Scooter werkt niet

Midia_123

Well-Known Member
Hallo,
Ik wou graag mijn bougie vervangen, dus legde mijn scooter op grond en toen begon ik te sleutelen, maar ik kreeg hem niet open. Daarna begon ik iets te ruiken, dus zette ik hem recht en zag ik opeens een grote plas benzine liggen op de grond.
Dat kwam denk ik door mijn benzinetank.
Maar toen ik hem wou starten, druipte iets uit mijn luchtfilter, ik weet niet was het was, mss komt het omdat ik heel de tijd tegen de luchtfilter botste???
Daarna wou ik hem starten, maar het ging met moeite, er kwam opeens superveel blauwe rook uit de uitlaat wat niet het geval moet zijn, want ik had hem een uur geleden nog gestart.
Dus waar kan het aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Midia,

Wanneer je de scooter op de grond legt kan de benzine er via de overloop eruit lopen.

Kan je de bougie niet bereiken via een klepje/kapje of via de helmbak ?

Volgens mij moet dit bij ieder scooter kunnen.

De blauwe rook is waarschijnlijk het gevolg doordat er teveel benzine in de vlotter is gelopen tijden het neerleggen van de scooter.

Deze is er dan onverbrand uitgespoten.

Maar wat bedoel je met:
" toen ik hem wou starten, druipte iets uit mijn luchtfilter, ik weet niet was het was, mss komt het omdat ik heel de tijd tegen de luchtfilter botste??? "

Laat ook ff weten welke scooter je hebt en/of plaats foto's van deze.

TIP:

In je Avatar kan je deze gegevens plaatsen zodat deze altijd zichtbaar zijn bij al je vragen en antwoorden.
 
Last edited:
Nee, er is geen probleem, er druipt niets meer uit, ik heb hem 2u laten staan en er ligt niets meer op grond.
Is dat schadelijk? Onverbrand eruitgespoten?
Ik heb een MBK Nitro van 2004
50cc, 4.5g rollen.
 
Is niet schadelijk, alleen jammer van de benzine.

Elke verloren druppel is er één waar je niet op kan rijden !!!

Dat is het enige....

Trouwens...

...mooie scooter zo'n MBK Nitro !!!
 
Danku, maar ik heb alleen problemen met starten, de carb is juist schoongemaakt, ik weet niet wat het probleem kan zijn, het duurt gewoon lang om te starten.

Hier heb je trouwens een foto:
 

Attachments

  • S1.JPG
    S1.JPG
    90.2 KB · Views: 4
  • S3.JPG
    S3.JPG
    106.7 KB · Views: 5
  • S6.JPG
    S6.JPG
    105.7 KB · Views: 4
  • S4.JPG
    S4.JPG
    117.4 KB · Views: 5
  • S2.JPG
    S2.JPG
    107.7 KB · Views: 3
Wat is het precieze probleem met starten ?

Via kick of elektrisch ?

Ik heb een foto toegevoegd waar het klepje/kapje bij mijn scooter zit om de bougie te vervangen.

Laat ff weten of dit bij jou ook zo is...2012-08-19 17.09.04.jpg
 
Dan kan ik je bij dezen niet verder helpen.

Ik hoop dat anderen dit wel kunnen.

Anders dien je naar een scootershop of dealer te gaan want die kan je verder helpen.

Succes verder en houdt ons op de hoogte hoe dit afloopt....
 
Over die blauwe rook hoef je je niet zoveel zorgen te maken, na 1 keer ff op snelheid komen is die rook weer weg of je gebruikt slechte olie.

Ik weet ook niet precies wat je bedoelt met je luchtfilter, maar dat zal dan heel eventjes geweest zijn en daar heb je nu vast geen last meer van. Kan benzine zijn die gemengd is met de troep uit je filter, dat het er vreemd uitziet. Wat ook zo kan zijn is dat je bij het schoonmaken van je carburateur je de vlotter er verkeerd in hebt gezet en dat daardoor die benzine in je luchtfilter is gekomen.

Dat die met moeite start komt omdat je vlotterbakje weer opnieuw moest vollopen, omdat die zoals gezegd via de overloopjes is leeggestroomd.

Dus even je vlotter nakijken en daarna is volgens mij je probleem opgelost.

Succes
 
Oke, ik zal er in het vervolg op letten, ik ga hem toch maar door de dealer laten doen, kost €10, is niet veel.
Maar ik heb wel opgemerkt dat er rook uit mijn uitlaat komt als hij warm is. Waaraan kan het liggen?
 
Teveel olie of het ligt aan de kwaliteit van de olie.

Ik weet niet wat je voor olie gebruikt, ik vermoed olie die ze bij het tankstation hebben?
Dat rookt vaak ook wel een beetje, dat van BP tenminste.

Of de afstelling van de kabel van je olie is niet goed. Ga daar niet zelf mee lopen prutsen zeg ik je alvast.
 
Last edited:
Back
Top