Scooter verliest vermogen en valt uiteindelijk uit.

Brandon2020

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje geleden een probleem met mijn scooter (BTC Riva)
Bouwjaar: 2018 het is een 4 tact en er zit een ECU in.


Ik heb zelf niet heel veel verstand van scooters vandaar hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Het probleem is eigenlijk dat mijn scooter tot de laten we zeggen 20 km wel redelijk rijd maar daarna verliest de scooter vermogen en stopt deze constant met vooruit te gaan en stottert hij en uiteindelijk valt de scooter uit. Wat ook erg raar is is het feit dat zodra er iemand achterop komt zitten valt de scooter gelijk uit. Dus echt precies zodra die gene achterop komt zitten valt de scooter uit. Ik heb de scooter al naar de monteur gebracht en deze heeft de carburateur gereinigd en volgens mij ook afgesteld. Er is dus al wel naar het probleem gekeken, maar het is super vreemd dat de scooter nu weer problemen heeft. We hebben de bougie al wel vervangen maar helaas heeft dit het probleem niet verholpen. Alvast bedankt voor jullie hulp, waardeer het enorm.
 
Advertisement - register to remove this

Hierboven, als het een mechanisch probleem is is dat niet te zien via de ECU.

Ik denk zelf dat er iets met de klep speling is (die moment te ruim staat) En als de motor warm word het probleem verergerd omdat door de warmte de uitlaat klep iets gaat uitrekken en daardoor het probleem verergerd en dan daardoor door compressie verlies de motor uitvalt.

Als de klep krom zou zijn dan zou die in het begin al helemaal niet meer starten.. Dan kan je blijven proberen.
 
Back
Top