This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter verkopen uit Frankrijk

Mikh

New Member
Hoi allemaal,

Ik wil graag een scooter verkopen die nog op Frans kenteken staat. Het zadel was eraf gestolen, en sindsdien staat hij stil. Ik denk al zo'n 15 jaar. Er zijn geen papieren meer aanwezig, en ik vroeg me af hoe ik hem kan verkopen zonder gedoe te krijgen met het framenummmer en motorblok nummer?

Ik hoor het graag, is in onderdelen verkopen de enige optie? De papieren heb ik echt niet meer, dus is er een betere optie dan de sloop? Scooter zelf heeft maar 1400km gelopen eigenlijk zonde.
 
Hij staat nog op Frans kenteken, dus heb je een bewijs van (eerste) toelating. Dan moet het, denk ik, wel mogelijk zijn om hem te laten goedkeuren. Alleen zul je daar eerst meer zekerheid over moeten hebben wil iemand hem zomaar overkopen. Je zou het even bij de RDW kunnen navragen met de gegevens die hebt. Eenvoudiger te verkopen wordt het als je zelf het invoertraject doet. Zitten wel kosten aan, maar die kun je doorberekenen. En het geeft de koper veel meer zekerheid. Alleen als je geen papieren meer bij het kenteken hebt weet ik niet of daarover nog in Frankrijk informatie kunt krijgen.
 
Last edited:
bedankt voor je info, ik heb überhaupt geen papieren meer of echt niet meer te vinden. Het is een lx50 2takt(volgensmij is dit ook op het motorblok te vinden?, en ik dacht dat die ook bijna niet meer in te voeren zijn.)

Ik zou eigenlijk eens willen proberen of hij het nog doet, alleen ik vraag me af of er mengsmering in moet of gewoon benzine en losse olie.

Het liefst zou ik hem als sloop scooter verkopen omdat de onderdelen wel allemaal in nette staat zijn, alleen ik wil geen problemen met het framenummmer. Kan ik dit nummer er niet afhalen oid, of is het dan net of hij gestolen is staat er op het motorblok eigenlijk ook een nummer?

Anders ga ik alle onderdelen eraf halen, of naar de sloop...
 
Als het een eerlijke scooter is zie ik geen reden om nummers weg te halen. Als hij 15 jaar oud is dan is de kans groot dat hij geen oliepomp heeft maar mengsmering gebruikt. Je kunt controleren of hij een losse oliepomp en oliereservoir heeft. Zo niet dan is het sowieso mengsmering. Als je twijfelt kun je hem altijd met mengsmering vullen want hij heeft in geval van wel een oliepomp dan een te hoog oliegehalte en zal gaan roken, maar een vastloper ga je niet krijgen. Maar ik denk dat hij geen oliepomp heeft. Losse onderdelen kun je natuurlijk altijd zonder probleem verkopen. Je blijft dan alleen met het deel van het frame en motorblok zitten waar een nummer instaat. Maar dan levert het nog steeds iets op. Bij de sloop zul je er weinig meer voor krijgen.
 
Hoi Rob, het is zeker een eerlijke scooter alleen is er gewoon lang niks mee gedaan. En we hebben geen zin in al dat gedoe via Franse manieren.

Ik heb besloten kappen/lichten enz in losse onderdelen te verkopen. De scooter heeft een oliereservoirtje en een benzine tank uiteraard. Ik heb er 2 takt mengolie van de action ingegooid en benzine. Carburateur had ik vorig jaar schoongemaakt en busjes doorgespoten. (Ik heb verder geen verstand van scooter of brandstofmotoren, maar dit heb ik toen opgezocht. Ik heb alles nu weer in elkaar geflansd maar starten wil hij niet. Als ik kickstart licht alleen het dashboard/cockpit scherm licht op (0.5 sec)

Ik heb net de bougies gecheckt, die was wel een beetje zwart maar hij vonkt nog en heb hem schoongemaakt met een staalborstel (tuinvoegen ding/ helaas geen messing) en wasbenzine)

Ik heb geen idee hoe de stationaire stelschroef op de carburateur moet staan. Ik heb hem nu 720 graden van de meest ingedraaide stand af staan. ?

Enige tips/hoop? Of valse hoop


Verder de accu, die is niet meer 100 en ik heb hem ook niet meer aangesloten. Evenals alle lampen. De kabeltjes bij de carburateur heb ik weer netjes vastgeklikt.

Het is een lx50 2 takt (ik ben uitgegaan van2 takt. Viertakt hebben geen apart oliereservoirtje toch?)
 
ik zou m persoonlijk uit elkaar draaien en in onderdelen verkopen vang je er meestal 2/3x zoveel voor
Post automatically merged:

bij zon oude vespa in ieder geval
 
Moet je wel je onderdelen verkocht krijgen, want dat geen anno 2023 niet altijd heel makkelijk.. Omdat de groep die nog zo`n zelfde scooter heeft erg beperkt is.
 
dat vind ik reuze meevallen 2 van mijn vrienden hebben een lx 2takt en een vriendin van mijn ouders ook en ik zie ze nog regelmatig voorbijkomen op marktplaats en gewoon rijdend op straat