Nee deze komt uit je stator als de motor loopt. Om te testen kun je wel een accu gebruiken. Ook zou ik even meten als de scooter loopt , of je dan spanning hebt op de connector van de choke. Staat daar geen spanning op ( let op scooter moet lopen) , dan eerst dit nakijken , dan doet de choke ook niets , en blijft het mengsel verrijken
Ik heb voor nu niks gevonden
 
De naald moet ook langzaam uitschuiven , dan is de choke oke .
Dus zorgen dat de luchtschroef gangbaar is en je hem goed kan afstellen.
 
Draai de luchtschroef helemaal in en dan 1,25 / 1,5 slag uit. De stationair schroef indraaien zodat de motor blijft lopen.( boven op de halve maan waar je gaskabel aan zit)
Rijden tot de motor op bedrijfstemperatuur is , en dan de stationair schroef terug draaien zodat de motor juist blijft lopen . Stel dan de luchtschroef tot het stationair toerental zo hoog mogelijk is. Stationair schroef weer terug draaien en nog eens proberen ( met de luchtschroef) zo hoog mogelijk stationair te laten lopen. Tot slot de stationair sproeier zover indraaien dat de motor rond de 1900 toeren zit. Je achterwiel staat dan stil.
 
Last edited:
Ga ik proberen na school bedankt voor de hulp ik laat het horen
Post automatically merged:

Draai de luchtschroef helemaal in en dan 1,25 / 1,5 slag uit. De stationair schroef indraaien zodat de motor blijft lopen.( boven op de halve maan waar je gaskabel aan zit)
Rijden tot de motor op bedrijfstemperatuur is , en dan de stationair schroef terug draaien zodat de motor juist blijft lopen . Stel dan de luchtschroef tot het stationair toerental zo hoog mogelijk is. Stationair schroef weer terug draaien en nog eens proberen ( met de luchtschroef) zo hoog mogelijk stationair te laten lopen. Tot slot de stationair sproeier zover indraaien dat de motor rond de 1900 toeren zit. Je achterwiel staat dan stil.
Ik ga vragen of iemand dit voor me kan doen. Ik vind dit nog beetje eng
Post automatically merged:

Draai de luchtschroef helemaal in en dan 1,25 / 1,5 slag uit. De stationair schroef indraaien zodat de motor blijft lopen.( boven op de halve maan waar je gaskabel aan zit)
Rijden tot de motor op bedrijfstemperatuur is , en dan de stationair schroef terug draaien zodat de motor juist blijft lopen . Stel dan de luchtschroef tot het stationair toerental zo hoog mogelijk is. Stationair schroef weer terug draaien en nog eens proberen ( met de luchtschroef) zo hoog mogelijk stationair te laten lopen. Tot slot de stationair sproeier zover indraaien dat de motor rond de 1900 toeren zit. Je achterwiel staat dan stil.
Wst is een halve maan?
 
Last edited:
De half ronde schijf waar je gaskabel ingehaakt is aan de carburateur. Als je iemand vindt die je helpt , kijk dan goed mee en laat je alles goed uitleggen , dan kan je als je weer eens de carb af moet stellen het zelf doen. Dit gebeurt ook wel als je van het koude naar het warme jaar getijde gaat. En omgekeerd natuurlijk.
 
Ik heb zoveel mogelijk mee gekeken alleen de lucht schroef staat niet goed als die helemaal uit gedraaid staat valt de scooter uit.
Als die helemaal in is en daar tussen hoor je geen verschil dus we weten het ook niet meer
 
Het is een tip om aan de steel van de schroevendraaier een 'vlaggetje' te plakken met duct tape. Dan kun je beter zien hoever een halve of hele slag is.
Als de luchtschroef niets doet, heb je mss valse lucht.
Dan moet je met deo op de carburateur en aansluitingen spuiten en opletten of het toerental eventjes veranderd.
 
Back
Top