Scooter vonkt slecht na kortsluiting

Slippers

beunhaas
Ik ben in bezit van een zip type 3 2t uit 2005, en sinds een paar dagen wil mijn scooter niet meer starten. Ik heb een week geleden per ongeluk massa gemaakt met mn draadje van mn achterknipperlicht waardoor mn zekering van 10A kapot ging. Dit vervangen met een 15A zekering (weet het zal vandaag juiste zekeringen halen) maar hij maakte nog steeds geen contact (elektra deed het compleet niet) totdat achter kwam dat massa maakte met die ene kabel. Heb kabel opnieuw gesoldeerd en zekering gecheckt deze was niet doorgebrand (heeft dus wel stroom doorgelaten terwijl kortsluiting maakte), en daarna deed de scooter het weer. Tot zaterdag ochtend, die ochtend was het nog gwn 1 keer kicken en knallen en later die middag wou die niet meer starten. Meteen bougie gecheckt en vonkte niet meer dus andere bougie geprobeerd en die vonkte af en toe, weer andere bougie geprobeerd die was heel zwak. Heb nog geprobeerd bobine anders te monteren (gaat hierbij over piaggio bobine met cdi erin) daarna vonkte die voor eventjes maar wel zwak en nu helemaal niks meer. Zou ik door de kortsluiting mn cdi hebben vertyft of misschien zelfs mn stator of bobine waardoor die zo slecht vonkt.

ik weet dat je bobine niet kan doormeten, maar iemand ervaring met stator doormeten of zou ik gwn voor 2 tientjes een nieuwe bobine/cdi halen bij de scooterboer en niet moeilijk alles gaan doormeten
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top