bedankt voor je info, ik heb überhaupt geen papieren meer of echt niet meer te vinden. Het is een lx50 2takt(volgensmij is dit ook op het motorblok te vinden?, en ik dacht dat die ook bijna niet meer in te voeren zijn.)Hij staat nog op Frans kenteken, dus heb je een bewijs van (eerste) toelating. Dan moet het, denk ik, wel mogelijk zijn om hem te laten goedkeuren. Alleen zul je daar eerst meer zekerheid over moeten hebben wil iemand hem zomaar overkopen. Je zou het even bij de RDW kunnen navragen met de gegevens die hebt. Eenvoudiger te verkopen wordt het als je zelf het invoertraject doet. Zitten wel kosten aan, maar die kun je doorberekenen. En het geeft de koper veel meer zekerheid. Alleen als je geen papieren meer bij het kenteken hebt weet ik niet of daarover nog in Frankrijk informatie kunt krijgen.
Als het een eerlijke scooter is zie ik geen reden om nummers weg te halen. Als hij 15 jaar oud is dan is de kans groot dat hij geen oliepomp heeft maar mengsmering gebruikt. Je kunt controleren of hij een losse oliepomp en oliereservoir heeft. Zo niet dan is het sowieso mengsmering. Als je twijfelt kun je hem altijd met mengsmering vullen want hij heeft in geval van wel een oliepomp dan een te hoog oliegehalte en zal gaan roken, maar een vastloper ga je niet krijgen. Maar ik denk dat hij geen oliepomp heeft. Losse onderdelen kun je natuurlijk altijd zonder probleem verkopen. Je blijft dan alleen met het deel van het frame en motorblok zitten waar een nummer instaat. Maar dan levert het nog steeds iets op. Bij de sloop zul je er weinig meer voor krijgen.
Hoi Rob, het is zeker een eerlijke scooter alleen is er gewoon lang niks mee gedaan. En we hebben geen zin in al dat gedoe via Franse manieren.Als het een eerlijke scooter is zie ik geen reden om nummers weg te halen. Als hij 15 jaar oud is dan is de kans groot dat hij geen oliepomp heeft maar mengsmering gebruikt. Je kunt controleren of hij een losse oliepomp en oliereservoir heeft. Zo niet dan is het sowieso mengsmering. Als je twijfelt kun je hem altijd met mengsmering vullen want hij heeft in geval van wel een oliepomp dan een te hoog oliegehalte en zal gaan roken, maar een vastloper ga je niet krijgen. Maar ik denk dat hij geen oliepomp heeft. Losse onderdelen kun je natuurlijk altijd zonder probleem verkopen. Je blijft dan alleen met het deel van het frame en motorblok zitten waar een nummer instaat. Maar dan levert het nog steeds iets op. Bij de sloop zul je er weinig meer voor krijgen.