Scooter vonkt niet meer..

NRG.MC.3

Well-Known Member
Mijn NRG start al een paar weken niet meer na de avond dat ik in de regen reed. Ik heb compressie in de cilinder getest is nog goed, carburateur werkt perfect maar het is de ontsteking.

Ik heb de bougie uit de cilinder gedraaid en een schroevendraaier in de bougiedop/bougiekabel gezet tegen een ander metaal en als ik dan kick dan zie ik helemaal geen stroom terwijl dat vroeger wel het geval was.

Dus de ontsteking is kapot maar ik heb geen flauw idee wat het kan zijn kunnen jullie me paar dingen vertellen die ik kan testen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook als ik water in met ontsteking gehad, maar ik heb het gewoon een nachtje laten drogen en hij ging weer. Mss dat er bij jou een kabeltje niet goed meer zit. Kijk dit eens na.
 
Bij mijn runner had ik pas ook zo'n probleem, bleek dat de bougiekabel van het cdi/bobine-kastje daar los in hing ik opnieuw erin gedraaid en hij deed het weer goed
 
Gewoon eventjes uit elkaar halen, alles schoon en droog maken ff kijken of je nergens geen verbrand plekje ziet.. probeer anders 1voor 1 andere onderdelen van een vriend je..

- bougiedop
- bougiekabel
- bobine/ cdi
- ontsteking
 
nee want hij zegt dat hij zonder bougie test of het vonkt toch?
mijn bobine was vroeger kapot, khep heel mn scoot uit elkaar gehaald en uiteindelijk was dat het
 
Back
Top