Scooter verzuipt maar er zit al een kleine sproeier in.

K.b

New Member
Hallo,

Ik heb een vivacity 50cc 2t met een gianelli uitlaat en een standaard carburateur met sproeier 54. Dit is volgens mij al heel laag alleen de scooter blijft maar verzuipen en de carb blijft maar overlopen wat moet ik doen?
 
Advertisement - register to remove this

De vlotternaald is nog in goede staat en is nog goed aangesloten, maar hij blijft maar verzuipen en overlopen.
Als de vlotter en vlotternaald z'n werk doet kan de carb. niet overlopen.
Dus op 1 of andere manier sluit de vlotternaald het toevoerkanaaltje niet af als de vlotterkamer vol is.

Zit er misscien vuil in de zitting waar de vlotternaald het zaakje moet dichtdrukken?
Rubber puntje van de vlotternaald onbeschadigd?

Verder als je, bij stilstaande motor, het slangetje van de carburateur trekt dat van het benzinekraantje komt, blijft er dan benzine uitlopen of stopt dit als het slangetje leeggelopen is?
 
Last edited:
Verder als je, bij stilstaande motor, het slangetje van de carburateur trekt dat van het benzinekraantje komt, blijft er dan benzine uitlopen of stopt dit als het slangetje leeggelopen is?
Dat zou niet uit moeten maken , een oude ZIP met een handkraan , kan ook open blijven staan , de Vlotterpen moet gewoon afsluiten, en dat gebeurt gewoon niet .
Gaat het om een goedkope Carburateur ? / B Merk / Imitatie ?
 
Het was gewoon een standaard carburateur, ik heb er nu een nieuwe carb opgezet en hij loopt nu weer.

Bedankt voor het helpen!
Post automatically merged:

Ik had nog een vraag,
Is het erg dat ik de olie slangen afbind en dan zelf olie ga mengen?
Ik heb ook ergens gelezen dat ja olie pomp dan droog kan gaan staan ofzo?
 
Last edited:
Back
Top