Scooter vertoont probleem na onderhoudsbeurt

rubenoostra

New Member
Dag allen,
Ik heb een piaggio zip injectie iget scooter uit 2020 op blauwe plaat, deze gekocht met de 25 ecu en een tijdje met een opgevoerde setup mee gereden (Malossi ecu+multivar) de 25 ecu zit er nu weer in met standaard alles ivm wok. nooit problemen ondervonden met alleen een 500km beurt er op, laatst de 5000km aangetikt en toch maar eens de scooter naar een zaak gebracht voor de zekerheid. Nadat ik deze weer heb opgehaald start de scooter lastig, dit wil zeggen hij maakt het start geluid maar pas als je 5 seconden de knop en de rem ingedrukt houdt dan pas echt gaat de scooter aan, en bij een koude start doet de scooter ook niks bij het openen van de gashendel, enkel een geluid wat beetje een schrapende ondertoon heeft en totaal 0 aandrijving ook als ie op de standaard staat, dit gat pas weg als de scooter wat warmer is, zelfs dan rijd ie alsnog niet lekker, trekt ie in ongelijke snelheden richting 30 en pas na 10 minuten rijden wil ie door naar 38, waarop de Max is afgesteld. Dit kon natuurlijk niet de bedoeling zijn dacht ik dus ik scooterzaak bellen en alles uitgelegd, die zeiden dat dit komt doordat t luchtfilter vervangen is en dat de injectie computer daar aan moet wennen, en dat ik het beste dus nog ff een weekje kon doorrijden. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk maar vandaar bij deze de vraag wat jullie visie er op is/wat ik nu het beste kan doen.
bij voorbaat dank
 
Advertisement - register to remove this

En waarom ga je niet terug naar de gene die de beurt heeft uitgevoerd? Je hebt in principe toch iets van garantie op werkzaamheden bij een monteur.

Ik heb nog nooit gehoord van een injectie die moet wennen dus toch maar eisen dat ze het in orde maken.
 
En waarom ga je niet terug naar de gene die de beurt heeft uitgevoerd? Je hebt in principe toch iets van garantie op werkzaamheden bij een monteur.

Ik heb nog nooit gehoord van een injectie die moet wennen dus toch maar eisen dat ze het in orde maken.
Ik denk eerder dat zei een excuus zochten zodat de poster er langer mee doorreed waardoor onderdelen losser gingenlopen zodat die iets meer snelheid maakt en dus niet nog een keer langs komt bij ze
 
Back
Top