Scooter vonkt alleen met accu

E.Stuntin_Sebas

Easy Stuntin Member
Hallo,

Ik zit even met een vaag probleem, en kon de oplossing niet vinden in de search.
Ik heb een SR met morini blok staan. En de scooter doet het echter alleen als er een (opgeladen) accu op aan gesloten zit. In eerste instantie hadden we de scooter gestart met startkabels, en als hij eenmaal loopt en je haalt de startkabel eraf, stopt hij per direct met vonken.

Als je zonder accu kickt, komt er dus ook geen vonk van de bougie. Verschillende bougies geprobeerd.

Weet iemand waar dit probleem in zit?

Alvast bedankt! :W
 
Advertisement - register to remove this

je hebt een vlieg wiel ontsteking ? ik weet zelf ook niet precies maar ga elk onderdeel even doormeten , meschien niet goed met het vlieg wiel deel of meshcien stroom verdeler , maar aangezien hij alleen vonkt met accu denk ik dus dat er iets met het vliegwiel gedeelte aan de hand is
 
Okej. Bedankt voor de informatie in ieder geval. Ik heb alleen geen multimeter, dus doormeten wordt lastig. Dat wordt met de hamer zoeken! :+ Komt goed
 
koop dan een multimeter =/
weet niet hoe jij je ontsteking wil doormeten met een hamer, ik weet alleen wel dat ik daar niet bij zou willen zijn :p.
 
je heb wel meer scooters waar gewoon een accu inmoet.
anders is je elektronische cicruit niet helemaal rond.

(het is zoiezo slecht om zonder accu te rijden.)
 
je heb wel meer scooters waar gewoon een accu inmoet.
anders is je elektronische cicruit niet helemaal rond.

(het is zoiezo slecht om zonder accu te rijden.)

Wat een onzin man :S
Geef dan tenminste eens één argument waarom dat in hemelsnaam slecht zou zijn.
De lichtspoel geeft gewoon een deel van de energie door aan de accu, de rest gaat gewoon rechtstreeks naar de CDI, dat is dus al een gesloten circuit.
 
Check als eerste je bougie.
Daarna even traps gewijs alles na lopen.

Bougiedop, bougiekabel, cdi kastje, stroomverdeler, vliegwiel spoelen en contact punten, bedrading zelf, en je massa zoals er al word gezegt.
Wat ook nog wel is wil helpen is het punt waar je massa op het frame zit, heel licht opschuren en ontvetten.

Hoogstwaarschijnlijk is het of je cdi zelf of je vliegwiel.
Maar één ding snap ik niet..
Je wilt het graag goed hebben, je elektra, maar je hebt geen meet apparatuur?

Dan ga je niet ver komen, tenzij jij van alles een nieuwe hebt liggen in je schuur?

@ Erwin, hoe doen sprinters het zonder accu dan? 8P

@ Smonjirez, je bedoelt dus de dynamo?
 
Hij zegt toch dat SOMMIGE scooters een accu "verplicht" hebben. Beter lezen. Maar ik gok er op dat het stroomcircuit gewoon niet klopt en dat hij door de accu verbonden wordt, vandaar dat het zonder niet werkt maar met wel. Gewoon alle kabels even nalopen dus en een goeie verse massa op een KAAL stukje blok trekken.
 
Lees jij dan even beter, want het gaat hier om een SR met Morini blok, en die heeft dus geen accu nodig, zover ik weet. ;)
Over andere scooters hebben we het hier niet.
 
Tenzij het een morini blok is met injectie. D-tech dus. Deze hebben wel een accu nodig om überhaupt te rijden. Verder zou het inderdaad kunnen dat hij de massa gebruikt van de accu, je zou dus de pool even tegen een kaal plekje op het frame kunnen plakken/schroeven, en kijken of hij dan meer doet.
 
Juist, maar dat kan ook met Piaggio blokken zijn, kijk maar naar sommige Runners.

Misschien dat de TS zelf even kan aangeven of het een D-Tech blok is.
 
ja en daar zit geen kickstart op.

de minpool van de accu is vaak de massa, deze maakt massa aan het blok door de min-draad van de startmotor.
 
Het is geen di-tech. Maar wat ik denk is dat de spanningsregelaar kapot is. Dat zou toch ook kunnen? Want ik heb alles nagelopen wat Tinus zei, maar dat is allemaal in orde...
 
Back
Top