Scooter weerstand bij stationair (niet altijd)

Scennix

Well-Known Member
wanneer ik wegrijd van stilstand stottert de scooter altijd even de eerste 1-2 seconden, trekt daarna super goed door en tijdens rijden is het perfect (geen problemen). Bij stationair voor stoplichten en dergelijke voel ik dat de scooter zichzelf vooruit probeerd te duwen en voel onder me kont dan wat weerstand. Dit is pas sinds de laatste 2-3 duizend km. Misschien te veel olie die dit veroorzaakt oid?

kymco agility 50
90 cc
Snelle onderdelen

35.000 km +-
 
Advertisement - register to remove this

Als de scooter zich vooruit probeert te trekken bij stilstand loopt hij te hoog stationair of er scheelt iets met je koppeling.
Misschien zijn de veertjes versleten of losgeschoten/gebroken en is dit misschien ook de reden waardoor de scooter een beetje stotterd omdat de koppeling te vroeg of niet goed aangrijpt.
 
Ik rijd ook met de wat potentere GY6 varianten, en soms werkt het voor mijn scootertjes goed dat ik even de koppelingssegmentjes schoon schuur (heel lichtjes hoor) en binnenzijde koppelingsbel schoon wrijf.
Groet,
 
stotteren in de eerste paar seconden is vaak de luchtschroef afstelling. Je kan die opnieuw afstellen. Of/en de carb en luchtfilter schoonmaken want die schroef gaat niet vanzelf losser of vaster zitten, dus iets is misschien een beetje verstopt waardoor de afstelling anders is.
 
Het zou de luchtschroef niet moeten zijn, want namelijk als hij op de bok stationair loopt gaat het wiel draaien maar die stopt ook met draaien na 20 seconden. Dan zou die dus moeten blijven draaien in dag geval toch?
We zouden het probleen dus eerder bij de koppeling moeten zoeken?
 
Loopt hij dan ook heel onregelmatig in toeren? Anders is het waarschijnlijk wel de koppeling.
Stopt hij echt helemaal met draaien? Want dat hoort ook weer niet

nee loopt vgm gewoon steady kwa touren. Als ik hen van koud opstart loopt hij ook langzaam op. Is dit iets wat ik zelf kan gaan doen of niet
Post automatically merged:

Ik ga er zometeen even op rijden en dan laat ik weten hoe en wat, maak misschien even een video.
 
Misschien dat we met deze toevoeging de spijker op de kop slaan:

heb vandaag weer een stuk gereden en ja hij staat waarschijnlijk iets te rijk afgesteld, maar kan dat andere beter anders formuleren. Hij heeft moeite om uit stilstand te vertrekken.
 
Dat zou dan de luchtschroef kunnen zijn. Maar ik had precies ditzelfde probleem met een injectie. Had toen +2000rpm trekveren en 8gr sliders, toen ik er 9gr sliders in had gedaan was die grote dip vanuit stilstand ineens weg. Dus misschien zijn de rollen versleten ofzo?
 
Back
Top