Scooter vonkt niet, na vervanging krukas.

scarface275

Well-Known Member
Ik heb mijn krukas in mn scooter vervangen.

Alles was goed gegaan, en alles weer terug op z'n plaats gezet.

Maar nu wil hij niet meer starten!

Bougie gekeken en deze vonkt niet meer, andere bougie gepakt (geen nieuwe) en deze doet het ook niet.

Wat kan ik fout terug hebben gezet bij mijn ontsteking/ wat kan ik het beste als eerste proberen??

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Grs Remco
 
Advertisement - register to remove this

Makkelijkste is gewoon een kabel te leggen van je min pool van je accu. Naar het frame. Moet je wel even de verf weg krassen, want verf geleid geen stroom :)
 
Gewoon een stekkertje vergeten.
Zonder spie zou ie alsnog moeten vonken, tenzij je vliegwiel niet meedraait... maar lijkt me sterk.
 
okee, de scooter loopt weer.. (idd stekertjes verkeerd..)

Maar nu is het volgende probleem er :S :

Toen de scooter weer liep, begon hij heel erg te trillen en kwam hij niet op toeren..
Dus hij kwam niet vooruit en trilde als een gek..

Terwijl hij voorheen wel altijd goed heeft opgetrokken..

Dus ik daarna m'n malossi koppeling eraf gehaald, en de standaard koppeling er terug op gezet, met lichtere veertjes.

Nu is het trillen minder hevig, en alleen nog maar bij een punt. Als hij na dit punt verder stijgt in toeren heb ik nergens last van en trekt hij mooi door.

Het punt is wanneer de scooter weinig toeren draait.

Verder is alles vervangen tijdens het monteren vd nieuwe krukas, dus aan lagers zal het niet liggen.

Wel merkte ik dat er een (heel) klein stukje uit mn vliegwiel is. (De binnekant van het wiel)

Maar ik neem aan dat dit niets te maken heeft met het trillen, omdat na het verwisselen van de koppeling, het probleem een stuk minder is geworden..

Wat denken jullie??

Mvg,

Remco
 
je zegt koppeling met lichtere veren? Als hij niet op toeren komt moet je juist sterkere veren monteren. En als dit niet lukt dan zijn je rollen te zwaar. En of een te sterke drukveer.
 
je zegt koppeling met lichtere veren? Als hij niet op toeren komt moet je juist sterkere veren monteren. En als dit niet lukt dan zijn je rollen te zwaar. En of een te sterke drukveer.

Snap ik, maar die koppeling had ik toevallig liggen.. :)

Maar ik wil eerst van het getril af zijn, dan helemaal inorde maken..

Zou jammer zijn als ik er nu geld in stop en dat dadelyk misschien weer kapot gaat..

Dat was trouwens ook het rare eraan:

In mijn koppeling zaten zwaardere trekveertjes, maar hiermee bleef hij laag in toeren zitten en trok hij niet harder dan ong. 20 kmph. (en trilde dus heel erg..)

Met die andere koppeling (waar toevallig lichtere veertjes in zaten) trekt hy wel door naar zijn topsnelheid, (met teveel toeren in het begin) en is er nog maar een punt wanneer de hele scooter trilt..
 
Back
Top