Scooter verkopen

• Thread starter Thread starter Gearox_911
  • Start date Start date
G

Gearox_911

Guest
Hey,

Geeft het problemen om een scooter die in belgie verzekerd is. In Nederland weer te laten verzekeren.

Greetz.

Advertisement - register to remove this

Stel dat ik een koper in nederland heb voor mijn scooter. Is het voor hun dan een belemmering of stelt het weinig voor dat invoeren.

owja moet er wel ef bij vermelden dat hij gewoon oorspronkelijk in nederland is gekocht, en na 2 jaar in nederland te hebben rond gereden (wegens verhuizing) daarna in Belgie is verzekerd.

Last edited by a moderator:
dan zou ik zeggen dat de koper eesn met de rdw contact moet iopnemen en het chasis nummer van de scooter bij de hand moet houden.
zij kunnen dit in hun systeem na gaan.
maar zal wel inderdaad een rdw keuring worden.
en die ligt rond de 135,- euries.

Ik weet niet precies hoe het geregeld is allemaal.

Maar scooter is nieuw bij een nederlandse dealer gekocht. dus het is toch gewoon een nederlands frame dan. Of zie ik dat verkeerd?

Ja dat begrijp ik, maar is dat gewoon laten schouwen. Of komt daar meer bij kijken.

Zoals speedyfight 1 al zegt zul je hem moeten laten keuren bij het RDW dit kost idd rond de €135,- en hij moet dan helemaal 100% standaard zijn en alles moet 100% werken anders komt hij niet door de keuring en krijg je geen kentekenplaat. Maakt verder niks uit of het een Nederlands of Belgisch frame is.

EDIT: Zie de site van het rdw voor meer informatie.

schouwen ben je nu te laat voor. je zult hem nu moeten laten keuren. omdat hij in NL gekocht is geeft dit als het goed is verder geen problemen zolang je scooter geen mankementen vertoont etc.

Back