Scooter verliest vermogenbij lange periode vol gas rijden

Scoopygang

New Member
Hallo ik heb een honda sh 50 die heb ik al een tijdje ik heb het blok vervangen met een andere blok namelijk precies dezelfde die er eerst op zat origineel heb beetje proberen te spelen met sproeiers gas schroef heb carb schoon gemaakt heb gechecked voor false lucht heb al boshi dop en kabel vervangen accu vervangen alleen heb een heel raar probleem en ik kom er niet uit als ik vol gas rij met koude moter rijdtie gewoon goed voor 1 of 2 km dan valt vermogen rustig weg totdat het compleet wegvalt dan lijkt het alsof de scooter uit valt en rustig mee loop met me afnemende snelheid als ik eenmaal bijna tot een stop kom dan loopt de scooter weer gewoon stationair als ik dan gelijk gas geeft dan is er geen toeren te maken de scooter dreigt dan uit te vallen tot dat ik gas los laat en ff stationair laat lopen kan ik weer volgas weg rijden totdat hetzelfde probleem weer komt daarnaast als de scooter dus toeren verliest en dreigt uit te vallen bij 1/2 of 1/4 gas als ik dan gas 100% intrek rijdt hij weg met af en toe een misfire die je dan hoor uit de uitlaat als een lichte explosie verder geeft t moterblok stroom af als hij loopt niet hele hoge voltage scooter is trouwens een 2 tak met een honda dio50 carbeurateur electrische choke direct met accu verbonden met schakelaar op +
 
Advertisement - register to remove this

Heb je gecheckt voor valse lucht?
Als ik tot still stand kom duurt het best lang voordat de scooter weer tot lage touren kom ik heb gas gespoten bij de spruitstuk dat op de blok vast zit en hij pakt heel klein beetje heb nu een powefilter met een filterelememt erin voor minder lucht doordat de originele inlaat erg lekte zou een beetje valse lucht ervoor kunnen zorgen dat hij oppeens nier meer zijn top kan rijden en ik totaal geen gas kan geven?
 
Welke vorige luchtinlaat lekte en wat voor powerfilter heb je nu? Valse lucht kan idd alle plezier vergallen...
Groet
De originele lucht filter die erop zat deze was echter in slechte staat ik heb er nu een powerfilter in zitten met een extra luchtfilter element erin die ik kan verstellen om meer en minder lucht te geven door hem verder erin te duwen ik heb vloeibare pakking gekocht ik ga morgen even pakkingen vervangen tussen spruitstuk om te zien als dat t probleem oplost verder zou t aan de stator kunnen liggen? Of zou die dan helemaal kut rijden en niet na een tijdje
 
Je zegt dat het lang duurt totdat je toeren verlagen.. meestal is dit dat je luchtschroef verkeerd staat

Heb veel gespeeld met lucht/benzine schroef weinig/geen effect valt niet af te stellen daarnaast sproeiers 86-80 geprobeert bij 86 verzuipt tie trekt hij heel langzaam op bij 80 rijdt hij okay volgensmij moet ik nog kleiner gaan heb 72 en 68 besteld ga dat ff proberen zien als t oplost de scooter gaat ook niet zo snel maar 45/50 zo
 
Natuurlijk zoiets al dit:

Heb orginele pakkingen bestelt ze komen morgen aan ook heb ik een andere spruitstuk origineel alleen uitgeboord liggen die meer past bij de carburateur merk dat de lucht filter nat was heb nu ook andere carburateur zitten die minder lucht geeft hij rijdt wel stuk beter nu nog op kleinere sproeier aan t wachten want is volgensmij 18 mm carb ik heb gehoord dat sproeier 80 veelste groot is is dat correct?
 
Heb orginele pakkingen bestelt ze komen morgen aan ook heb ik een andere spruitstuk origineel alleen uitgeboord liggen die meer past bij de carburateur merk dat de lucht filter nat was heb nu ook andere carburateur zitten die minder lucht geeft hij rijdt wel stuk beter nu nog op kleinere sproeier aan t wachten want is volgensmij 18 mm carb ik heb gehoord dat sproeier 80 veelste groot is is dat correct?
Probeer.

Eens.

Een.

Paar.

Rust.

Punten.

In.

Je.

Verhaal.

Te.

Plaatsen....
 
Back
Top