Scooter verkoop

jesperlm

New Member
Beste

Ik ben dus al een tijdje bezig met het kopen van scooters, ze een beetje op te knappen & te poetsen en dan verkopen voor iets wat van winst. Ik rij er niet op en ze zijn meestal binnen de 2 weken verkocht, zo goed als meteen nadat het officieel op mijn naam staat. Is dit een probleem ivm met de verzekering en belasting? Ik heb er tot nu toe zo 5 opgeknapt en heb geen één verzekerd, vond ik simpelweg zonde aangezien ik er niet op reed en ze zo goed als direct toch weer weg waren…

Hopelijk kan iemand mij helpen, bedankt!

Gr Matteo

Advertisement - register to remove this

Beste

Ik ben dus al een tijdje bezig met het kopen van scooters, ze een beetje op te knappen & te poetsen en dan verkopen voor iets wat van winst. Ik rij er niet op en ze zijn meestal binnen de 2 weken verkocht, zo goed als meteen nadat het officieel op mijn naam staat. Is dit een probleem ivm met de verzekering en belasting? Ik heb er tot nu toe zo 5 opgeknapt en heb geen één verzekerd, vond ik simpelweg zonde aangezien ik er niet op reed en ze zo goed als direct toch weer weg waren…

Hopelijk kan iemand mij helpen, bedankt!

Gr Matteo
Moet je ze schorsen, het gebeurt bijna nooit maar de rdw beboet je wel als je niet verzekerd of geschorsd bent, en geloof mij die boetes zijn HEEL taai vgm €480

Ja daar dacht ik ook al aan maar schorsen is toch gelijk voor een jaar? Of als hij op iemand anders zn naam wordt gezet is die dan automatisch ‘ontschorst’??

Ohja klopt, wist niet dat je hem moest schorsen voor ‘één jaar’ maar hem wel kom ontschorsen wanneer je wilt… Bedankt! Raad je me aan om contact op te nemen met de rdw voor die scooters die ik al verkocht heb, of is dat juist dommer en iets bekend maken bij ze wat eerder nog niet was? Want 5x€480 zou een hele grote domper zijn natuurlijk…

Gr Jesper

En als de scooter overgeschreven word, word die schorsing ook stop gezet. (Dat zou de nieuwe eigenaar dan evt weer in orde moeten maken natuurlijk)

Voor zo ver ik weet krijg je automatisch een boete als je voertuig onverzekerd is. Maar daar krijg je wel eerst een waarschuwing van, en dat gebeurt pas na 2 maanden. Kan het mis hebben hoor, maar dat is wat ik weet. En ik heb al heel veel voertuigen op mijn naam gehad. (En ik werk met autos)

Ik heb minder ervaring met echt veel dingen verkopen. Maar van wat ik gehoord heb moet je daar wel mee oppassen. Dit soort dingen zijn natuurlijk duidelijk, en de belastingdienst ziet het ook. Als het echt veel word ga je geheid vragen krijgen. Helemaal als je helemaal niets door geeft.

Ik zou het wel melden. Aangeven dat het hobbymatig is, en het niet om de winst gaat.

Last edited:
Dit geld overigens voor alle verkopen, ik heb een tijdje goedkope beginners auto's naast de scooters die ik doe verkocht en het liep best lekker..... maar ik had in 6 maanden tijd 3 auto's en 4 scooters verkocht en kreeg een tik op de vingers, ik moest dit gaan aangeven bij de belasting en de juiste papieren voor gaan halen @ de rdw. Als ik in herhaling viel zou er een sanctie komen. *welke geen idee*

Ik ben nu bezig met een handelaars kenteken en een inschrijving bij de rdw

Attachments

• Screenshot_20250307_203442_Chrome.jpg
    Screenshot_20250307_203442_Chrome.jpg
    100.1 KB · Views: 5
Ik heb pas een Runner 180 M08 Fluo Rosso erbij gekocht als Project ,, dat ding netjes overgeschreven , en geschorst voor 2 jaar , ik schrok mij Kapot ...
90,00 omdat dat ding op Motor kenteken staat ..... NIET Normaal .

Write your reply...
Back